Missä ne helvetin syyskelit on? Ei jaksa näitä helteitä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Islantiin jos mulla olis siellä kavereita ja perhe myös. Eikä ole varaakaan asua siellä pienellä eläkkeellä.
Kunpa olisi Suomessa Islannin kelit :(
Kävin kaupassa ja olin yltä päältä hiessä sieltä tultuani. Jouduin riisumaan itseni ihan alastomaksi hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa ja olin yltä päältä hiessä sieltä tultuani. Jouduin riisumaan itseni ihan alastomaksi hetkeksi.
Minulla menee vaatteet vaihtoon monta kertaa päivässä hikoilun takia
Vierailija kirjoitti:
Sama, housutkin ihan liimaantuneena ihoon, hyvä kun irti sai. Suoraan suihkuun.
Viime vuonna lokakuun ensimmäiset päivät oli lämpimiä täällä Helsingissä. Ei tarvinnut takkia. Viikossa muuttui lähes pipokeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain päin Suomea oikeasti hellettä?
Ainakin mun asunnossa. Vaikka miten tuuletin viime yönäkin, ei kodin lämpötila vaan laske alle 26:n. Sama ollut toukokuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaikka Islantiin niin ei tartte valittaa jos muutaman viikon on lämmintä keskellä 8-9 kuukauden talvea.
Toukokuun alulta tänne on 16-17 viikkoa, välillä oli 2 viikkoa vähemmän kuumaa eli 14-15 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ihanat kelit. Kukat kukkivat pihalla ja on upea sää. Kyllä sitä talven ankeudessa tulee ikävä näitä kelejä. Rakastan tätä säätä.🌻🌺🌹
Joo tää on hyvä. Vähän yli 20 astetta ja illat pimenee ja viilenee. Parasta aikaa vuodessa. Viel pitäs auto maalata ja terassi öljytä ja olkia paalata pari hehtaaria. Sit parin viikon Viron reissu.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna lokakuun ensimmäiset päivät oli lämpimiä täällä Helsingissä. Ei tarvinnut takkia. Viikossa muuttui lähes pipokeliksi.
Silloin tuli yllätystalvi. Tänä vuonna tuli yllätyskesä yhtäkkiä.
Mä kaipaan kunnon ukkosta ja kaatosadetta. Ja sen jälkeen voisi tulla mukavan raikas ja pilvetön keli.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan kunnon ukkosta ja kaatosadetta. Ja sen jälkeen voisi tulla mukavan raikas ja pilvetön keli.
Helsinkiin tulee harvoin ukkonen, mutta tänä kesänä tuli 2 tai 3 kertaa oikein kova ukkonen! Se niissä oli outoa ettei sää juuri viilennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin tulee harvoin ukkonen, mutta tänä kesänä tuli 2 tai 3 kertaa oikein kova ukkonen! Se niissä oli outoa ettei sää juuri viilennyt.
Ei ole näkynyt kovaa ukkosta ainakaan täällä päin Helsinkiä. Olen kuullut ehkä kaksi kertaa pari jyrähdystä. Ilman sadetta tai salamoita.
Vierailija kirjoitti:
Kaiholla muistelen viime talven pakkasia. Sillon sentään ei hiki virtaa, paitsi jos on liikaa pukenut.
No et tarvitse odottaa enää pitkään niin tuo keli tulee, ja kestää puoli vuotta. Itse rakastan lämpöä.
Nythän on vielä elokuu ja kesä. Ihme valitusta. Odottakaa, pian on lokakuu ja marraskuu, ja sitten pääsette urputtamaan kun on niin ankeaa.
Tänään piti sataa, rankastikin ja olla alle +20 astetta. Ja kissanpaskat, ei satanut ollenkaan mutta oli kyllä muuten helkkarin kosteaa ja hiostavaa, aurinko paistoi ja asteita oli reilusti +20.
hki
Sama.