Missä ne helvetin syyskelit on? Ei jaksa näitä helteitä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tänään piti sataa, rankastikin ja olla alle +20 astetta. Ja kissanpaskat, ei satanut ollenkaan mutta oli kyllä muuten helkkarin kosteaa ja hiostavaa, aurinko paistoi ja asteita oli reilusti +20.
hki
Oli 21 astetta korkeimillaan Helsingissä tänään, ke 22.8.
Vierailija kirjoitti:
Lupaan etten valita pakkasista
Mutta lumesta sit sitäkin enemmän.
Kosteus ja painostava ilma on kyl persiistä. Keuhkot ei tykkää yhtään vaan yskittää ihan hitoksee eikä oo vielä ees koronaa. Toivottavasti ei tulekaan mut hanurista on. Kuiva ilma on ok, mut sisäilman kosteus kun on jatkuvasti 55 tai yli ni menee hermo. Ulkona ollut eilen ja tänään yli 70%.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ala, jos kesän jälkeen tulee suoraan puolen vuoden talvi.
Mitäs teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan kunnon ukkosta ja kaatosadetta. Ja sen jälkeen voisi tulla mukavan raikas ja pilvetön keli.
Helsinkiin tulee harvoin ukkonen, mutta tänä kesänä tuli 2 tai 3 kertaa oikein kova ukkonen! Se niissä oli outoa ettei sää juuri viilennyt.
Ei ole näkynyt kovaa ukkosta ainakaan täällä päin Helsinkiä. Olen kuullut ehkä kaksi kertaa pari jyrähdystä. Ilman sadetta tai salamoita.
Haagassa asun ja otin videon 6.elokuuta, kun saavista kaatamalla tuli vettä ja ukkonen pauhasi tässä kohdalla. Lähes tasan kuukautta aiemmin oli edellinen. Tosi paikallisia nuo kyllä näytti olevan.
Asut lännen suunnalla ja minä idemmässä. Täällä ei tosiaan ole ukkostanut kunnolla kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään piti sataa, rankastikin ja olla alle +20 astetta. Ja kissanpaskat, ei satanut ollenkaan mutta oli kyllä muuten helkkarin kosteaa ja hiostavaa, aurinko paistoi ja asteita oli reilusti +20.
hki
Oli 21 astetta korkeimillaan Helsingissä tänään, ke 22.8.
Ja kosteus% varmaan 100. Aivan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lupaan etten valita pakkasista
Minua ei pakkaset haittaa, mutta pari muuta juttua talvessa ansaitsee kyllä valitusta. Kuten se, ettei teitä enää hiekoiteta tai aurata kunnolla. Tekee liikkumisesta veemäistä ja vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain päin Suomea oikeasti hellettä?
Ainakin mun asunnossa. Vaikka miten tuuletin viime yönäkin, ei kodin lämpötila vaan laske alle 26:n. Sama ollut toukokuusta lähtien.
Sama. Kämpässä koko ajan 25 astetta. Pari aamua ollut 12 astetta ja hetkeksi saan tiputettua asunnon 22 asteeseen, mutta sieltä se heti ryömii takaisin 25 asteeseen parissa tunnissa kun ikkunan sulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain päin Suomea oikeasti hellettä?
Ainakin mun asunnossa. Vaikka miten tuuletin viime yönäkin, ei kodin lämpötila vaan laske alle 26:n. Sama ollut toukokuusta lähtien.
Sama. Kämpässä koko ajan 25 astetta. Pari aamua ollut 12 astetta ja hetkeksi saan tiputettua asunnon 22 asteeseen, mutta sieltä se heti ryömii takaisin 25 asteeseen parissa tunnissa kun ikkunan sulkee.
Tuttua...
Tuntuu että tää maapallo ei vaan ole ihmisille mikään sopiva asuinpaikka. Sää on niin vaihteleva ja me ei valitettavasti olla vaihtolämpöisiä. Kuka meidät on pistänyt tänne kärsimään helvetti soikoon?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan kunnon ukkosta ja kaatosadetta. Ja sen jälkeen voisi tulla mukavan raikas ja pilvetön keli.
Helsinkiin tulee harvoin ukkonen, mutta tänä kesänä tuli 2 tai 3 kertaa oikein kova ukkonen! Se niissä oli outoa ettei sää juuri viilennyt.
Joka kesä tulee ukkonen joitain kertoja. Ja aina sää viilenee ainakin hetkellisesti, kuten myös tänä kesänä.
Just hyvät kelit ollut, päivällä lämmin ja illalla/yöllä viileää. Melkein jo takkia tekee mieli kaivaa aamuisin töihin pyöräillessä päälle, selvästi syksyä ilmassa.
Älkää liikkuko keskipäivän lämpimämpään aikaan jos se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt oli ongelma se hiton kosteus mikä on jatkunut jo kuukausi tolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tää maapallo ei vaan ole ihmisille mikään sopiva asuinpaikka. Sää on niin vaihteleva ja me ei valitettavasti olla vaihtolämpöisiä. Kuka meidät on pistänyt tänne kärsimään helvetti soikoon?!
Ehkä se teoria pitää paikkansa, että maapallon alkuperäiset älylliset asukkaat olivat liskoihmisiä ja meidät ihmiset on asutettu tänne jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ala, jos kesän jälkeen tulee suoraan puolen vuoden talvi.
Mitäs teet?
Haaveilen ikuisen syksyn maahan muuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt oli ongelma se hiton kosteus mikä on jatkunut jo kuukausi tolkulla.
Jep. Kello on yli kahdeksan ja vieläkin tukala kosteus piinaa. Pitääkö sitä valvoa yökolmeen, että pystyy olemaan jalkeilla ja tekemään jotain tukahtumatta?
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein asutte? Täällä Varsinais-Suomessa ollut 20 astetta koko kuukauden.
Silti, aamukahville kun menin pihalle niin saunaolosuhteet iski vastaan, vaikka ei ole kuin 20 astetta.
Haagassa asun ja otin videon 6.elokuuta, kun saavista kaatamalla tuli vettä ja ukkonen pauhasi tässä kohdalla. Lähes tasan kuukautta aiemmin oli edellinen. Tosi paikallisia nuo kyllä näytti olevan.