Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muillekin kuin valmiille ammattilaisille ei anneta mahdollisuutta työllistyä

Vierailija
23.08.2024 |

Aina kun on joku korkeakoulututkintoa vaativa paikka auki, pitää tutkinnon lisäksi olla se vähintään 10 vuotta työkokemusta juuri kyseisestä tehtävästä ja lisäksi laaja tuntemus alasta ominaisuuksien x,y,z lisäksi. Eli vain ne, jotka on kerran on onnistuneet jotenkin saamaan jalan oven väliin, voivat vaihdella työpaikkoja keskenään. Miksi ei anneta mahdollisuutta aloittelijalle? Kai sekin jo jotain kertoo jos on opiskellut ja valmistunut. Ei se työelämä mitään rakettitiedettä ole monissakaan paikoissa, tehtävät kyllä oppii. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, paras, mihin olen törmännyt on, että vaadittiin 5 vuoden kokemusta teknologiasta, joka oli ollut markkinoilla vasta 2 v. Että epärealistisia odotuksiahan nämä ovat sieltä työnantajan puolelta usein.

Vierailija
2/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Miten sitä kokemusta voi saada, jos entry level -tason paikkoja on tarjolla yksi vuodessa ja siihen 500 hakijaa?

T. Työtön insinööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, paras, mihin olen törmännyt on, että vaadittiin 5 vuoden kokemusta teknologiasta, joka oli ollut markkinoilla vasta 2 v. Että epärealistisia odotuksiahan nämä ovat sieltä työnantajan puolelta usein.

Nämä johtuu siitä, että ilmoitukset tekee joku hr-ammattilainen joka ei välttämättä ole aiemmin edes kuullut koko teknologiasta.

Vierailija
4/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Miten sitä kokemusta voi saada, jos entry level -tason paikkoja on tarjolla yksi vuodessa ja siihen 500 hakijaa?

T. Työtön insinööri

Missä asut? Ainakin mieheni töissä on jatkuvasti uusia kykyjä koulittavana. Iso firma, konttori maakuntakeskuksessa.

Vierailija
5/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks esim tälläisen kautta saada jalka ovenväliin, meidän firmassa on vastaava

https://www.cgi.com/fi/fi/ura/opiskelijat-ja-vastavalmistuneet

Vierailija
6/6 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Missä asut? Ainakin mieheni töissä on jatkuvasti uusia kykyjä koulittavana. Iso firma, konttori maakuntakeskuksessa.

Etelä-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme