Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tapailua jatkaa jos mies ei ymmärrä mikä on IBS,painostaa syömään ja jankuttaa ettei ruokaa pidä pelätä

Vierailija
23.08.2024 |

Hänen mielestään  minulla on kai syömishäiriö.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei tajua tilanteen vakavuutta vaikka olen konkreetisesti todistanut tilanteen hänelle,esim.kun pidemmällä automatkalla söin huoltoasemalla palan pitsaa ja join  kahvia,minkä takia vajaan tunnin päästä paskoin tien poskeen.

En tiedä kuvitteliko mies että ilokseni kykin siinä kaikkien ihmeteltävänä! (olin levikkeellä vanhan ja uuden tien välissä).

Miehen teoria on että ongelma poistuu kun lakkaan pelkäämästä ja syön kunnolla,vatsani kuulemma menee sekaisin kun saan niin harvoin ruokaa. Pitäisi kuulemma syödä lihaa,leipää ja juoda kahvia niin vatsan toiminta asettuu..

Ei helv.. alkaa tuntua että tapailen täyttä idioottia :( Muuten hyvä mies mutten jaksa että leikkii Tohtori Housea.

Ap

Jos ei tuollaisenkaan tilanteen jälkeen ymmärtänyt, ei halua ymmärtää. Etsisin paremman miehen. Itselläni pahin IBS-oireilun aiheuttaja on stressi, ja pelkkä tuollaisen miehen kanssa eläminen pistäisi vatsani sekaisin.

Vierailija
22/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole jo kiusaamista ja pahoinpitelyä...? 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itselläni kariutui ennen kuin oli kunnolla alkanutkaan parsihude naisen kanssa, jolla oli ilmeisiä vaikeuksia ymmärtää, että olen keliaakikko, enkä siksi ole kiinnostunut maistamaankaan hänen varmasti hyvää ja herkullista tarjottavaansa. Harmitti, Koska hän toki tiesi keliakiastani mutta ei tajunnut, että olen siinä niin jyrkkä, että en halunnut syödä sen paremjälkiruuaksi tekemää min hänen hakemia susheja (, jotka toisilla täytteillä olisivat kyllä sopineet), enkä  hakemia leivoksistakaan kumpaakaan, jonka jälkeen hän tuhahti, että no tilttaisko sitten vaikka pizzat; no nykyään varmaan saa tilattua gluteenitontakin pizzaa tuolloin ei mutta salaattia sai. - Josta hän sitten piikitteli, että oikeasti hänenkin pitäsi siirtyä salaattilinjalle ja jättää pizzan ja muun lihottavan syönti, joka tuntui pahalta koska ylipainoa hänellä tuskin oli grammaakaan.    

Vierailija
24/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä olet selittänyt mikä se on? Ei kaikki tiedä lääketieteestä paljoakaan.

Tämmöiset jutut tajutaan ihan itse selvittää heti kun toinen niistä kertoo.

Eikö niistä voi kysyä siltä henkilöltä itseltään? Sehän se paras asiantuntija omista asioistaan on.

Vierailija
25/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa ja eläinrasvaa niin IBS talttuu. Siis pelkkää rasvaista lihaa, vettä ja suolaa.

Vierailija
26/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei tajua tilanteen vakavuutta vaikka olen konkreetisesti todistanut tilanteen hänelle,esim.kun pidemmällä automatkalla söin huoltoasemalla palan pitsaa ja join  kahvia,minkä takia vajaan tunnin päästä paskoin tien poskeen.

En tiedä kuvitteliko mies että ilokseni kykin siinä kaikkien ihmeteltävänä! (olin levikkeellä vanhan ja uuden tien välissä).

Miehen teoria on että ongelma poistuu kun lakkaan pelkäämästä ja syön kunnolla,vatsani kuulemma menee sekaisin kun saan niin harvoin ruokaa. Pitäisi kuulemma syödä lihaa,leipää ja juoda kahvia niin vatsan toiminta asettuu..

Ei helv.. alkaa tuntua että tapailen täyttä idioottia :( Muuten hyvä mies mutten jaksa että leikkii Tohtori Housea.

Ap

Miehellä taitaa olla heikko empatiakyky? Se ehkä on suurempi syy eroon, kun se ettei ymmärrä lääketieteellistä tilaasi.

Tosin ymmärrän toisaalta myös miestä. Minulla on mennyt vuosia hyväksyä oma IBS + toiminnallinen ylävatsa. Ketuttaa ihan hemmetisti olla tällainen ruokarajoitteinen ja sitten aika ajoin joudun "maksamaan" siitä kovan hinnan.

Vierailija
27/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jatkaisi tapailua tuollaisen saappaan kanssa. Stressi pahentaa IBS oireita, ja tuollainen painostus ja jankkaus aiheuttaa stressiä.

Vierailija
28/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut typerä mies leimasi mielenvikaiseksi huomiohakuiseksi ja uhriutui kun oli niin käyttänyt aikaa ostamalla 'muka' sopivaa ruokaa. Sain kolmen pvän ripulin. 

Jätä se sika!🐖 Lainaan tätä osuvaa ilmausta

Vierailija
29/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Itselläni kariutui ennen kuin oli kunnolla alkanutkaan parsihude naisen kanssa, jolla oli ilmeisiä vaikeuksia ymmärtää, että olen keliaakikko, enkä siksi ole kiinnostunut maistamaankaan hänen varmasti hyvää ja herkullista tarjottavaansa. Harmitti, Koska hän toki tiesi keliakiastani mutta ei tajunnut, että olen siinä niin jyrkkä, että en halunnut syödä sen paremjälkiruuaksi tekemää min hänen hakemia susheja (, jotka toisilla täytteillä olisivat kyllä sopineet), enkä  hakemia leivoksistakaan kumpaakaan, jonka jälkeen hän tuhahti, että no tilttaisko sitten vaikka pizzat; no nykyään varmaan saa tilattua gluteenitontakin pizzaa tuolloin ei mutta salaattia sai. - Josta hän sitten piikitteli, että oikeasti hänenkin pitäsi siirtyä salaattilinjalle ja jättää pizzan ja muun lihottavan syönti, joka tuntui pahalta koska ylipainoa hänellä tuskin oli grammaakaan.    

Tsiisus mikä idiotti. Keliakia on vielä tuhannesti ehdottomampi ruokavalion suhteen, mitä ibs.

Vierailija
30/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jos on oikeasti kiinnostunut toisesta, se googlen käyttö ei ole niin vaikeaa kuitenkaan. 

Vierailija
31/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä olet selittänyt mikä se on? Ei kaikki tiedä lääketieteestä paljoakaan.

Tämmöiset jutut tajutaan ihan itse selvittää heti kun toinen niistä kertoo.

Eikö niistä voi kysyä siltä henkilöltä itseltään? Sehän se paras asiantuntija omista asioistaan on.

No ap on kertonut, mitä ei pysty syömään, mutta mies painostaa silti. Sadistihan tuollainen on. Tai niin ylimielinen, että kuvittelee tietävänsä paremmin.

Vierailija
32/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun mietit vähän niin huomaat todennäköisesti, että tekee tuota muissakin asioissa. Tietää kaiken paremmin kuin lääkärit tai

Kuvitelkaa vaikka 20 vuotta eteenpäin minkälaista elämä on tällaisen miehen kanssa. Ongelma on henkilön empatiakyvyn puutteessa. Sama näkyy nykyään hyvin noilla "menkää työttömät töihin" huutelijoilla.

Vierailija
33/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnikko täällä, puolisolla IBS: en jaksaisi yhtään. Jos mies olisi kiinnostunut hyvinvoinnistasi (onnellisen parisuhteen edellytys), hän ei jankuttaisi omia päähänpinttymiään vaan ottaisi selvää asiasta ja vieläpä omista ominaisuuksistasi, mikä sopii ja mikä ei.

Vierailija
34/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerys paskoo metsään kun ei älyä siirtyä ihmisen luontaiselle ruokavaliolle. No sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
35/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miehellä taitaa olla heikko empatiakyky? Se ehkä on suurempi syy eroon, kun se ettei ymmärrä lääketieteellistä tilaasi.

Tosin ymmärrän toisaalta myös miestä. Minulla on mennyt vuosia hyväksyä oma IBS + toiminnallinen ylävatsa. Ketuttaa ihan hemmetisti olla tällainen ruokarajoitteinen ja sitten aika ajoin joudun "maksamaan" siitä kovan hinnan.

Minä en kyllä ymmärrä yhtään sitä, että painostetaan toista syömään sellaista, mistä tämä tulee kipeäksi, ja vielä senkin jälkeen, kun on nähnyt, miten rajut ne reaktiot sopimattomaan ruokaan ovat. En itsekin IBS-potilaana sietäisi tuollaista hetkeäkään.

Vierailija
36/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No et sinäkään ihan kunnossa ole kun tuollaiseen pelleilyyn pitää ryhtyä, etkä vielä tuonkaan jälkeenkään jättänyt miestä. Ja tuon tason tollous näkyy väistämättä muutenkin elämässä (pyöräytä nyt ihmeessä lapsikin vielä niin siinä saatkin ihmetellä miten on "muuten niin hyvä mies") 

Vierailija
37/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥴 Huh. Ei näitä tällaisia selitä kuin jotkut persoonallisuushäiriötason mt-ongelmat tai älyllinen vajavuus

Vierailija
38/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinulla silti sellaisiakin oireita olla. Ole avoin ja rehellinen siitä miten vatsasi reagoi ja muuta.

Vierailija
39/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tsiisus mikä idiotti. Keliakia on vielä tuhannesti ehdottomampi ruokavalion suhteen, mitä ibs."

Turha näsitä on kilpailla mikä on vähemmän mikä enemmän ehdottomampi. - Toki tiedostan, että oma keliakiani on rajoittanut yleisemminkin sosiaalista kanssakäymistäni (olen sairastanut keliakiaa yli 35 vuotta). Yleisesti sanonkin, ettei kannata tehdä elämästään monimukaisempaa kuin se on.

Minusta ei olsi parisuhteeseen kenenkään kanssa joka ei kykenisi tajuamaan ruokavalinotjani. Tai olsi vain sitä mieltä, että ollaa sitten vain eri ruuissa ja eväissä. Mutta olisin tätä mietä, vaikka olisin "vain" vaikka kasvissyöjä; jota voisin periaatteessa ollakin mutta keliakain ja muiden sairauksieni, jotka rajaavat ruokavaliotani "jo" niin paljon, että en siksi, ainakaan toistaiseksi viitsi.

- Suomessa eläessä ja ollessa se vielä todennäköisesti sujuisi melko helposti mutta verraten paljon maailmalla hyppäävästä on luultavsti parempi, että en rajoita itse omilla eettisillä ja moraalsiilla valinnoillani ruokavaliotani vielä lisää.

En haluaisi koskaan tehdä syömisistäni ja ruokavaliinoistani numeroa. Tuntuu joka kerta ikävältä kun joutuu selittämään jollekin, että miten voi tuota tai tätä syödä. - Olkoonkin, että "ruokarajoitetsiin" suhtaudutaan nykyään paljon ymmärtäväisemmin ja avoimemmin kuin vaikka vain 20 vuotta sitten.    

Vierailija
40/40 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että tsiisus mitä tolloja maa päällään kantaa. 

Ap, laitapa se mies vaihtoon.