Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsivettä liikaa?

08.02.2007 |

Osaisiko joku sanoa, mitä tarkoittaa jos lapsivettä on liikaa? Minulle sanottiin lääkärissä, että näyttäisi lapsivettä olevan runsaasti ja yli normaalin määrän. Muuten asiaan ei puututtu. Itse en osannut kysyä asiasta mitään, kun nyt vasta kotona rupesin asiaa pohtimaan. Onko muilla ollut samanlaista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kaikilla kolmella kerralla runsaasti lapsivettä, eikä siitä ole aiheutunut mitään ongelmaa.

Vierailija
2/6 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siihen koskaan puututtu, itse asiassa en tiennyt edes asiasta ennen kuin kalvot puhkaistiin ja lapsivettä tuli erittäin runsaasti. Kätilö sai juosta hakemassa pyyhkeitä ja mieskin joutui torjumaan tulvaa joka meinasi valua sängystä lattialle. Terve iso vauva syntyi ja mitään sokeri ongelmia ei ollut koko raskausaikana. Eli ei minusta kannata huolestua, löytyyhän vähäiseen lapsiveteenkin tarinaa jos jonkinlaista eikä se silti merkitse välttämättä mitään. Eli mielestäni kannattaa olla huoleti. Onpahan lapsella tilaa oikoa jäseniään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja helpottavaa kuulla, että kaikki on ollut hyvin, vaikka vettä olisikin reilusti. Kyllä kai lääkäri olisi tietenkin puuttunut asiaan, jos olisi epäillyt vauvalla olevan jotain hätää. Sopii tosiaan paremmin liikkumaan masussa :) Ja sitä kyllä tekeekin.

Kivaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
4/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaan ei puututtu, ei tilanne varmaan lääkäriä erityisesti huolettanut, joten tuskin sinunkaan kannattaa olla erityisen huolissaan.

Itselläni oli lapsivettä liikaa, koska vauvalla oli ruokatorvessa umpeuma, eikä hän pystynyt nielemään lapsivettä. Ongelma korjattiin vastasyntyneenä leikkauksella, joka meni hyvin. Tämä on tosi harvinainen rakennepoikkeama, mutta Suomessa näiden vauvojen eläänjäämisprosentti on lähes täyden 100:n luokkaa, ja tulevaisuusennusteet oikein hyvät.

Mutta niin kuin sanottu, tämä on todella harvinaista, ja varmasti runsaalle lapsivedelle on olemassa tavallisempiakin syitä.

Vierailija
5/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuskin vakavaa, jos siihen ei puututtu.

Minulla edellisessä raskaudessa kontrolloitiin kuukauden välein ultralla ja samalla katsottiin tuokin lapsiveden määrä. Vauvallani oli huuli-suulakihalkio (huomattiin rakenneultrassa) ja samalla lääkäri mittaili, että mahalaukku olisi tavallista pienempi.

Kyselin mahdollisia syitä mahalaukun pienuuteen ja lääkäri selitti, että joskus vauvalla voi olla TUKOS RUOKATORVESSA ja tällöin mahalaukku on aina tyhjänä, eli pieni. Myös tuo halkio saattaa aiheuttaa nielemisvaikeuksia. Tällöin myös lapsivettä voi olla tavallista enemmän kun vauva ei sitä niele.

Kaikki oli kuitenkin ok ja viimeisissä ultrissa mahalaukkukin oli normaalin kokoinen. Lapsiveden määrä pysyi myös normaalina.

mami, 36+6

Vierailija
6/6 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta myös tarkkailtiin,ultralla joka viikko muttei mistään toimenpiteistä puhuttu.

Riski paljossa vedessä on ainakin se että lapsi ei pääse kiinnittymään ja " kelluu" hyvin ylhäällä ja herkästi synnytys alkaa vesien menolla.Ja kun vauva ylhäällä ja vedet menee on napanuoran " ulosluikahdus" vaarana.Näin mulle varoitettiin ja sanoivat että jos vedet menee kotona,sairaalaan makuuasennossa em vaaran takia.

Paljon vettä voi merkitä myös häiriötä sokeriarvoissa.

Mulla ei niissä vikaa eikä sikiössäkään joten jäi arvoitukseksi mistä johtui.

Synnytys kohdallani kuitenkin käynnistettiin ja sitä vettä tosiaan tuli ja tuli,kun kalvot puhkaistiin=)

Leanna+5+rv 34