Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto on alkanut tuntua virheeltä

Vierailija
24.08.2024 |

Sanokaa, että tää on vaan jotain muutosahdistusta ja stressiä.. Ollaan muuttamassa paremmalle alueelle, rauhallisempaan taloon, halvempaan ja käytännöllisempään asuntoon, ja nyt kun muuttolaatikot on pakattu, niin itkettää enkä haluaisikaan lähteä. Mikä tähän auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin asunnon ja jo muutaman kk:n kuluessa tajusin virheeksi. Olen ollut tässä nyt jumissa useita vuosia. Tuskinpa tätä kukaan ostaa kuin todella matalalla hinnalla, joten tappiota tulee kymppitonneja. En nyt ajatellutkaan tietenkään, että uuden hinnan saisi, mutta ei täällä oikein mikään kulje, ja jos haluaa eroon niin todella halvalla on myytävä. En kyllä jatkossa osta enää omaa, vuokralla oleminen sopii minulle paremmin, koska en näköjään edes jaksa olla yhdessä paikassa useita vuosia.

Otan osaa. Itse en uskaltaisi koskaan ostaa mitään asuntoa.

Ap

Vierailija
22/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on just nyt ihan sama tilanne! En siis tiedä onko haikeus normaalia vai ei, mutta ehkä sua lohduttaa kuulla ettet ole ainoa. Halusin kovasti muuttaa uuteen asuntoon, mutta jo vuokraisännälle soittaessa itkin räkä poskella 😆😆 Nyt muuton jälkeen on todella haikea olo, vaikka en entisestä asunnosta erityisesti pitänytkään ja todellakin halusin muuttaa.

Joku joskus sanoi että tärkeintä ei ole oikea päätös, vaan se, miten elää sen päätöksen oikeaksi. Näillä mennään nyt tässä uudessa unelma-asunnossa, vaikka jostain ihmeen syystä haikailen edelleen vanhoille kulmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroahdistus mitä on yleensä lapsilla tuollaisessa vaihtumispisteissä. Sanopa vaikka nätit jäähyväiset menneille ja koetulle. Mulla on tapana kiittää asuntoa tai taloa, että on tarjonnut suojaansa. Jää sellainen kiva fiilis sitten ja uutta kohti.

Tuli tehtyä sama asunnolle jossa asuin lähes 20 vuotta, uudesta asti :) Hyvä asunto ja hyvä siinä oli asua, vaikka joitain pikkuvikojakin oli. Loppuaikoina alkoi tulla jo ikävikoja kuten haurastuneita muoviosia, mutta kokonaisuutena arvostellen hyvä asunto, tosin vuokra nousi liian kalliiksi, jälkeenpäin mietin että olisi ehkä ollut hyvä idea lähteä jo n. 5 - 10 vuoden kuluttua siihen muutosta. Kun talojen omistaja vaihtui 2009, siitä alkoi reipas vuokrankorotusten tahti, huiput oli tänä vuonna, yli 40 euron korotus kertarysäyksellä vuokraan. Se oli viimeinen pisara ja aloin tosissani etsiä halvempaa vuokra-asuntoa.

Sain kaupungin vuokra-asunnon jossa vuokra on lähes 250e halvempi. Tosin asunto on myös 5 neliötä pienempi eikä tässä ole saunaa, mutta pintaremppa on tehty muutama vuosi sitten, joten pinnat on vielä kohtuusiistejä, vaikkakin on tässä enemmän käytönjälkiä edellisten asukkaiden jäljiltä kuin omassa edellisessä jossa asuin uudesta asti sen lähes 20 vuotta, se ei juurikaan uutta häpeä, tosin muovisessa lattiassa näkyy pahiten käytön jäljet. Tässä uudessa asunnossa on jotain vinyylilankkua tms. lattiamateriaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi