Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän erään äidin joka nukutta lastaan ulkona vaikka pakkasta on melkein 30 astetta!

Vierailija
08.02.2007 |

Onko tämä normaalia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko liian huolehtivainen sitten..?

ap

Vierailija
2/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrospukeutuen ja nukkuu suojaisassa paikassa kopassa, niin en usko, että on mitään ongelmaa. Voihan sinne koppaan laittaa lämpömittarin niin näkee miten kylmä siellä on, jos huolestuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää tällä palstalla on vouhkattu pakkasesta. Suomessa on aina ollut kylmiä talvia, ja kas, me suomalaiset olemme silti olemassa.

Vierailija
4/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron esimerkin.

Esikoinen, nyt 3v. nukkui ulkona säällä kuin säällä. Satoi tai paistoi, oli sitten pakkasta tai taivaalta tuli räntää. Ja miksi? No kun en saanut häntä sisälle nukkumaan. En, vaikka mitä yritin. Ei sisällä syliin, ei sisällä vaunuihin, ei sisällä kainaloon, ei sisällä minnekään. Tai no ok, nukahti kyllä em. mainituilla tavoilla. Siis nukahti. Herätäkseen 10-15 minuutin kuluttua huutamaan pää punaisena.

Silloin kylmimpään talviaikaan ensin muutaman päivän sinnittelin. Ajattelin, että kyllä se vauva nukahtaa kun on tarpeeksi väsynyt. Että jos ei tänään nuku kunnon unia ja huutaa koko päivän, niin huomenna sitten! Tai edes yöllä. Vaan ei. Ei nukkunut yölläkään (tavallisesti siis yöisin nukkui vieressä kohtalaisesti), vaan huuto ja kiukuttelu jatkui. Toki, kun oli yliväsynyt.

Sitten luovutin. Turjustin vauvan, suojasin vaunut viltillä, laitoin vaunun suuakolle harson, lämpömittarin vaunuihin ja sitten vauva tuulelta suojaan ja ulos. Vaikka pakkasta oli 25 ja ehkä ylikin. Ja kas kummaa, vauva nukahti. Heräsi taas vartin päästä, mutta vaunuja heijaamalla nukahti uudestaan. Ja nukkui 4 tuntia. Toki välillä kävin katsomassa ja tarkkailin kopan lämpötilaa, alimmillaan oli siinä nollan paikkeilla.

4 tunnin unien jälkeen nenänpää oli vähän punainen :) Vaan eipä sitten muuta. Ja vauva oli taas iloinen ja tyytyväinen, nukkui yöllä normaaliin tapaan.

Siksi meillä vauva nukkui ulkona säällä kuin säällä. Siksi kun olin niin saakelin huono ja epähuolehtiva äiti, joka ei saanut vauvaa yrityksistä huolimatta sisälle päikkäreille (ja koitettiin totta kai myös huijata vauvaa, puettiin muka ulos ja laitettiin vaunuihin makkariin, jossa ikkuna auki ja lämpö pois, mutta ei mennyt halpaan). Mulla ei vaan pää kestänyt enää kuunnella päivästä toiseen vauvan huutoa kun tiesin, millä sen saisi loppumaan ja vauvan unet takaisin.

Tää toinen vauva nukkuu sentään vähän pidempiä pätkiä sisälläkin, joten häntä en paukkupakkasilla ulos laita. Toki nyt on, kun pakkasta vain 15 astetta.

Vierailija
5/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin nukkui poika taas, posket on hiukan viileät, mutta muuten lämmin ja tyytyväinen lapsi on. just teki kakat, haluatko tulla tarkistaa mitä väriä, että voisit päätellä syötänkö oikeanlaista ruokaa? rinnassahan hän vielä on, joten siitä ei kannata alkaa vaahtoamaan. oikeastaan voisit kipaista mulle siwasta samalla hakee kahvimaitoa kun ei kehtaa ite mennä näin kireällä ilmalla ulos.. ota pullaa myös jos meinaat kahville jäädä!

Vierailija
6/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu kauhealta, entäs jos sattuisikin joku paikka paleltumaan? Tämän tapauksen äidin vauva nukahtaa kyllä sisällekkin, ilman kovia taisteluja! ap

Vierailija
7/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puki vauvan hyvin, laittoi harson suojaksi, ja hyvin on vauva hengissä. Mittasi vaunujen sisälämmön mittarilla, se oli plussan puolella. Itsellä kaikki nukuu sisällä, ulos en saa heitä millään nukkumaan.

Vierailija
8/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä pakkasta -12 ja vaunuissa oleva mittari näyttää -2. Se on siis se ilmalämpötila jota vauva hengittää.

Vierailija
9/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan mutu- tuntumaksi ja sille ei ole minkäänlaista faktoihin perustuvaa syytä. Että rennosti nyt vaan.

Vierailija
10/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuis nukkumaan edes meidän autossa näillä keleillä. En vaikka saisin kaikki vällyt sinne, ja varmasti on lämpimämpi se auto kuin vaunut.

Vierailija
11/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan keuhkot joutuvat liian koville kylmemmällä ilmalla.

Vierailija
12/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pahalta kuulostaa mun mielestä...ja kyllähän lapsen oman kehon lämpö+ hengitys lämmittää vaunut lämpimämmiksi kuin auton. Eli siirrä sinäkin ne lapsesi sieltä autosta vaunuihin nukkumaan.

" Vierailija:

Mä en suostuis nukkumaan edes meidän autossa näillä keleillä. En vaikka saisin kaikki vällyt sinne, ja varmasti on lämpimämpi se auto kuin vaunut.

"

Vierailija
13/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi maalaisjärjen jo jotain sanoa jos mittarissa paukkuu yli 20 astetta. En ole itse todellakaan mikään hysteerikko äiti vaan rupesin vaan itse miettimään onko olemassa jotakin suositus lämpötilaa tuohon ulkonanukkumiseen. Kukin tyylillään.

ap

Vierailija
14/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vähän pahalta kuulostaa mun mielestä...ja kyllähän lapsen oman kehon lämpö+ hengitys lämmittää vaunut lämpimämmiksi kuin auton. Eli siirrä sinäkin ne lapsesi sieltä autosta vaunuihin nukkumaan.

" Vierailija:

"

Vierailija
15/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tämä nyt minulle. Korostan, että vaunuissa oli koko ajan lämpömittari (roikkui kopan katossa, ei koskenut mitään), eikä lämpötila laskennut siitä nollasta alaspäin.

t. 9

Vierailija
16/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun " ulkona" on -20, mikä on ongelma ja miksi?

Ja näin oikeasti on, pari päivää sitten pakkasta oli täällä -17 kun vauva meni ulos nukkumaan, vaunujen lämpötila sisällä oli koko ajan -4.

Vierailija
17/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tässä jo itsekin tuohtua...kertokaa nyt ihmeessä, miten 0-5 astetta pakkasta voi olla liian " raakaa" !?!

Vierailija
18/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen nukkui ulkona tyttö vaikka oli pakkasta 28 tänään laitoin molemmat plkat ja pakkasta on 25 astetta

tytöillä ikää 11 kk ja toisella 1 v 4 kk

Hienosti nukkuvat ja ovat lämpösiä

eilen tyttö nukkui 3,5 h tänään on nukuttu jo 1,5 h saa nähdä kuinka kauan nukkuvat.

Välillä olen käynyt kokeilemassa nenänpäätä onko " jäässä" ei ainakaan äsken ollut. Oli viilea muttei kylmä

Kumpikaan ei nuku päikkäreitä kunnolla sisällä, ja normaalia ulkoilua ei harrasteta koska on niin kylmä.

Vierailija
19/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen vielä ;)

t. 9

Vierailija
20/36 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se mittari näyttääkin -20 tai jotain.

Itse mä olen lapseni nukuttanut kovilla pakkasilla sisällä, ja hyvin on nukkuneet.

Sinänsä mulle ihan sama missä joku lapsensa antaa nukkua ja missä pakkasissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän