Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rv 21 ultrassa (tavallisessa ei 4D) näkyä ihan selvästi pippeli?

Vierailija
08.02.2007 |

Kaveri kävi ultrassa ja sanoi, että näki selvästi pienen pippelin. Mutta käsitykseni mukaan ei tuossa vaiheessa poippeliä vielä voi näkyä ollenkaan vai olenko ihan väärässä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva oli todella selvä, jossa näkyi vauvan koko sivuprofiili.

Lisäksi alavatsalla näkyi kaksi valkoista palleroa (laskeutumattomat kivekset).

Itse tein päätelmän, että poika olisi. Varmistui sitten 4d-ultrassa myöhemmin.

Vierailija
2/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasi jalat ja siellä näkyi varustus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jännä juttu jos ne kahden viikon aikana kasvaa sikiölle ;D TOTTA HELVETISSÄ POJALLA ON PIPPELI JO RV 21, SE VAAN ON PIENI!!!! En kyllä ite uskois jos joku maallikko sanois nähneensä noilla raskausviikoilla että on tyttö / poika tulossa. Niin usein menee rakenneultrassakin vielä sukupuolet lääkäreiltäki sekaisin.

Vierailija
4/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhtä hyvin siellä jalkojen välissä on voinut olla napanuora tai turvonneet häpyhuulet.

Vierailija
5/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näkyi viikolla 18. Kysyin lääkäriltä ennen ultraa, että kertooko kumpi tulee ja sanoi ettei ole sairaalassa tapana. Heti kun hän laittoi anturin vatsalleni, näin pippelin ja kävin hihkumaan, että poika, niin lääkäri naurahti, että eipä se napanuorakaan ollut. Sen vehkeen voi siis ilmeisesti toisinaan sekoittaa myös napanuoraan.

Vierailija
6/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai lääkärit muuten tekis vääriä arvioita sukupuolesta...

Vierailija
7/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli sopivasti ojentunut ja " sivukuvassa" , ja kyllähän ne vehkeet ihan selvästi siinä näkyivät. Itse en olisi lähtenyt sukupuolta arvailemaan tavallisen tutkimuksen ohessa, mutta tosiaan pysäytyskuvassa ei ollut epäilystäkään, mistä oli kyse.

Olen huomannut, että noissa ultrausvehkeissäkin on huimia eroja, tämä missä viimeksi kävin, oli melkein kuin elokuvaa olisi katsellut. Joskus saa siristellä, että erottaa sieltä mitään järkevää.

Vierailija
8/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin ihmetellyt täällä jo aikaisemminkin sitä että miten ihmeessä jotkut eivät sitä sukupuolta näe!? Meillä (K-HKS) sairaalassa on n. kaksi vuotta vanha laite ja sillä on kyllä hima tarkkuusero edelliseen laitteeseen.

Näin itse jo niskapoimu ultrassa että poika on tulossa, mutta nyt kun kävin rakenneultrassa, se varmistui 110% varmaksi pojaksi. Siitä ei voinut kukaan huoneessa ollut erehtyä. Suurensi vielä pippelin ruutuun. Oli komeat vehkeet.

Samoin edelliseltä lapseltani näkyi hyvin selvästi. Juuri silloin uusi laite saapui ja huoneessa taisi olla 6 eri lääkäriä kokeilemassa uutta laitetta.

Mutta ymmärrän että sillä astetta vanhemmalla koneella voi tulla epäselvyyksiä.

Sitten vielä pari sanaa näille jotka aina luulee tietävänsä kaiken!; Miten ihmeessä kehtaat väittää ettei rv 21 näy ollenkaan pippeliä tai ettei sitä vielä ole?????? Kyllä se kuule tuossa 10 viikon paikkeilla alkaa olla aikas paikallaan!

Vierailija
9/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja meillä on oikein hyvä ultrakuva siitä todisteena. Ja toki tuo 2v poikakin todistaa asian :)

Vierailija
10/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurensi vielä pippelin ruutuun. Oli komeat vehkeet.

Vierailija
11/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori terkka oli innoissaan kun oli ensimmäinen kerta kun pystyi varmasti sukupuolen sanomaan. Kysyi erikseen, että voiko ottaa kuvan. :D

Vierailija
12/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva oli valokuvan tarkka ja kätilö nauroi, ettei tuota voi oikein enää napanuoraksikaan sanoa...

Vierailija
13/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin jo rakenneultrassa rv 19 pojan vehkeet ja rv 21 lääkäri ultrasi ja varmisti asian. Hän näytti lähikuvaa jalkovälistä ja pippeli ja pallit näkyivät niin selvästi että siitä ei voi erehtyä, vaikka tytön vehkeetkin voivat joskus olla turvoksissa niin näistä ei tosiaan voinut erehtyä. Lääkäri sanoi itsekin että " harvinaisen selvä tapaus" .

Vierailija
14/14 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeli ja napanuora molemmat näkyivät erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi