Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän erään äidin joka nukutta lastaan ulkona vaikka pakkasta on melkein 30 astetta!

Vierailija
08.02.2007 |

Onko tämä normaalia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä siihen osaa vastata, mutta kai teille jokaiselle on neuvolassa sanottu, että alle -15 asteen pakkasessa ei pidä vauvaa ulkona nukuttaa.

Vierailija
22/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äly ja väläys. Ei kai se, että vauvan vaunuihin laittaa tarkoita sitä, että se on siellä pidettävä, vaikka taivas tippuisi niskaan... Siksi se lämpömittari vaunuissa on, että äiti voi seurata lämpötilaa ja ottaa vauvan sisälle, jos siltä näyttää.

Vierailija:

Mitä jos se mittari näyttääkin -20 tai jotain.

Itse mä olen lapseni nukuttanut kovilla pakkasilla sisällä, ja hyvin on nukkuneet.

Sinänsä mulle ihan sama missä joku lapsensa antaa nukkua ja missä pakkasissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi täällä av:lla huolehditaan näistä sanomisista...*huoh*.

" Vierailija:

En minä siihen osaa vastata, mutta kai teille jokaiselle on neuvolassa sanottu, että alle -15 asteen pakkasessa ei pidä vauvaa ulkona nukuttaa.

"

Vierailija
24/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi äly ja väläys. Ei kai se, että vauvan vaunuihin laittaa tarkoita sitä, että se on siellä pidettävä, vaikka taivas tippuisi niskaan... Siksi se lämpömittari vaunuissa on, että äiti voi seurata lämpötilaa ja ottaa vauvan sisälle, jos siltä näyttää.

Vierailija:

Mitä jos se mittari näyttääkin -20 tai jotain.

Itse mä olen lapseni nukuttanut kovilla pakkasilla sisällä, ja hyvin on nukkuneet.

Sinänsä mulle ihan sama missä joku lapsensa antaa nukkua ja missä pakkasissa.

Mä en kyllä olis tollaseen aikoinani lähtenyt. Tosin mun kuopuskin oli vauva 10 vuotta sitten, ja vaunut oli vähän erilaisia. En tiedä nykyajan vaunuista aika topatuiltahan ne näyttää.

Vierailija
25/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, jos sun kuopus on 10 vuotta vanha niin ehkä olet vähän väärässä keskustelussa! Vähän on vaunut tosiaan muuttuneet...

Niin ja luitko viestini, että miksi " lähdin tällaiseen mukaan" ? En nyt ihan ilosta hihkuen kuitenkaan...

Vierailija
26/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ulkoiluhan tarkoittaa sitä, että vauva hengittää sitä ulkoilmaa. Suojatuissa vaunuissa hän hengittelee max. -5 asteista ilmaa, joka taas on alle sen pakkasrajan.

Näin minä olen ymmärtänyt pakkasrajat. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
27/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siellä neuvolassa mitään jumalia ole.

Arvo Ylppö aikanaan opettanut suomalaiset nukuttamaan lapsiaan ulkona ja pakkaset ollut varmaan vielä vähän kovempiakin joten maalaisjärki taas käyttöön.

Vierailija:

Vierailija
28/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se on jossain lapissa 10 astetta kovempi kun etelärannikolla.

Vierailija
29/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa varmasti joutuisi vankilaan, jos menisi laittamaan vauvan ulos neljäksi tunniksi 20 asteen pakkasessa. Itsekään en pysty olemaan ulkona pitempään kuin 15 minuuttia, vaikka on päällä untuvat ja turkikset.

Vierailija
30/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä monilla on se lämpömittari vaunuissa, ja siellä EI TODELLAKAAN OLE -20 ASTETTA!!!!!

Vierailija
31/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kauhisteli jo sitä, minua 70-luvulla syntynyttä ei kuulemma niin kylmällä ole ulos viety.

Vierailija
32/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvissä vaunuissa,suojaisessa paikassa ja kunnolla topattuna vauva voi kyllä nukkua ulkona säällä kuin säällä.

Vierailija
33/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vauvaa on kuollut pakkaseen, sairastunut, saanut paleltumavammoja? En ole ihan äsken nähnyt IS:n otsikoivan " Vauva paleltui!" tai " Vauva sai paleltumavammoja!" Taitaa ne otsikot ihan muuta olla.. Ripulivirus lienee vauvalle vaarallisempaa kuin ulkona nukkuminen, pahoinpitelystä nyt puhumattakaan..

Minä nukutin myös vauvaani vielä -25 asteessa. Viltti tosiaan vaunujen päälle.. ja kannatta ehkä useammin kuin kerran tunnissa käydä vilaseen.

Vierailija
34/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lämmittää yhtä paljon kuin vaunut joihin ei tuule, ja jotka on suojattu ympäriinsä " raa' alta" ilmalta. mutta kun on niin hienoa rouvaa että ei sekään auta, ei pysty hengittämään.. tukehtuu, kehko jäätyy ja tukka menee sähköseks!

Vierailija
35/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut terveyskeskuksen neuvonnassa töissä, ja aina talvisin oli asiakkaana näitä paleltumavammajo saaneita lapsia.

Mä siis vaan aikoja annoin tai neuvoin eteenpäin, sen enempää en hoitanut.

Itse en ole kovilla pakkasilla vauvaa jättänyt ulos nukkumaan.

Vierailija
36/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pukevat itse.. ei ihme että tulee paleltumia. ei oo sama asia kuin nukkua suojatuissa vaunuissa. paleltui meidän 3v tytön poski vaikka ulkona oli 10astetta pakkasta. vauva ei paleltunut tosiaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän