Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kokoomus elää sellaisessa harhakuvassa, että työpaikkoja löytyy kaikille halukkaille ja että työttömyys on vain yksilön omaa syytä?

Vierailija
22.08.2024 |

Eihän näin ole ollut enää pitkiin aikoihin.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä oletus on, että töitä pitää löytyä vanhentuneella koulutuksella tai jopa ilman koulutusta? Äänestän kokoomusta ja ymmärrän luovan tuhon merkityksen. Olen opiskellut kolme tutkintoa 20-40-vuotiaana ja ollut koko sen ajan kokopäivätyössä. Ennen lukiovuosia Mäkkärissä aloitin ja vielä 28-vuotiaana myyntihommia tein provikalla. Useita vuosia tuli tehtyä taloushallinnon työtä, jossa erikoistuin hyvin rajattuun osa-alueeseen ja sen erityisosaamiseen kunnes viimeisen tutkinnon jälkeen yhdistin nämä kaikki muutama vuosi sitten. Nyt olen busdev-roolissa rahoitusalalla. Palkkani on 8000€/kk. Ja meillä on paljon työtä, jos lisäarvoa tuottavia tyyppejä löytyy!

Ei kokoomus ole sanonut että kaikki vanhanaikaisen koulutuksen saaneet saa töitä. Työtä on valtavasti tarjolla mutta osaamista ei ole. 

Miksi sitten hankaloitetaan uudelleenkouluttautumista. Olisi suomen etu panostaa siihen ja tehdä se äärettömän helpoksi. 

Vierailija
22/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki kokoomuslaiset (esim minä olen ollut työtönkin ja tiedän muutenkin, miten vaikea on saada töitä.)

Mutta ne kaikista vaikutusvaltaisimmat kokoomuslaiset ajattelevat niin, ne joilla on puoluejohdossa valta päättää,,mitä linjaa puolue alkaa ajamaan. Miksi he ajattelevat niin? Koska he itse ovat niin äärimmäisen menestyneitä (pääministeriksi jne ei pääse muunlainen ihminen) ja he eivät siksi ymmärrä, että se ei ole muidenkin elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tekevät propagandaa omilleen. Totuudesta viis

Vierailija
24/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa Kokoomuksessakaan enemmistö oikeasti luulee, että töitä on paljon tarjolla. Kysymys on valheesta ja matrasta jota hoetaan, jotta Kokoomuksen äänestäjille ja jäsenille saadaan ilmaista työvoimaa surkein työehdoin.

Vierailija
25/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä oletus on, että töitä pitää löytyä vanhentuneella koulutuksella tai jopa ilman koulutusta? Äänestän kokoomusta ja ymmärrän luovan tuhon merkityksen. Olen opiskellut kolme tutkintoa 20-40-vuotiaana ja ollut koko sen ajan kokopäivätyössä. Ennen lukiovuosia Mäkkärissä aloitin ja vielä 28-vuotiaana myyntihommia tein provikalla. Useita vuosia tuli tehtyä taloushallinnon työtä, jossa erikoistuin hyvin rajattuun osa-alueeseen ja sen erityisosaamiseen kunnes viimeisen tutkinnon jälkeen yhdistin nämä kaikki muutama vuosi sitten. Nyt olen busdev-roolissa rahoitusalalla. Palkkani on 8000€/kk. Ja meillä on paljon työtä, jos lisäarvoa tuottavia tyyppejä löytyy!

Ei kokoomus ole sanonut että kaikki vanhanaikaisen koulutuksen saaneet saa töitä. Työtä on valtavasti tarjolla mutta osaamista ei ole. 

