Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä raha tuo onnea - kerron teille miten

Vierailija
24.08.2024 |

Olen lähtenyt taloudellisesti vakaista mutta vaatimattomista oloista, lusinut pennittömänä solukämpässä, kiipinyt porras portaalta korporaatiotikkaita ja lopulta onnistunut yrittäjänä. En kuulu gatesien tai muskien joukkoon, mutta sijoitusvarallisuuteni lasketaan kuitenkin miljoonissa.

Raha on tuonut ennen kaikkea valtavasti vapautta, mikä minulle on mitä suurimmassa määrin onnea.

Käytännön tasolla vapaus on sitä, että asioiden hinnoilla ei ole merkitystä, eikä taloudesta tarvitse huolehtia. Vastike nousee, jääkaappi hajoaa, ystävä kutsuu häihin Ranskaan... ei huolta. Kuluttaminen sinällään ei tuo minulle mielihyvää, vaan käytän rahaa yhtä maltillisesti kuin aina ennenkin.

Kuitenkin vieläkin tärkeämpää on henkinen vapaus muiden odotuksista. Eräänlainen taikaviitta kaikenlaisia sosiaalisia paineita, kateutta ja katkeruutta vastaan.

Jos olet saanut uuden työpaikan, onnittelen sinua vilpittömästi. Itsehän olen jo pelannut työelämän läpi.

Jos kehuskelet upeasti onnistuneella asuntokaupalla, onnittelen sinua vilpittömästi. Itsellenihän asuntojen hinnoissa kymppitonnit ovat pyöristysvirheitä.

Jos olet mielestäsi fiinimpi ihminen kuin minä, sallin mielelläni tämän hykerryttävän ajatuksesi sinulle. Itsehän saan tehdä mitä haluan muiden arvostuksesta välittämättä, koska olen saavuttanut sen kovimman status-tempun: rikastunut omin voimin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koetko saavuttaneesi kaiken yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin voimin et ole rikastunut.

Toki onneksi olkoon hyvästä duunista.

Vierailija
4/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
5/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut tärkein ajatus tolla matkalla sekä mikä tekee yrittäjästä onnistuneen?

Vierailija
6/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut tärkein ajatus tolla matkalla sekä mikä tekee yrittäjästä onnistuneen?

Tärkeintä on tehdä sellaisia hommia ja sellaisessa ympäristössä, joista aidosti tykkää. Se johtaa innostukseen, sitä kautta panostukseen ja lopulta onnistumiseen.

Vierailija
7/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Kokoomuksen puoluetoimistolla paahdetaan 24/7

Vierailija
8/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omin voimin et ole rikastunut.

Toki onneksi olkoon hyvästä duunista.

Yhteiskunta, vanhemmat, kasvuympäristö ja moni muu elementti antoivat mahdollisuuden. Minä käytin sen. Laitetaan kunnia vaikka puoliksi, kun tarkempi jako on vaikea määrittää. 

Kiitos.

Vierailija
9/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani perusteella sanon silti että olen fiksumpi ihminen, olen älykkäämpi ihminen. Mistä tiedän? Ulosannistasi joka kertoo kaiken olennaisen. Olen silti puolestasi onnellinen! Minäkin rakastan vapautta ja ymmärrän tuon kaiken rahankin mahdollistaman vapauden. Onnea elämääsi jatkoonkin!

Vierailija
10/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee eroa niitten välillä, ketkä on rikastunut omin voimin tai lottovoitolla tms. Mieluummin saisin lotosta 50 miljoonaa kuin yritykselläni 20. 

Vierailija
11/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/5

Olen poliittisesti sitoutumaton. Kuten yritin kuvata, minulle hallituksen toimilla tai opposition huuteluilla tai muullakaan politiikalla ei ole mitään merkitystä niin kauan kuin yhteiskunta ei luhistu tai joudu sotaan. Asumistukia tai hoitajamitoituksia voidaan veivata vaikka joka vuosi suuntaan tai toiseen, koska en tarvitse tukia ja voin ostaa palvelut itse.

Sitä on vapaus.

Vierailija
12/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukemani perusteella sanon silti että olen fiksumpi ihminen, olen älykkäämpi ihminen. Mistä tiedän? Ulosannistasi joka kertoo kaiken olennaisen. Olen silti puolestasi onnellinen! Minäkin rakastan vapautta ja ymmärrän tuon kaiken rahankin mahdollistaman vapauden. Onnea elämääsi jatkoonkin!

Vain keskivertoälykkäät pitää älykkyyttä tärkeämpänä kuin rahaa. 

Vierailija
13/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja hyvä vuosia sinullekin!

Vierailija
14/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, rahalla saa vapautta tehdä ja muovata elämäänsä.

Vierailija
15/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Minä muistan hyvin, miten vaikeaa elämä oli opiskelijana ja työttömänä 90-luvun lamassa, kun rahaa ei ollut. En ole yrittäjä vaan ollut nyt 30 vuotta kohtuullisen hyväpalkkaisissa töissä. Olen säästänyt ja sijoittanut, etten enää ikinä joutuisi samanlaiseen taloudelliseen kurimukseen.

Ei perusarki niistä ajoita miksikään ole muuttunut. Olen edelleen nuuka ja säästäväinen. En enää kuitenkaan pelkää rahattomuutta ja näköalattomuutta, kun omaisuutta on jo miljoonan verran ja eläkekarttumakin on yli 2000€. Olo on helpottunut ja nautin suunnattomasti, kun voin toteuttaa haaveitani vaikkapa matkustelemalla ja käymällä laulutunnilla.

Tätä taustaa vasten ihmettelen sanontaa, että raha ei tuo onnea. Ei varmaan välttämättä tuokaan, mutta rahattomuus tuo onnettomuutta.

Vierailija
16/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai raha tuo onnea. Se on yksi merkittävimmistä onnen lähteistä. Oisin mieluummin miljardööri kuin vaikka 5 lapsen äiti. 

Vierailija
17/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa, että osaat arvostaa saavutuksiasi ja rahan tuomaa vapautta. Sitä se nimenomaan tuo, jos sen osaa oikein käyttää. Mielelläni ottaisin itsekin (riittäisi parisataatuhatta), että saisin olla loppuiän pomppimatta kenenkään muun pillin mukaan. Mitään kalliita asuntoja tai autoja tai omaisuutta muuten en elämääni tarvis.

Vierailija
18/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3/5

Surullinen ajatus, että menestys ja onnellisuus olisivat kokoomuslaisten yksinoikeuksia. Eikö muilla puoleilla koskaan voisi olla positiivista sanomaa? Pelkkää lamaannusta, kateutta, suoranaista vihaa, syyttelyä ja kiusantekoa tuuttaavat muut puoluetoimistot.

Vierailija
19/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, ap. Raha tuo vapautta ja onneakin, mutta ei Suomessa ole totuttu siihen, että asia ilmaistaan noin suoraan. Tätä onnea kätketään muilta.

Vierailija
20/33 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin onnellisempi köyhänä opiskelijana kuin nyt suht varakkaana työssäkäyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi