PERÄTILA-ASIAA
Hei!
Sama viesti tuolla odotuspuolella, mutta ajattelin, että täältä voisi saada vastauksia tuohon kolmanteen kohtaan..
Tulin juuri omalta gyneltä, ja vauva perätilassa!!! Neuvolassa viimeiset kaksi kertaa pää alaspäin, kai??? Näppituntumalla kun voi mennä pää ja peppu sekaisin... Nyt vähän sekavin tuntein odottelemaan kutsua äitiyspolille. Kokemuksia kaivattaisiin nyt, kiitos!!!
1. Onko vielä mahdollista että vauva itse kääntyisi?
2. Onko jollain käännetty vauva ympäri vatsan päältä? (onko ollut kivuliasta ja onko kääntyminen onnistunut ja ollut pysyvää?)
3. Kokemuksia perätilasynnytyksestä??? (kannattaako ensikertalaisena edes lähteä yrittämään?)
4. Vinkkejä äitiyspoli käyntiin???
5. Vaikuttaako mahdollisesti ennenaikaisena syntymiseen?
6. Sektio versus normaali synnytys? (esikoinen siis tulossa)
7. Entäs elämä vauvan kanssa sektion jälkeen?
Hui, kun tuli paljon kysymyksiä.. Mutta kyllä vähän alkoi mietityttämään.. Toki äitini on synnyttänyt minut sekä siskoni sektiolla ja samoin siskoni on synnyttänyt molemmat lapsensa sektiolla... Onkohan periytyvää??? Miljoonat kiitokset jo etukäteen kaikille vastaajille!!!
kaikki muuten hyvin
rv 35+5
Kommentit (3)
se voi kääntyä vielä synnytyssalissakin :)
2. Onko jollain käännetty vauva ympäri vatsan päältä? (onko ollut kivuliasta ja onko kääntyminen onnistunut ja ollut pysyvää?)
käännettiin, onnistui kun yritettiin monta kertaa, ei sattunut yhtään!
käske yrittämään käännöstä tarpeeksi monta kertaa!
mulla tuli yliaikaisena
... Tuli oikein hyvä mieli teidän kokemuksista. Oli gynen jälkeen jotenkin niin pettynyt olo!!
Mulla oli esikoinen noilla viikoilla vielä perätilassa, joka kuitenkin kääntyi juuri sille pvälle kun piti mennä sopimaan sektio aika.
Kokeiltu on muttei kääntynyt, sattui.
3. Kokemuksia perätilasynnytyksestä??? (kannattaako ensikertalaisena edes lähteä yrittämään?)
Mulla kuvattiin lantio että mahtuuko vauva tulemaan peppu edellä, olisi mahtunut mutta silti sairaalassa suositeltiin sektiota.
Tähän en osaa sanoa, itsellä meni kuitenkin yliaikaiseksi.
6. Sektio versus normaali synnytys? (esikoinen siis tulossa)
Jos esikoinen olisi pysynyt perätilassa, olisin halunnut sektion, ihan varmuuden vuoksi!
7. Entäs elämä vauvan kanssa sektion jälkeen?