Mutta eihän provikkapalkkainen myyntihomma välttämättä vastaa kokoaikatyötä. Taloushallinnossakin on paljon osa-aikaista ja lyhyttä määräaikaista tarjoilla. Harvoin tarjotaan vakituista hommaa kokoaikatyönä. Kyllä se on yleensä kesän yli määräaikaisuus, vuoden loppuun määräaikaisuus, mammaloman sijaisuus, osa-aikainen vakituinen, osa-aikainen määräaikaisuus. Kirjanpitäjäksi ei pääse jos ei ole tilinpäätöskokemusta ja sitä kokemusta ei saa jos ei ole kokemusta. 

Ja miten niin vanhanaikainen koulutus? Samat koulutukset siellä pyörii kuin 10, 15 tai lähes 20 vuotta sitten. Lähinnä tarjotaan kouluttautumista tismalleen samaan tutkintoon, jonka on jo suorittanut.

Sitäpaitsi kaikki ei sovellu taloushallinnon hommiin. On luottohäiriöisiä ja osalla ei vaan ole minkäänlaista luontaista eikä edes opittua bisnesvaistoa.

Vierailija
26/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi luoda sitä kasvua tukemalla kulttuuria, tiedettä, koulutusta, potentiaalisia firmoja, uudelleenkoulutusta (ei kaatamalla yritystukia).

Sen sijaan näperrellään pullapitkojen ja marjanpoimijoiden kanssa. 

Taitaa nyt vain olla niin että oikeistosta ei ole tähän hommaan. 

Oon alkanut ajatella samoin, että ehkä ne vaan kuvitteli tän olevan helppoa. Työttömyys poistuu, kun kaikki vaan menee töihin. Valtion velka katoaa, kun ei vaan oteta velkaa. 

Nyt ehkä niille alkaa pikku hiljaa totuus valjeta. Äänestäjille valkeni jo. 

Vierailija
27/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kokoomus sitten alasajoi aikuiskoulutuksen, otti tuet pois ja leikkasi kaikesta koulutuksesta Suomessa?

-Olisikohan niin, että oikeistolla ei kyvyt riitä?

PS Olen ENTINEN Persujen äänestäjä, ei koskaan enää, eivät ole suomalaisten työtätekevien tai työttömien puolella, vaan vastaan, Kokoomuksen sylikoiria ovat, todellisia koiria, am  a pitäisi!

Vierailija
28/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän töitä löytyykin kaikille, mutta ensin pitää käydä kouluja.

Kuinka paljon niitä kouluja pitää käydä? Minulla on kaksi akateemista loppututkintoa, toinen tekniikan alalta, ja lisäksi ammatillisen opettajan pätevyys. Se ei vielä näköjään riitä.

Vierailija
29/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin tuossa juuri kertoa opiskelleeni kolme tutkintoa täyspäivätyön ohessa ja koko ajan asuntolainaa maksaen. Ja viimeiseen hain ja pääsin 38-vuotiaana. Kyseessä oli YAMK-kokonaisuus. Täysin mahdollista on!

Vierailija
30/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että kokoomusta kiinnostaisi tavallinen ihminen pätkääkään?

Vierailija
31/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen puhe kansankapitalismista on ideologista höpinää. Kaikki talousmittarit käyvät punaisella ja se on täysin Petteri Orpon hallituksen aikaansaamaa. Suomen työttömyys kasvaa muista EU-maista poikkeavalla tasolla. 

Suomi on Espanjan ja Kreikan talousjäljillä https://yle.fi/a/74-20104627

Suomi on aidosti sosiaalinen ja demokraattinen maa ollut ja hyvä niin. Nyt raivataan Haltialakin golf-kentän tieltä. Pian lähtevät kirjastot, uimahallit ja museot. Surullista.

Kavereiden kesken naureskelevat Kokoomuksen miehet kytkeytyvät vahvasti kiusaamisilmiöön. Vahvat ottaa heikommilta.

Suomen ilmapiirin pilaaja on nykyinen hallitus.

Toivotaan SDP:n ja Vasemmiston nousua ensi vaaleissa, jotta saadaan hyvyys ja yhteisistä asioista välittäminen takaisin suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
32/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on äärettömän helppoa, missään muualla ei voi opiskella korkeakoulussa ja yliopistossa ilmaiseksi??

Vierailija
33/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon niitä kouluja pitää käydä? Minulla on kaksi akateemista loppututkintoa, toinen tekniikan alalta, ja lisäksi ammatillisen opettajan pätevyys. Se ei vielä näköjään riitä.

Minulle on samantapaisella taustalla töitä hakiessani monta kertaa sanottu, että olen tehtävään ylikouluttautunut. Niin tai näin, aina väärinpäin.

Vierailija
34/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettujen työttömien määrä on kasvussa. Korkeakoulutettujen työttömyys kasvaa nopeammin kuin työttömyys keskimäärin: https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20103362

Vierailija
35/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen puhe kansankapitalismista on ideologista höpinää. Kaikki talousmittarit käyvät punaisella ja se on täysin Petteri Orpon hallituksen aikaansaamaa. Suomen työttömyys kasvaa muista EU-maista poikkeavalla tasolla. 

Suomi on Espanjan ja Kreikan talousjäljillä https://yle.fi/a/74-20104627

Suomi on aidosti sosiaalinen ja demokraattinen maa ollut ja hyvä niin. Nyt raivataan Haltialakin golf-kentän tieltä. Pian lähtevät kirjastot, uimahallit ja museot. Surullista.

Kavereiden kesken naureskelevat Kokoomuksen miehet kytkeytyvät vahvasti kiusaamisilmiöön. Vahvat ottaa heikommilta.

Suomen ilmapiirin pilaaja on nykyinen hallitus.

Toivotaan SDP:n ja Vasemmiston nousua ensi vaaleissa, jotta saadaan hyvyys ja yhteisistä asioista välittäminen takaisin suomalaiseen kulttuuriin.

Toivotaan ja tahdotaan yleislakko ja hallitus ennenaikaisesti nurin.

Vierailija
36/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä meillä töitä on, työvoimapula oikeastaan. Palkkaa emme tosin maksa, sen maksaa Kela.";

sanoo Kokoomuksen Petteri Orpo.

Oikeistososialismia! 

Vierailija
37/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suski osui oikeaan sanoessaan kaikilla olevan rajoitteita.

Kokoomuslaisten rajoitteet on älyllisiä.

Vierailija
38/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on äärettömän helppoa, missään muualla ei voi opiskella korkeakoulussa ja yliopistossa ilmaiseksi??

No kyllä voi muuallakin.

Opiskeluaikana pitäisi myös jotenkin elää. Siinähän se vaikeus on. Jos olet työtön, et saa opiskella, mutta jollei ole töitä, on vähän pakko olla työtön, jotta saa edes työttömyyskorvauksena rahaa. 

Vierailija
39/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten töitä haetaan? Menin naimisiin rikkaan miehen kanssa, enkä käy töissä. Mielenkiinnosta kysyn, mitä tämä työnhaku on?

Vierailija
40/139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki kokoomuslaiset (esim minä olen ollut työtönkin ja tiedän muutenkin, miten vaikea on saada töitä.)

Mutta ne kaikista vaikutusvaltaisimmat kokoomuslaiset ajattelevat niin, ne joilla on puoluejohdossa valta päättää,,mitä linjaa puolue alkaa ajamaan. Miksi he ajattelevat niin? Koska he itse ovat niin äärimmäisen menestyneitä (pääministeriksi jne ei pääse muunlainen ihminen) ja he eivät siksi ymmärrä, että se ei ole muidenkin elämää.

Heillä on käynyt satumainen tuuri, mutta he kuvittelevat itse aiheuttaneensa sen. Äly ei riitä miettimään sattuman merkitystä.

Orpokin olisi vain multakasa, ellei olisi päässyt virka-aikana  jonon ohi HYKSin sydänkirurgiaan.