Mitä ajattelet ihmisestä, joka inhoaa eläimiä?
Kommentit (25)
Itse en inhoa, mutten nyt kamalasti lässytäkään ja lemmikkien inhimillistäminen on minusta aika typerää. Lemmikkiä en kaipaa, jo siksikin, että olen eläimille allerginen.
Eläinten kaltoinkohtelua en hyväksy, kannatan lämpimästi eläinsuojelua.
Sanooko joku itse inhoavansa eläimiä, vai onko se ap:n tulkinta?
varsinkin jos kyseessä on muuten fiksu ihminen. Ei ihminen nyt kuitenkaan niiiiin paljon ole eläimesta kehittynyt. Lapsivihan osittain ymmärrän. Toisaalta jokainen aikuinen on itse ollut joskus lapsi...
Minä en pidä vieraista lapsista enkä kuolaavista, räksyttävistä koirista.
Vierailija:
Ei ihminen nyt kuitenkaan niiiiin paljon ole eläimesta kehittynyt. Lapsivihan osittain ymmärrän.
Olen allerginen, en ole ikinä omistanut lemmikkiä, en harrastanut ratsastusta kuten kaikki likkakaverit... En ole ikinä kiintynyt eläimeen kun en ole paljon niiden lähellä ollut.
Ulkomailla asuessa asunto oli sellainen " koppero" (paikalliset kutsuivat villaksi) että gekko-liskot ja koppakuoriaiset tallusteli joka raosta sisään (yöllä ei voinut liikkua vessaan ilman aamutohveleita).
Mitäs sitten ajattelet minusta kun inhoan eläimiä.
Lapsia meillä on neljä.
Aniharva ihminen itse sanoo inhoavansa eläimiä/lapsia. Miten siis sellaisen voisi toisesta ihmisestä havaita? Väärintulkinnan riski on ilmeinen.
Eläinrääkkäys tai lasten pahoinpitely ovat jo sitten selvempiä juttuja. Sellaista ihmistä pitäisi pohjasakkana ja ilmiantaisin poliisille.
Omaa lemmikkivastaisuuttani on lisännyt appivanhempien tyyli koiransa kanssa ja tämä siis parinkymmenen vuoden aikana. Tyyliin kuuluu siis se että koira saa tehdä IHAN mitä tahansa; nukkuu tyynyllä vaikka apelle kehittynyt paha allergia, nuolee ihmisten suita ja saa kaiken haluamansa ruokapöydästä - mitään tapoja ei ole opetettu ja koiralle lässytetään jatkuvasti. Lisäksi monen vuoden ajan ärsytti s että vaikka matkustavat JATKUVASTI, olisi meidän pitänyt jatkuvasti olla koiranhoitovalmiudessa, vaikk atoisella meistä allergia. Mielestäni paljon matkustavien ihmisten EI pitäisi hankkia lemmikkiä.
inhoavansa eläimiä. Erityisesti kissat kirvoittavat moisia lausuntoja.
jotka ei inhoa eläimiä, ei vaan itsellensä halua lemmikkiä...
Itse en voi sietää mitään matelijoita ja ihan oikeasti inhoon niitä. Toisaalta taas mä en koskaan ottaisi lemmikiksi mitään pupua tai marsua, mä en ymmärrä miten joku pitää sellaista lemmikkinä. Pidän niitä kyllä söpöinä ja ihastelen, mutta kotiini en huolisi. Sonneja kohtaan tunnen kammoa, maalla joskus ne lähti perään juoksemaan, tosin ne oli aitauksessa, silti..
Koirat ja kissat on ihania!
Jos joku ei tykkää lapsista, okei! ei siinä mitään, mutta mitään lapsien haukkumista mä en ymmärrä. Jos ei tykkää niin ei, mutta ei tarvitse ala-arvoisilla sanoilla nimitellä.
Lapsia voi ujo ujostella ihan yhtä paljon kuin aikuisiakin, mutta aikuiset eivät tunge silmille yhtä helposti kuin lapset. Lasten kysymykset sun muut voivat tuntua ylipääsemättömän tunkeilevilta. Tai sitten joku ei vaan tykkää rääkyvistä alikehittyneistä ihmisistä.
