Mitkä on teidän mielestä junteimmat harrastukset?
Radion kuuntelu
Autolla ajaminen
Mökkeily
Kahvin juonti
Jääkiekon pelaaminen ja katsominen
Kommentit (145)
Naismetsästys. Siis nainen metsästäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaikuttaa siltä, että koiranäyttelyharrastajissa on suhteellisesti melko paljon junttia porukkaa. Harrastan itse koirien kanssa useampaa lajia ja näyttelyissä olen koiria käyttänyt sen verran, että niistä on tullut muotovalioita. Näyttelyväen keskuudessa tuntuu rööki palavan ja kirosanat lentelevän ja lisäksi otetaan aivan järjettömän tosissaan kaikki näyttelyasiat. Mitään suurta osaamistahan siellä ympyrän kiertäminen ei vaadi koiralta eikä esittäjältä niin hieman ihmetyttää miten siellä jotkut jaksavat käydä viikonlopusta toiseen esittelemässä koiraansa jollekin tutulle tuomarille.
En harrasta koiranäyttelyitä, mutta veikkaan että kun elämässä ei muuten ole saavuttanut mitään ihmeellistä, niin harrastuksessa päteminen voi mennä vähän överiksi. Olen muussa elämässä törmännyt tähän, ja ikävä kyllä sellainen meininki pilaa tehokkaasti vaikka kuinka kivan harrastuksen.
Tractor pulling. Tuota juntimpaa ei voi olla.
1. Metsästys huvin vuoksi, eli tapetaan eläimiä jotta joku saa tuntea siitä elämyksen. Harva metsästää sen takia että saisi perheelle ruokaa pöytään. Pitäs lailla kieltää koko metsästys.
Karavaanareilla on yleensä koko elämäntapa yhtä junttia. On grilli ja alkoholia, istutaan retkituoleissa läskit tursuen sen vaunun edessä ja syödään makkaraa ja ryystetään viinaa. Koiralauma tietysti matkassa mukana. Yöllä mennään tyynen järven rantaan, luvatta totta kai ja annetaan koirien haukkua niin, että se kuuluu kymmenen kilometrin päähän järvenpintaa pitkin. Öykkäröintiä täydentää se, että roskat jätetään maastoon ja koirien ja ihmistenkin jätökset, totta kai.