Saako lääkäri _vittuilla_ asiakkaalle?
Olin lääkärissä ja lääkäri käyttäytyi tosi kamalasti mua kohtaan. Huusi ja ilkeili. Ajatelin ensin, että lääkärillä oli huono päivä, mutta saako sillä olla noin huonopäivä??
Tämä asia jäi vaivaamaan.
Kenelle kirjallinen valitus lääkäristä osoitetaan?
Miten (ja kuka) valitus käsitellään?
Kommentit (80)
Miksi ihmeessä te pidätte lääkäreitä jotenkin niin suurina ja hienoina ja mahtavina, miksette ymmärrä suhtautua lääkäreihin kuin mihin tahansa ammattikuntaan? Miettikää saako kaupantäti vittuilla, ihan samasta asiasta on kyse. Saa tietenkin vittuilla, mutta ei se ole kovin hyvätapaista eikä varmasti edistä asianomaisen ammattilaisen uraa mitenkään erityisemmin. Käräjille on silti ihan turha lähteä.
Ja muuten, kyllä täytyy olla jotain vikaa asiakkaassakin jos saa lääkärin HUUTAMAAN!
Tuohon viestiin liittyy kummallinen lääkäri-peruskansalainen-vastakkainasettelu, vaikka oikeasti, mammat, lääkärit kokevat olevansa ihan rivikansalaisia. Jos lääkäri on vittumainen, hän on vittumainen samasta syystä kuin bussikuski tai tradenomi tai kansanedustaja, eli syy voi olal mikä tahansa. Mistään jumalasyndroomista ei todellakaan ole kyse, ne elävät vain näiden alemmuudentuntoisten " peruskansalaisten" mielissä.
valvovat toiset lääkärit. Minkään muun ammattikunnan toiminta ei ole yhtä tarkoin heidän oma sisäpiirinsä hoidossa. Ei korppi korpin silmää noki.
4
Kun mikään muu ammattikunta ei valitettavasti osaa pätkän vertaa arvioida onko lääkärin toiminta ammatissaan hyvän käytännön mukaista vai ei. Ei niistä tehohoidon koukeroista paljon parturikampaaja ymmärrä.
Lääkärin käytöstä sen sijaan arvioivat hyvin monenlaiset eri ihmiset, potilasasiamiehet eivät koskaan ole lääkäreitä, eikä pelkkään käytökseen liittyvä kantelu juuri koskaan etene potilasasiamieheltä eteenpäin.
Vika asiakkaassa?
Lääkäri hermostui, koska olin saanut hänen mielestään väärän ja väärin perustein lähetteen toiselta lääkäriltä hänelle (tk:sta sairaalaan). Minä tietysti menin, koska tk lääkäri oli lähetteellä mut sinne määränny! Olinko syyllinen? Ansaitsinko ilkeilyn ja viisastelun ja vittuilun? Olin ihan shokissa,enkä siinä hetkessä tajunnut mitään! Vasta näin jälkeenpäin tajusi,ettei tuo voi olla mitenkään hyväksyttävää! Kyse oli vielä gynekologisista jutuista ja kun sen nälvimisen päälle vielä joutui riisumaan housunsa, tuli raiskattu olo! Tuo olo riivaa välillä. Tulee painajaisia. Se sama ahdistava olo, kun makasi tutkimuspöydällä...
Sen sijaan jos tuomari joutuu syytettynä oikeuden eteen, silloin tuomarina toimii paikallinen huoltomies, vai? Sellaista se on kaikissa arvostetuissa, vastuullisissa ja asiantuntemusta vaativissa tehtävissä, ei siinä ininä auta.
Nyt kiinnostaisi ihan kamalasti, koska muutenhan tämä on vain tylsä " tyytymätön potilas" -juttu ja olen haaskannut aikaani.
mutta hoitovirheet voisi esim. arvioida nimettöminä ja isommalla kokoonpanolla. Ettei esim. olisi tutun golfkaverin moka niin ilmeisessä käsittelyssä kuin nykyään... Vaan esim. isompi raati arvioisi objektiivisesti ja esim. suulliset kuulemiset (lakimiespainotteiset) olisivat mahdollisia. Ja käytösvirheisiinkin puututtaisiin, nythän niitä ei edes käsitellä missään.
Ja sävysi on selkeästi lääkäri, ylimielinen paska.
4
Lääkärinoikeuksien menetys? Vahingonkorvausta sinulle 100 000 euroa kivusta ja särystä? Linnatuomio?
Yrittäkää nyt ihmiset suhteuttaa. Lääkäri ei EDELLEENKÄÄN saa tylystä käytöksestä sen kummempaa tuomiota kuin tyly kassantäti, eikä kuulukaan saada.
ei edes hänen esimiehensä ole välttämättä lakimies, saati muut virhettä käsittelevät instanssit.
Lääkärien virheitähän ei käsitellä oikeuksissa, käsiteltäisiinkin.
Oikeuksissa kun muuten nimenomaan lautamiehet (joka voi olla esim. putkimies) ratkovat tapauksia.
Enkä minä ole inissyt, minähän nimenomaan totesin faktan. Täällä inisee nyt lääkärit.
4
Lääkäri huusi jo ovella. Ensimmäiseen 5min ei edes sanonut miksi,meso vaan,sitten tuhahtitosta lähetteestä. Tuhlasitko aikaasi?
Kelle valitan? Lääkäri oli ylilääkäri...
Katkeruus paistaa läpi, ei sitä voi peittää. Pitäisi vain järjestää elämä semmoiselle mallille, ettei tarvitsisi haaskata sitä olemalla kateellinen ja katkera muille.
Asiakaspalveluammatissahan lääkärikin on. Ei saa vittuilla asiakkaille, kuten eivät muutkaan. Asiatonta.
19., ei kai tässä rankaisua haetakaan. Mutta puhuttelu olis paikallaan tuolle lekurille. Jos vaikka osais olla asiallinen asiakkaita kohtaan.
Kyllä saa.