Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaukana asut vanhemmistasi/ lapsuuden kotikaupungistasi?

Vierailija
22.08.2024 |

Jos asut kaukana, oletko ajatellut muuttaa lähemmäs jossain vaiheessa? Kuinka usein käyt vanhempiesi luona? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

260km, sopiva matka.

Vierailija
2/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vanhemmat asu lapsuuden kotikaupungissani mikä nyt miksikin lasketaan edes.

Jos olen syntynyt paikassa A mutta jo vauvana muuttanut paikkaan B josta kouluikäisenä paikkaan C jonne olen elämäni perustanut? Toinen vanhemmista jäi paikkaan B ja toinen muutti kyllä vielä C mutta on sittemmin muuttanut takaisin A.

En ole ikinä muuttamassa paikkaan A koska ei siellä ole mulle mitään kotiseutusiteitä kuten tähän C:hen jossa edelleen asun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km. Alue missä asun nyt on vilkas ja tuntuu kuin olisin ikituristi täällä. Olisi hyvä löytää joku muu kohta taas, jossa voi tuntua rauhaa. Tiedän mihin en halua, sekin on selvillä.

Vierailija
4/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4000 km.

Vierailija
5/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600 km. En muuta lähemmäksi tai takaisin. Lomilla toki käyn suomessa.

Vierailija
6/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kilometrin päässä äidistäni. Tämä on kyllä sattumaa. Äiti asuu hyvällä alueella ja halusin lapset hyvän alueen kouluun ja tältä alueelta löytyi sopuhintainen asunto.

Äiti ei asu mun lapsuudenkodissa, ja me muutettiin niin usein ettei mulla ole sellaista edes. Isä asuu 250km päässä ja olisi kiva jos asuisi lähempänä. Tylsää kun ei ehdi käydä niin usein kuin haluaisi.

Vierailija
7/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

136 km. Julkiset kulkee niin huonosti että menomatka kestää 3 tuntia ja paluumatka saman verran. Muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
8/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana... vanhemmat asuu stadissa ja mä  Ausseissa. En ole ajatellut muuttaa lähemmäs. Hyvä välimatka 😁, toki käyvät siellä kerran vuodessa ja mä myös Suomessa kerran vuodessa. 

Vierailija
9/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukana... vanhemmat asuu stadissa ja mä  Ausseissa. En ole ajatellut muuttaa lähemmäs. Hyvä välimatka 😁, toki käyvät siellä kerran vuodessa ja mä myös Suomessa kerran vuodessa. 

Näet siis vanhempiasi enää ehkä yhteensä 20 kertaa. 

Vierailija
10/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksitoista kilometriä. Vanhempien syntymäkodit on alle kolmenkymmenen kilometrin päässä. Hyvä on asua tutuilla paikoilla, joiden "alkuasukkaista" tuntee nimeltä tai näöltä ehkä puolet. Vaikka paikkakunta ei ole edes ihan pieni.

Juureni näissä maissa ovat pitkät. Olen ylpeä ja onnellinen siitä, että voin rehellisesti sanoa olevani jostain kotoisin. 

Vierailija
11/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 km. Käyn kerran tai kaksi vuodessa. Muutan lähemmäksi ensi vuonna tai viimeistään 2026. Vierailutiheyteen ei tule vaikuttamaan. Matka tulee edelleen olemaan pitkä.

Vierailija
12/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun n.1000 km päässä kotikaupungistani (Turusta)/vanhemmistani.

Nyt olen asunut Lapissa 4 vuotta. En ikinä haluaisi muuttaa takaisin etelään.

Muutin 20-vuotiaana Lappiin, kun pääsin töihin hiihtokeskukseen.

Aluksi suunnitelmana oli että asuisin vain talven, mutta sitten kun kysyttiin töihin kesäksikin niin jäin tänne.

Minusta on tullut luontoihminen. Rakastan marjastaa, kalastaa, sienestää, tehdä lumitöitä ja liikkua luonnossa.

Ihmisetkin olleet tosi mukavia täällä.

Vierailija
13/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissani asun.

Vierailija
14/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 km. Liian lähellä. 200 km oli paras etäisyys, pisin tähän mennessä

Vierailija
15/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 km. En tule muuttamaan lähemmäs.

16/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni Helsingissä ja nykyisestä kodistani on Helsingin rajalle noin 3 kilometriä. Vanhampani muuttivat tähän samaan taloyhtiöön 5 vuotta sen jälkeen, kun mä olin muuttanut tähän, eli välimatkaa meidän asuntojen välillä on noin 40 metriä. Ei siis tarvetta muuttaa. Silloin, kun muistisairas äiti vielä eli, kävin joka päivä ja monesti monta kertaa vuorokaudessa (välillä myös öisin), mutta nyt kun enää isä on elossa, käyn 2-3 kertaa viikossa. 

Vierailija
17/34 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

450km päässä. Muutin opiskelemaan Joensuuhun aikoinaan. 10 vuotta mennyt täällä. Olen ihan hyvin viihtynyt. Täällä on nyt koko elämä; työ ja kaverit.

Vierailija
18/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on kuollut, mutta asui samassa kaupungissa. Äiti asuu alle 10 km päässä.

Itselläni on tosin sitten se tilanne, että jälkikasvu on kaukana: tytär asuu n. 400 km päässä ja tuskin tulee takaisin opiskelujen jälkeenkään.

19/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 km päässä, muutaman kerran kuukaudessa tulee käytyä 

Vierailija
20/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2800 km

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan