Jos olet oikeasti huolissasi kansantaloudesta, niin osta suomalaisia palveluja ja tuotteita!
Käytä rahaa Suomessa. Unohda temut sun muut. Todella helppo tapa saada talouden tilaa kohennettua (kun kaikki toimivat näin). Kiinasta tulee vuodessa Suomeen kymmeniä miljoonia paketteja.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vain rasistit suosivat suomalaista.
Jos joku ulkomaalainen ostaa suomalaista, onko kyseinen ulkomaalainen rasisti ostaessaan suomalaista🤔
Vai on yrittäjällä vaikeeta nyt kun kaikki muut kärsii nimenomaan teitä yrittäjiä varten, meeeennnnyvitttuuuun ap!
Minä olen yksi pieni osa sitä kansantaloutta eli minulla on oma talous. Oma talouteni tarkoittaa minulle kansantaloutta ja se on juurikin se tärkein asia josta minä huolehdin. Jos valtiolla menee huonosti niin valtio saa huolehtia omasta taloudestaan samalla tavalla kuin minä huolehdin omasta taloudestani. Tämä on se tärkeysjärjestys. Jos talouteni vaatii sitä että säästän ja ostan tarvitsemani puolet halvemmalla ulkomailta niin talouspäällikköni eli itseni neuvosta teen niin.
Vierailija kirjoitti:
Vai on yrittäjällä vaikeeta nyt kun kaikki muut kärsii nimenomaan teitä yrittäjiä varten, meeeennnnyvitttuuuun ap!
Valittevasti tämä ei siinä mielessä ole totta että hallitus ei tee näitä päätöksiä suomalaisia yrittäjiä varten, varsinkin pk-yrittäjät kärsivät näistä äärettömän paljon.
Hallituksen ja ekn toimet on tehty monikansallisia konserneja ja ulkomaalaisia sijoittajia varten, ihan tiedostaen että tämä tuhoaa suomen yrittäjät.
Minulla pitäisi olla alkajaisiksi sen verran ostovoimaa että olisi varaa valita kaikesta jotain muutakin kuin halvin tarpeen täyttävä vaihtoehto.
Sitten voisin ruveta huolehtimaan kansantaloudesta ja valita kotimaisen vaihtoehdon vaikka se ei olekaan edullisin tai edes hinta-laatusuhteeltaan paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittevasti tämä ei siinä mielessä ole totta että hallitus ei tee näitä päätöksiä suomalaisia yrittäjiä varten, varsinkin pk-yrittäjät kärsivät näistä äärettömän paljon.
Hallituksen ja ekn toimet on tehty monikansallisia konserneja ja ulkomaalaisia sijoittajia varten, ihan tiedostaen että tämä tuhoaa suomen yrittäjät.
Valitettavasti tämä ei kiinnosta minua, sinä painit firmas talousongelmien kans ja minä mietin miten mulla on varaa valita kaksi vuokran, lääkkeiden ja ruuan väliltä tässä kuussa, meidän vaikeudet ei perkele ole tasa-arvoisia, soita kansanedustajalles, meitä taviksia ei kuuntele eikä edusta ketään, ehkä sulla on parempi mahku.
Hehehheh, eipä ole varaa. En mistään Temustakaan aio tilata.
En vain osta mitään, paitsi jotain käytettynä jos ihan pakko. Millään kampaajilla yms. en käy. Ihan helvatin kallista. Rahat menee ruokaan, sähköön ja sellaisiin välttämättömyyksiin.
ei ole rahaa, kokoomus varasti ne
Heti kun laatu ja hinta ovat kohdallaan.
empatia ei kuulu politiikkaan!
sori persut mutta näillä mennään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti nämä kiltisti äänestävät kokoomusta. Ei onnistu sekä syödä kakkua että säästää sitä.
Suosi suomalaista, käytä kotimaista!
Onnea matkaan jos löydät suomessa tuotettuja ja Suomen materiaalista tehtyjä vaatteita sekä kenkiä mihin köyhänä on vielä varaakin.
Taitaa olla utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eipä riitä rahat suomalaisiin juttuihin.
Jos ei riitä suomalaiseen, niin sitten ei kannata hankkia laisinkaan.
Perssaus paljaana on paha kulkea.
Vierailija kirjoitti:
empatia ei kuulu politiikkaan!
sori persut mutta näillä mennään
Ai vitsi, miten typeriä ihmiset ovat! Sinusta talouskasvu vaatii ennen kaikkea empatiaa? Onko sinulla varaa jatkossa maksaa lastesi päivähoito, koulutus, sairaanhoito, hammashoito omasta pussista? Vähän epäilen.
Vierailija kirjoitti:
ei ole rahaa, kokoomus varasti ne
Ei mullakaan, sä oot varastanu ne
Ja V'tut. Ostan vain kiinalaisesta verkkokaupasta. Tervetuloa työttömien klubiin, taitaa lähteä alta se se Audi. Nollia neljä ratissa ja viides penkin ja ratin välissä.
Niin olen aina tehnyt harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan jos löydät suomessa tuotettuja ja Suomen materiaalista tehtyjä vaatteita sekä kenkiä mihin köyhänä on vielä varaakin.
Taitaa olla utopiaa.
Kannattaa ostaa kotimaisena se, minkä voi. Itse ostan lähinnä elintarvikkeet ja pesuaineet (näitä tehtaita sentään Suomessa vielä on ja toivottavasti jatkossaki ). Samoin kengät. Muuten yritän suosia eurooppalaista.
Olen tähän mennessä ostanutkin, etenkin ruokakaupassa olen aina parhaani mukaan suosinut suomalaista, luomua ja lähituotettua. Nyt on kuitenkin tullut aika, että ei pysty enää, rahat eivät yksinkertaisesti riitä, ja on pakko ottaa välillä jotain serbialaista coopia tilalle.