Eläintenkään kanssa ei voi kommunikoida samoin kuin ihmisten kanssa, mutta eläimiä inhoavan kuvittelen helposti julmaksi ihmiseksi, joka kuljeksii nenä pystyssä turkki päällä. :D Näitä allergioidensa takia eläimiä ymmärtämättömiksi kasvaneita olen kyllä myös tuntenut. He eivät vain välitä lemmikeistä, ovat kasvaneet täysin ilman siteitä muuhun planeettaan, paitsi ehkä rikkaruohoihin.
He eivät vain välitä lemmikeistä, ovat kasvaneet täysin ilman siteitä muuhun planeettaan, paitsi ehkä rikkaruohoihin.
En minä, eikä kukaan muukaan tuntemani eläinallergikko INHOA eläimiä. Päinvastoin, niille pitää ehdottomasti taata hyvä elämä ja lajinmukainen kohtelu.
On minullakin ollut lemmikkieläimiä ennen kuin allergiani puhkesi.
Mutta en ymmärrä niitä hössöttäjiä, jotka puhuvat eläimistä kuin ihmisistä. Näille eläimet ovat " viattomia, aitoja" ym., ymmärtävät pyyteettömästi ym. lässynläätä. Eläimet ovat eläimiä vaistoineen, ja sellaisina niitä pitää myös kohdella.
On aika kamalaa, että voit puhua noin lapsista (" rääkyvät alikehittyneet ihmiset" ), mutta eläimet ovat jotenkin pyhempiä ja parempia.
Vierailija:
Lapsia voi ujo ujostella ihan yhtä paljon kuin aikuisiakin, mutta aikuiset eivät tunge silmille yhtä helposti kuin lapset. Lasten kysymykset sun muut voivat tuntua ylipääsemättömän tunkeilevilta. Tai sitten joku ei vaan tykkää rääkyvistä alikehittyneistä ihmisistä.Eläintenkään kanssa ei voi kommunikoida samoin kuin ihmisten kanssa, mutta eläimiä inhoavan kuvittelen helposti julmaksi ihmiseksi, joka kuljeksii nenä pystyssä turkki päällä. :D Näitä allergioidensa takia eläimiä ymmärtämättömiksi kasvaneita olen kyllä myös tuntenut. He eivät vain välitä lemmikeistä, ovat kasvaneet täysin ilman siteitä muuhun planeettaan, paitsi ehkä rikkaruohoihin.
niin että eläinomistajilla ei ole mitään ymmärrystä allergikoita kohtaan, pitävät sitä turhana liioitteluna jne.
ja todella ihmettelen tässä ketjussa että lapsivihaa ymmärretään paremmin kuin eläin-.
ja itse EN ole allerginen.
Lapsista puhuin myös sen kuvitteellisen heitä inhoavan suulla. :)
Todnäk sinä Xandria ymmärrätkin eläimiä paremmin koska sinulla on lemmikkejä ollut. Itse olen vain tuntenut allergisia, jotka ovat täysin pihalla koko lemmikkikäsitteestä. Samalla viivalla seisovat niin kissat ja koirat kuin torakatkin, vähän kärjistäen. Kaikkia eläimiä pitäisi kunnioittaa enemmän kuin nyt, mutta ei minua häiritse sössötyskään. Ihminen - koira -suhde on tuhansien vuosien evoluution tulosta ja yksi hienoinpia eri lajien vapaaehtoista yhteistyötä mallintava kuvio. Sitä sietäisi kaikkien kunnioittaa. Ihminen ja koira tulevat mainiosti toimeen ja ovat todnäk löytäneet toisensa koska molemmat hyötyvät yhteistyöstä. Se on hienoa se, ja se kannattaa myös muistaa jos joskus tulee alieni -lajeja vastaan. :D
Mä ymmärrän jotenkin myös paremmin sen että ei pidä lapsista, kuin sen että ei pidä eläimistä.
Eläimissä on joku ihme taika joka saa hyvää aikaan. Monesti eläin on terapiaa ihmiselle, vanhuksille, sairaille, vangeille ym.
Minusta on vastenmielistä kun kissat luikkivat pitkin seinävieriä ja hyökkäilevät jalkoihin. Kävelevät ruokapöydällä ja repivät sukkahousut. Käyvät kusemassa lastenvaunuihin. Inhoan myös kaikkia jyrsijöitä.
Koirista tykkään ja lapsista. En silti teidä haluanko koiraa omaan kotiini. Lapsia on kaksi.
Eli yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä.