Purra aloittanut säästöt omassa ministeriössään: Turhaa väkeä pihalle, kahvit ja pikkujoulut pois
Kommentit (135)
Aika kovanahkainen nainen, kun jaksaa tehdä työtä suomalaisten hyväksi, vaikka toiset solvaa minkä osaavat.
Vähättelee ministerin töitä luulottelemalla, että kyllä yksi ihminen voi kahden hommat hoitaa.
Erittäin huonoa johtamista. Oikeassa elämässä olisi tarjolla riittävästi esimerkkejä siitä, miten käy kun vastuullista työtä joutuu tekemään kahden edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeriö säästää kahvien poistolla rahaa ehkä 0,0000001 %. Sen sijaan viihtyvyys työssä laskee kymmeniä prosentteja.
Virkamiehet voivat ostaa itse kahvipaketit töihin. Niinhän muuallakin tehdään.
Niin niissäkin virastoissa on tehty, joissa olen ollut töissä. Lisäksi on maksettu pikkujoulut ruokineen ja ohjelmineen. Ei niitä valtio ole kustantanut. Ylimmän johdon ja ministereiden kahveista ehkä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeriö säästää kahvien poistolla rahaa ehkä 0,0000001 %. Sen sijaan viihtyvyys työssä laskee kymmeniä prosentteja.
Virkamiehet voivat ostaa itse kahvipaketit töihin. Niinhän muuallakin tehdään.
Kun olen ollut ministeriössä ja valtion virastossa töissä, niin omat kahvit, suodatinpussit, teet ja muut tykötarpeet tuotiin. Keittimet oli valtion. Näin oli jo 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nythän tässä kävi niin että virkamiehet tuovat omat kahvinsa ja ajattelevat että riikka on kusipää. Mikä hän tietysti onkin.
Virkamiehet on itse maksaneet omat kahvinsa jo pitkään, joten ei tuosta tule minkäänlaista muutosta heidän arkeensa.
Kun yksityiseltä on tultu valtiolle töihin laiskottelemaan, on ensimmäinen kummastus ollut kahvittelupolitiikka. Kahvit pitää maksaa itse tai tuoda kerran kuussa paketti yhteisen keittimen äärelle. Yksityisellä ei kuulemma onnistuisi se, että työnantaja ei tarjoa kahvia ja monelle vielä keksiä vierelle, tuosta noustaisiin kapinaan.
Nyt ollaan poistamassa ne maksuttomat kahvit, joita ei ole noin 10 vuoteen vielä koskaan juotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Mutta kyseinen mimmi ei tajua mistään olennaisesta yhtään mitään.
Milloin meillä on ministerit tajunneet, ohisalo vikisi jostain liikenteen päästöistä kun pari tehdasta saastuttaa paljon enemmän jne.
Tämähän on vähän niinkuin sipilän kiky kuusiminuuttinen. Meillä oli vessat aina täynnä.
Toki maksan kahvini mutta ne hauskat jutut, priceless!
Vierailija kirjoitti:
Kunpa pääsis kärpäsenä kattoon millaiset kinkerit näillä porvareilla on?
en jaksa uskoa että perustyötä tekevälle väelle mitä hurjan hulppeaa on ollut tarjolla, ei muuallakaan julkisella sektorilla ole. Milloin ministerit ja kansanedustajat alentavat palkkioitaan vaikka määrä-aikaisesti? se saattaisi jo näkyäkin. Pressasta nyt puhumattakaan.
He voi tuoda paketin vuorollaan töihin niin kuin kaikki muutkin. Ei meillä muillakaan ilmaisia kahveja töissä ole.
Kyllähän tuo nyt saivartelua on. Varmaan kiva pomo 🙄
Omaa osaamattomuutta voi peitellä pompottelemalla muita ja turhan tähden.
Vasemmiston kannattajat vaativat valtion virkamiesten vähentämistä. Kun niin nyt aiotaan tehdä, niin vasemmistolaiset haukkuvat vähentämisaikeista. Nyt en ymmärrä, missä on logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on jo lopetettu eläkkeellelähtölahjojen hankkiminen. Ennen sai muutaman kympin arvoisen huivin tai torkkupeiton, enää ei edes sellaista. Lähtökahvittelujakaan ei ole ellei lähtijä itse niitä maksa.
Valtiolla jäädään eläkkeelle vasta 68-vuotiaana eli kun kaikki mahdolliset lisäeläkkeet on saatu ja kulkukortti joudutaan ottamaan väkisin pois.
Riikka on kyllä humoristille lahja joka antaa antamistaan.
Miksi täällä vääristellään ja vähätellään asia koskemaan vain jotakin ministeriön taukosumppeja?
-Kokoustarjoiluja supistetaan tai niitä ei ole
-Virkamatkoja vähennetään, etäkokouksia suositaan
-Virkakännykän vaihtoväliä pidennetään
-Asiantuntijapalveluiden ostoa supistetaan
-Tietohallintohankkeita karsitaan
-Muutetaan pienempiin yhteistiloihin
-Virkoja ei täytetä ja määräaikaisuuksia päätetään
Eläköitymiset ja henkilöstövähennykset.
Kuka tahansa edellinen valtiovarainministeri olisi voinut karsia "omistaan", eipä ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku "kahvit pois" on mahdollisimman huono säästökohde työpaikan ilmapiirin kannalta.
Totta. Työteho ja motivaatio laskevat. Samalla työntekijät alkavat kiskomaan henkilökohtaista hyötyä työpaikalta mahdollisimman paljon. Jos ei muuta löydy, niin vievät vaikka kyniä ja paperia kotiinsa.
No onpas lapsellista porukkaa työpaikoilla jos pitää alkaa kostamaan. Miksei voisi vuorotellen ostaa kahvipakettia ja vuorotellen keittää? Ei varmasti tunnu kenenkään taloudessa jos kerran vuodessa ostaa kahvipaketin josta saa itsekin juoda. Laiskaa porukkaa. Näin muillakin työpaikoilla tehdään ja hui kauhistus jotkut jopa OTTAA KOTOA KAHVIT TERMARIIN!
No kuule kun ei se valtio niitä kahveja ole tarjonnut. Eikä pikkujouluja. Itse ne maksetaan. Riikka ei ehkä tiennyt sitä, kun ei juo kahvia. Herrojen kokouskahvit( kai) on valtio kustantanut. Jospa ne muutetaan kokous-smootheiksi nyt, niin ei mene kahviin rahaa.Talvigaala on ihan outo juttu? En ole sellaista kuullut muualla vietettävän kuin yhdessä puljussa. Maksajasta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa pääsis kärpäsenä kattoon millaiset kinkerit näillä porvareilla on?
No teitä köyhiähän ei tällaisiin juhliin kutsutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on jo lopetettu eläkkeellelähtölahjojen hankkiminen. Ennen sai muutaman kympin arvoisen huivin tai torkkupeiton, enää ei edes sellaista. Lähtökahvittelujakaan ei ole ellei lähtijä itse niitä maksa.
Valtiolla jäädään eläkkeelle vasta 68-vuotiaana eli kun kaikki mahdolliset lisäeläkkeet on saatu ja kulkukortti joudutaan ottamaan väkisin pois.
Tilasto väittää, että valtiolta lähdetään eläkkeelle keskimäärin 2 kk alimman eläkeiän saavuttamisen jälkeen eli reippaasti alle 68v iässä.
Ottaa vain orvosta mallia. Kun oli hallitusneuvottelut, niin orpo taisi ottaa pois jotku juomat.
Potkut joutilaille. Laittakaapas cv:t jo kuntoon sillä kilometritehdas kutsuu.