Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ongelmia parisuhteessa, jos toinen maksaa kaiken, toisella iso ja toisella pieni palkka?

Vierailija
23.08.2024 |

Mieheni on isopalkkainen. Itse tee vain huonopalkkaisia pätkätöitä. Mies vastaa taloutemme kuluista. Joskus tulee riitaa rahankäytöstä, vaikka meillä ei ole pulaa rahasta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisistä. En usko että kestäisin itse olla koko ajan toisen elätettävänä, riitaa siitä ei omalta puoleltani ehkä tulisi mutta varmaan masentuisin ja kokisin olevani hänelle ties mitä velkaa. Ei sellainen toimisi pidemmän päälle.

Vastaavasti minua häiritsisi jos toinen ei osallistuisi yhteisen talouden kuluihin ollenkaan. Jos ei menisi tasan se olisi ok, mutta kyllä edes vähän toivoisin toisen osallistuvan. Toki minulla ei ole iso, vaan ihan tavallinen palkka, ja voi olla että tilanne olisi toinen jos rahaa olisi niin paljon ettei tietäisi mihin sen käyttää. Suomen verotuksella saa vain olla aika älyttömän iso että siitä jää oikeasti ylimääräistä käteen...

Vierailija
2/39 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätän mieheni lähes täysin, mutta ei se ole koskaan ollut meille ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vituttaa puolison reilusti alle oman puolikkaansa satsaaminen ja ennen kaikkea alle puolikkaansa tekeminen.

Ja em. huolimatta kehtaa vielä valittaa ja soittaa suuta minulle joka pääosan hoidan. Törkeä tyyppi - ehkä mukavan ihmisen kanssa jonka kanssa on yhteinen sävel ei häiritsisi niin paljon.

Vierailija
4/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni elättää minua nykyisin, meillä siitä ei ole koitunut mitään ongelmia, päinvastoin. Noin 10 vuotta menty näin, pääsen mukaan miehen työmatkoille, matkustamme aika paljon jne. mikä ei olisi onnistunut, jos kävisin töissä. Pitkä suhde, yhteiset lapset.

Voisitteko mennä terapiaan keskustelemaan riidoista? Niiden takana voi olla isompia aiheita, joita olisi syytä käsitellä. Kokeeko mies, että et tee omaa osaasi vai onko hän sitä tyyppiä, joka haluaa hallita paremmalla koulutuksellaan ja varallisuudellaan? Viimeksimainittu on omasta mielestäni suhteen jatkon este.

Koeta mennä eteenpäin elämässäsi omia tavoitteitasi kohti. On huono asia, jos koet olevasi liikaa riippuvainen miehestäsi. Raha ei useinkaan tuo onnea, mutta sitä tuoneet ominaisuudet ihmisessä usein kyllä. Mutta tuollaisia ominaisuuksia voi tietysti olla muillakin.

Vierailija
5/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni elättää minua nykyisin, meillä siitä ei ole koitunut mitään ongelmia, päinvastoin. Noin 10 vuotta menty näin, pääsen mukaan miehen työmatkoille, matkustamme aika paljon jne. mikä ei olisi onnistunut, jos kävisin töissä. Pitkä suhde, yhteiset lapset.

Voisitteko mennä terapiaan keskustelemaan riidoista? Niiden takana voi olla isompia aiheita, joita olisi syytä käsitellä. Kokeeko mies, että et tee omaa osaasi vai onko hän sitä tyyppiä, joka haluaa hallita paremmalla koulutuksellaan ja varallisuudellaan? Viimeksimainittu on omasta mielestäni suhteen jatkon este.

Koeta mennä eteenpäin elämässäsi omia tavoitteitasi kohti. On huono asia, jos koet olevasi liikaa riippuvainen miehestäsi. Raha ei useinkaan tuo onnea, mutta sitä tuoneet ominaisuudet ihmisessä usein kyllä. Mutta tuollaisia ominaisuuksia voi tietysti olla muillakin.

No ei kai sinulla ole ongelmaa kun sinä olet se jota elätetään ja jonka vastuita toinen paikkaa.

Miehesi mielipide olisi mielenkiintoisempi.

Vierailija
6/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta mennä eteenpäin elämässäsi omia tavoitteitasi kohti. On huono asia, jos koet olevasi liikaa riippuvainen miehestäsi. Raha ei useinkaan 

No ei kai sinulla ole ongelmaa kun sinä olet se jota elätetään ja jonka vastuita toinen paikkaa.

Miehesi mielipide olisi mielenkiintoisempi.

Tilanne sopii yleensä eläteille oikein hyvin kunnes ero tulee.

Vierailija
7/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vituttaa puolison reilusti alle oman puolikkaansa satsaaminen ja ennen kaikkea alle puolikkaansa tekeminen.

Ja em. huolimatta kehtaa vielä valittaa ja soittaa suuta minulle joka pääosan hoidan. Törkeä tyyppi - ehkä mukavan ihmisen kanssa jonka kanssa on yhteinen sävel ei häiritsisi niin paljon.

Saanko udella miksi olet yhdessä törkeän tyypin kanssa? Ei kuulosta kovin järkevältä pitää lähellään ihmistä jota halveksuu.

Vierailija
8/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikanani tapasin miehen, joka ensitöikseen paheksui uravalintaani. Luin humanistisia aineita, joita lukeneella on vaikeuksia saada töitä ja jos saakin, niin ne ovat huonosti palkattuja. Suhteemme loppui heti alkuunsa, kun luultavasti mies ajatteli, että hän ei halua vaimoa, joka tienaa vähemmän kuin hän itse.

Vierailija
9/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sinulla ole ong

Mies on tähän järjestelyyn tyytyväinen, pelkää vain, etten minä olisi tyytyväinen. Mulla on ihan hyvä ammatti ja viihdyin töissäni. 

Vierailija
10/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätän mieheni lähes täysin, mutta ei se ole koskaan ollut meille ongelma.

Ja minä vaimoni, eikä ongelmaa. Menty näin 25 vuotta. Kun mentiin yhteen nuorina, niin kummallakaan ei ollut mitään. Se kummalla sattui olemaan rahaa, osti molempien tupakat, ja bensaa autoon. Muuhun ei riittänyt. Oli yhteiset rahat alusta saakka. Katsoimme silloin, ja katsomme nyt meidät yksiköksi, jolla on yhteensä tietty määrä rahaa. Tupakkaan nyt ei enää mene rahaa, on maksettu omakotitalo, kasvatettu lapset aikuisiksi ym. MEIDÄN rahoillamme.

Vierailija
11/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko udella miksi olet yhdessä törkeän tyypin kanssa? Ei kuulosta kovin järkevältä pitää lähellään ihmistä jota halveksuu.

Lapset ajattelin kasvattaa ulos ovesta ensin.

Eroperheen lapsena en missään tapauksessa laita omiani siihen kahden kodin rumbaan ja ramppaamiseen.

Vierailija
12/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikanani tapasin miehen, joka ensitöikseen paheksui uravalintaani. Luin humanistisia aineita, joita lukeneella on vaikeuksia saada töitä ja jos saakin, niin ne ovat huonosti palkattuja. Suhteemme loppui heti alkuunsa, kun luultavasti mies ajatteli, että hän ei halua vaimoa, joka tienaa vähemmän kuin hän itse.

Sehän meni sitten ihan oikein.

Vierailija
13/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut 22 vuoteen. Mies maksaa kaiken.

Vierailija
14/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroperheen lapsena en missään tapauksessa laita omiani siihen kahden kodin rumbaan ja ramppaamiseen.

Ei tuollainenkaan suhde kyllä kovin hyväksi ole heille... Ei lapset ole tyhmiä, kyllä he näkevät kuinka vanhemmat kohtelevat toisiaan, pahimmillaan siirtävät saman käytösmallin omiin suhteisiinsa.

Vierailija
15/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä osoittaa, että miehet valvovat tarkasti parisuhteessa omia etujaan.

Vierailija
16/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainenkaan suhde kyllä kovin hyväksi ole heille... Ei lapset ole tyhmiä, kyllä he näkevät kuinka vanhemmat kohtelevat toisiaan, pahimmil

No ei ole. Kahdesta pahasta tässä nyt valitaan pienempi, kun kokemuksesta tiedän että tuo toinen on vieläkin huonompi.

Vierailija
17/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä osoittaa, että miehet valvovat tarkasti parisuhteessa omia etujaan.

Tuon esimerkin mies kyllä, joku tossukampi sitten nielee pilupalkalla saastaa kymmeniä vuosia.

Hyvähän se on että ihminen tietää mitä haluaa ja toimii sen mukaan/sanoo sen reilusti ääneen.

Vierailija
18/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eläke alle 2000 euroa kuukaudessa ja miehen eläke on yli 4000 euroa kuukaudessa. Mies vaatii, että osallistun talouden kustannuksiin. Onko oikein?

Vierailija
19/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaimon pienemmät tulot !  Kysäisen vain välillä ,vieläkö on rahaa tilillä ja jos ei ole, niin siirrän vaikka viisisataa hänen tilille lisää.  Itse maksan laskut.  Muutoinkin miellän varsmme yhteisiksi. 

Vierailija
20/39 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varamme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi