Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kokoomus elää sellaisessa harhakuvassa, että työpaikkoja löytyy kaikille halukkaille ja että työttömyys on vain yksilön omaa syytä?

Vierailija
22.08.2024 |

Eihän näin ole ollut enää pitkiin aikoihin.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee sosiaaliturvaan, niin se on vain rahakysymys. Euro on kallis valuutta ja siihenkin kähmärit veivät ilman kansanäänestystä. Eurooppalaisilla pohjoismailla on tolkku ja omat valuutat vieläkin. Nykyinen Suomen valtio puolestaan on siperialainen hourula, jossa yhteiskunnallinen, poliittinen ja viranomaismeininki on järkyttävän alkeellista. Ihan lähtien muinaistutkimuksessa. Houritaan vaan kykkivän identiteettiparasiitin tärkeydellä kaikki mahdollinen luonnontekeleiksi ja riimukirjaimet yms. eroosioksi. Kyl mulla hälytti jo tuo.

Täällä kuitenkin ilmasto on sen verran kylmä, että jokin asunto pitää olla. Tuskin kukaan haluaa kauppareissullaan katsella jäisiä raatoja tienposkissa ja kylillä. 

Vierailija
122/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä työpaikkoja, mutta tuleeko niistä saatavalla palkalla toimeen. Esim puhelinmyynnillä voi olla liki mahdotonta saada mitään palkkaa. Mutta Kokoomushan haluaa kyykyttää ihmiset tekemään töitä nollasopimuksilla =  paikallinen sopiminen.

Pääasia, ettei rikkaiden verotus kiristy.

Jos palkalla ei tule toimeen,voi sen päälle edelleen hakea tukia. Ja saada niitä. Mutta kyllä jokaisella työkykyisella pitäisi sen verran selkärankaa ja itsekunnioitusta löytyä, että ei makaa pers e homeessa kotona, vaan tekee elantonsa eteen itse sen mitä suinkin voi ja jos ei pärjää, hakee sitten ainoastaan loput tukena. Eikä lötkötä kotona rypemässä herravihassa ja kieltäydy tekemästä yhtään mitään. Tai silloin on ainakin turha ruikuttaa, tuen määstä ja että miksi leikataan. No siksi, että rahat on loppu kun te ette viitsi yhtään mitään tehdä, vaan heitydyt

Ei omistusasuntoon saa enää tammikuussa asumistukea.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuoja lähtee kaikilta Suomess ja tulee paikallinen sopiminen, että saa tehdä töitä alle tes-palkan.

Vierailija
124/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna leikataan sairaspäivärahaa.

Netissä oli, että se voi lisätä tarvetta hakea muita tukia, mutta omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
125/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastuu syöpään niin sairaspäiväraha on puolet palkasta ja ensi vuonna sitä leikatasn. Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa ja sairaala lähettää laskuja.

Vierailija
126/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuesta leikattiin lapsikorotukset pois eli se on 595 netto.

Vierailija
127/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa kuin asiassa ihmisten mieli tuntuu usein muuttuvan vasta sitten, kun osuu omalle kohdalle.

Terkkuja sille nykyään työkyvyttömälle, joka ei osannut vastata, mihin työhön aikoo alkaa, vaikka aiemmin huuteli muille miten työkyvyttömyys ei ole syy olla menemättä töihin.

Vierailija
128/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokoomus missään harhakuvassa elä.. Siellä tiedetään tasan tarkkaan mitä tehdään. Ajetaan palvelut alas ja syyllistetään siitä kansalaisia.

Vierailija
129/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Orpon hallituksesta ei löydy osaamista ja älliä nimeksikään. Ja alkaa vaikuttaa siltä, että työmoraali ja vastuuntunto on myös pahasti hukassa. Hienoon Hallitusohjelmaan on kirjoitettu yhdessä saunaporukan ja EK:n kanssa tehtävälista, jota käydään läpi ketään ulkopuolista kuuntelematta. 

Vierailija
130/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä oletus on, että töitä pitää löytyä vanhentuneella koulutuksella tai jopa ilman koulutusta? Äänestän kokoomusta ja ymmärrän luovan tuhon merkityksen. Olen opiskellut kolme tutkintoa 20-40-vuotiaana ja ollut koko sen ajan kokopäivätyössä. Ennen lukiovuosia Mäkkärissä aloitin ja vielä 28-vuotiaana myyntihommia tein provikalla. Useita vuosia tuli tehtyä taloushallinnon työtä, jossa erikoistuin hyvin rajattuun osa-alueeseen ja sen erityisosaamiseen kunnes viimeisen tutkinnon jälkeen yhdistin nämä kaikki muutama vuosi sitten. Nyt olen busdev-roolissa rahoitusalalla. Palkkani on 8000€/kk. Ja meillä on paljon työtä, jos lisäarvoa tuottavia tyyppejä löytyy!

Ei kokoomus ole sanonut että kaikki vanhanaikaisen koulutuksen saaneet saa töitä. Työtä on valtavasti tarjolla mutta osaamista ei ole. 

Mun viimeisin koulutus on vuodelta 2017. T. Työtön. Oliko muuta kysyttävää?!

Vierailija
131/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna leikataan sairaspäivärahaa.

Netissä oli, että se voi lisätä tarvetta hakea muita tukia, mutta omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Mulle kävi jo nuorena selväksi, että elämässä tulee olemaan pomppuja terveyden takia ja että tulen joutumaan turvautumaan tukiin ellen löydä ihmistä, jonka voisin luottaa elättävän itseni noiden pomppujen yli.

Koska jälkimmäinen on epätodennäköistä, olen elänyt koko elämäni niin, että tuet lähtevät rullaamaan mahdollisimman kivuttomasti. Asun vuokralla rajojen sisällä olevalla vuokralla, pidän menoni alhaalla enkä pidä merkittäviä säästöjä saati omista mitään. Siinä vaiheessa kun terveys sakkaa, en halua joutua miettimään muuttoa, kulujen karsimista tms. 

Vierailija
132/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisin koulutus on vuodelta 2017. T. Työtön. Oliko

Mulla vuodelta 2022. Ei auta.

t. Työtön

Vierailija
133/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän töitä löytyykin kaikille, mutta ensin pitää käydä kouluja.

:D :D :D :D kouluja käyneille nimenomaan ei löydy töitä. paitsi niitä hanttihommia burgeritiskillä

Vierailija
134/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viimeisin koulutus on vuodelta 2017. T. Työtön. Oliko

Mulla vuodelta 2022. Ei auta.

t. Työtön

Opiskelkaa työllistävät tutkinnot eikä mitään enkelihoitoa.

Vierailija
135/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelihoito on kohta ainut hoito jota saa julkiselta

Vierailija
136/139 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
137/139 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen linjaukset ja leikkaukset ovat pelkkää propagandaa. Luokkayhteiskuntaa rakentavat ja myös liitot sekä järjestäytymisen tuhoaminen ovat listalla.

Vierailija
138/139 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne työpaikat joita vihervasut järjestää. Onko heillä teollisia tai palvelualan töitä? 

Vierailija
139/139 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä ovat saaneet kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat panostaneet työllistymiseen. Hyvä koulutus ja valmius uhrauksiin ovat avain.