Alamäessä sijaitsevan taloyhtiömme ulko-oven edestä jalkakäytävää alas laskevat sähköpotkulautailijat pyyhkäisevät ohi. Mikä avuksi?
Ovesta reippaasti ulospoistuvat lapset vaarassa, lemmikit hihnanpäässä vaarassa, kaikki talosta poistuvat vaarassa, kadulla kulkevat turistit vaarassa.
Poistumme kotoa henkemme kaupalla, kun ei koskaan tiedä ajaako mäennyppylältä ilmestyvä skuutti tai polkupyörä yli. Talomme on alamäessä ja skuuttien vauhti kova.
Siis jalkakäytävällä. Ajavat 80 % jalkakäytävällä tässä kohtaa ihan jo keskellä päivää. Iltamyöhällä ja yöllä jalkakäytävällä ajaminen vain vilkastuu. Iltaisin varsinkin on usein kaveri kyydissä.
On kuulemme kurja ajaa mukulakivikatua ja ajotiellä vaarallista skuutilla (eh).
Taloyhtiö joutuu kustantamaan kumoon ajetun matkailijankin paikkaamisen tai jalat edellä kotimaahan lähettämisen, voi tulla kalliiksi.
Ehdotin betoniporsaita ulko-oven ja portin eteen.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Hakkaa nauloja laattojen väliin jalkakäytävälle.
Ja live striimi viihdykkeeksi!!
Ihan laillisesti ajavat. Pihasta kadulle menevät täytyy väistää muuta liikennettä, niin se on aina ollut. Miten muka taloyhtiö joutuu korvaamaan jos itse ei noudata liikennesääntöjä ja jää alle?
Jotain pitää sattua että tästäkin opitaan jotain, siispä jatketaan harjoituksia ja ajetaan kaasu pohjassa!
"lainaa" sellainen aidan pätkä, mitä on työmailla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan laillisesti ajavat. Pihasta kadulle menevät täytyy väistää muuta liikennettä, niin se on aina ollut. Miten muka taloyhtiö joutuu korvaamaan jos itse ei noudata liikennesääntöjä ja jää alle?
Skuutilla ei saa ajaa jalkakäytävällä, se on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävällä?Toivottavasti et omista ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävillä täällä uudellamaalla ajetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skuutilla ei saa ajaa jalkakäytävällä, se on kielletty.
Niin on kielletty, muttei noudateta eikä valvota.
Helsingin keskustassa ajetaan jalkakäytävillä jopa silloin kun on runsaasti jalankulkijoitakin.
Eikä ole turistin näköisiä, tosin kaikkialla maailmassa jalkakäytävällä ajo skuutilla on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Pölvästi! AP kirjoitti, että ajavat jalkakäytävällä sähköskuutella.
Voit työntää laillisuuden rumaan pyllytsi, idari.
Poistetaan mukulakivet ja kunnollinen asfaltti kaikkialle, niin auttaa ehkä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävillä täällä uudellamaalla ajetaan.
Heitän kivellä jokaista kusipäätä, joka ohitseni jalkakäytävällä pyyhältää.
Samaa nuorten miesten porukkaa jotka tota tekee.
meidän taloyhtiössä keräämme tammen terhoja jo 3 on hakenut ampulanssi. VOI VOI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet idari. Missä olet nähnyt skuuttien ajavan autojen seassa?
Eikö skuuttifirmat voisi tehdä jotkin säädöt niihin skuutteihin, että ne lakkaa toimimasta jalkakäytävällä.
Tai poliisi sakottaa, kun skuutin piirturi kertoo jalkakäytävällä ajamisesta. Onhan se parempi, jos halutaan sähköpotkulaudat säilyttää, jos iso osa ajaa niillä oikein.
Onnettomuuksissa itseaiheutetusti väärässä paikassa jalkakäytävällä tai motarilla ajavien paikkaaminen omalla rahalla eikä veronmaksajien maksamana. Niin eiköhän ala löytyä vastuunottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet idari. Missä olet nähnyt skuuttien ajavan autojen seassa?
Tässä puhuttiin sähköskuuteista, ei tavallisista skuuteista eli potkulaudoista. Sähköskuutella ei saa ajaa jalkakäytävällä.
Hakkaa nauloja laattojen väliin jalkakäytävälle.