Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto on alkanut tuntua virheeltä

Vierailija
24.08.2024 |

Sanokaa, että tää on vaan jotain muutosahdistusta ja stressiä.. Ollaan muuttamassa paremmalle alueelle, rauhallisempaan taloon, halvempaan ja käytännöllisempään asuntoon, ja nyt kun muuttolaatikot on pakattu, niin itkettää enkä haluaisikaan lähteä. Mikä tähän auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä.

Vierailija
2/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina muuton yhteydessä tollanen fiilis, siinä vaan iskee tietynlainen haikeus. Kyllä se ohi menee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroahdistus mitä on yleensä lapsilla tuollaisessa vaihtumispisteissä. Sanopa vaikka nätit jäähyväiset menneille ja koetulle. Mulla on tapana kiittää asuntoa tai taloa, että on tarjonnut suojaansa. Jää sellainen kiva fiilis sitten ja uutta kohti.

Vierailija
4/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhaan kotiin/alueeseen, niin on normaalia. Aina kaikki uus aiheuttaa tunnereaktioita. Ja muuton ei tarvitse olla lopullinen, jos sitten vaikka 6-12 kk jälkeen (kannattaa antaa aikaa sopeutumiseen) tuntuu, että oli virhe, niin aina voi muuttaa takas vanhalle alueelle tai etsiä uuden.

Vierailija
5/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa, teet sopeutumistyötä. Mullekin kävi kerran noin, valtava ahdistus ja katumus mutta kyllä se siitä sitten.

Vierailija
6/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, menee ohi kun elämä asettuu uomiinsa uudessa paikassa.

Vierailija
7/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kovia parkumaan.

Vierailija
8/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei huudella sivusta. 

Vierailija
9/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhaan kotiin/alueeseen, niin on normaalia. Aina kaikki uus aiheuttaa tunnereaktioita. Ja muuton ei tarvitse olla lopullinen, jos sitten vaikka 6-12 kk jälkeen (kannattaa antaa aikaa sopeutumiseen) tuntuu, että oli virhe, niin aina voi muuttaa takas vanhalle alueelle tai etsiä uuden.

Oudointa tässä on se, että olen koko ajan inhonnut naapureita ja tätä sijaintia ja asunnon puutteita. 

Ap

Vierailija
10/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain huomionkipeä lumihiutale. Ja ajattelet liikaa mikä on outoa muuton tohinassa. 

Vierailija
11/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallista. Vaimenee ajan kuluessa. Paljon fyysistä tekemistä ja uuteen alueeseen tutustumista. Kutsu kavereita kylään, kun olette asettuneet uuteen kotiin.

Vierailija
12/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienetkin muutokset elämässä voi saada herkän ihmisen reagoimaan. Ja tätä on muutenkin nyt liikkeellä, eräs Rosa ei pysty muuttamaan ollenkaan kun niin paljon ahdistaa.

Vierailija
13/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan! Tai minä ainakin olen.

Tunteita, tunteita. Ihania, ikäviä, monenlaisia. Tunteita. 

Vierailija
14/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se kuitenkin selkä päämäärä- ja halu muuttaa?

Mitä haikailet? Hahmotatko sen?

Vierailija
15/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se kuitenkin selkä päämäärä- ja halu muuttaa?

Mitä haikailet? Hahmotatko sen?

Oli. Kyseessä ei ole mikään pakkomuutto. En tiedä mitä haikailen, kun ei tähän asuntoon liity edes mitään hyviä muistoja. 

Ap

Vierailija
16/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudointa tässä on se, että olen koko ajan inhonnut naapureita ja tätä sijaintia ja asunnon puutteita. 

Ap

Aa. Ok. Sinulla on nyt syyllisyyden ja häpeän tunteet. Ihan kuin et olisi saanut olla tykkäämättä.

Kyllä saat. Nyt pääset uuteen. Pelottaahan se, jos onkin paskat naapurit ja paska paikka tämäkin.

Sitten joudut miettimään vähän syvemmin.

Uusi paikka on uusi mahdollisuus. Tällä kertaa voi onnistua.

-ota kiinni siitä vanhasta sanonnasta: jokainen on oman onnensa seppä.

Olet tehnyt konkreettisen siirron. Hyvä. Ja nyt sitten aivoitukset uteliaisuuteen ja uutta kokemaan.

Vierailija
17/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin hesasta pois halvempaan kuntaan länsi suomeen. Kyllä kannatti. Rahaa säästyy joka kuukausi yli tonni.

Vierailija
18/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin asunnon ja jo muutaman kk:n kuluessa tajusin virheeksi. Olen ollut tässä nyt jumissa useita vuosia. Tuskinpa tätä kukaan ostaa kuin todella matalalla hinnalla, joten tappiota tulee kymppitonneja. En nyt ajatellutkaan tietenkään, että uuden hinnan saisi, mutta ei täällä oikein mikään kulje, ja jos haluaa eroon niin todella halvalla on myytävä. En kyllä jatkossa osta enää omaa, vuokralla oleminen sopii minulle paremmin, koska en näköjään edes jaksa olla yhdessä paikassa useita vuosia.

Vierailija
19/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lääkkeet AP. Ei ole todellakaan normaalia.

Vierailija
20/23 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttaa tavaroiden purkaminen ja arkeen asettuminen siinä uudessa paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi