Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nähnyt erään lääkärin varmasti 100 kertaa käytävällä, mutta

Vierailija
21.08.2024 |

Vaikka tulisi suoraan vastaan, ei nyökkää eikä tervehdi. Muut lääkärit kyllä nyökkäävät tai moikkaavat.

En ole sen lääkärin moikkauksen vajaassa, tulipahan tässä nyt vain mieleen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehditkö sinä häntä?

Vierailija
2/32 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä käytävä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lääkärin kanssa en siis koskaan ole keskustellut, mutta lärvi on niin tuttu että tulee hymyiltyä tai nyökättyä. Ei tietenkään aina, kiireiset lääkärit päästän muutenkin ohi nyökkäilemättä. Mutta jos tulee sata kertaa nähty ihminen suoraan vastaan, minä ainakin luontaisesti vähän noteeraan.

Mutta ihan sama. Ymmärrän myös sen, että työ voi olla mielessä siten, ettei edes huomaa kuka tulee vastaan. Ap

Vierailija
4/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pikku terkkarissa joku saattaa tervehtiä mutta tuolla isolla keskus-sairaalalla eivät kyllä nyökkäile.

Vierailija
5/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siellä lääkärissä noin usein ramppaat

Vierailija
6/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua! Irvisteleekö häijysti? Katsooko kuin halpaa makkaraa? Puhuuko alentuvasti?

Itse aloin käyttäytymään samoin työpaikalla, siten samoin miten minuakin kohdellaan ( silmä silmästä) . Nyt olen kuulemma hullu😄

Vierailija
7/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua! Irvisteleekö häijysti? Katsooko kuin halpaa makkaraa? Puhuuko alentuvasti?

Itse aloin käyttäytymään samoin työpaikalla, siten samoin miten minuakin kohdellaan ( silmä silmästä) . Nyt olen kuulemma hullu😄

Mitä? Miksi hän niin tekisi? On vain ilmeetön. Ap

Vierailija
8/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikunnassa on paljon näitä kuuden laudaturin oppilaita. Mekaaninen koulutehtävien teko sujui, mutta sosiaaliset taidot täysin kehittymättömät. Eikä oikeastaan yllätä, että sen seurauksena myös vuorovaikutustaidot nolla.

Kun pitää vaikka potilaalle kertoa, että mitä tuloksia labrakokeet tms. kertoo, niin ainoa virke jonka lääkäri saa suustaan mupellettua, on suunnilleen: "Hö hö hö, Sulla on kuule toi XYZ, joka on kuolemaan johtava sairaus" Hö hö hö...

"Mä laitan tästä tän reseptin ja tän maksulapun, et mee tän kanssa tosta kassalle"

Vierailija
9/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ei tunne sinua eikä teitä ole ikinä esitelty toisillenne, niin ei kai kukaan tuntemattomia tervehdi. Joku ehkä joka on tuttavallisempi tuntemattomille, mutta ei kai kukaan aina jaksa

Vierailija
10/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikunta on naisistunut ja se on varmaan syy tähän käytökseen

Vierailija
11/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos ei tunne sinua eikä teitä ole ikinä esitelty toisillenne, niin ei kai kukaan tuntemattomia tervehdi. Joku ehkä joka on tuttavallisempi tuntemattomille, mutta ei kai kukaan aina jaksa

Jumalauta, koko muu länsieurooppa tervehtii vastaantulijaa, ja samassa talossa asuvaa naapuria. Paitsi suomalaiset.

Vierailija
12/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lääkäri on omissa ajatuksissaan? Miettii seuraavaa potilasta tai edellisen potilaan diagnoosia?

Vierailija
13/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi yksi hoitaja että tk:n käytävillä ei saa tervehtiä edes tuttuja, jos nämä ei tervehdi ensin, näin oli ohjeistettu siinä työpaikassa. En sit tiedä onko yleinen sääntö.

Vierailija
14/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lääkäri on omissa ajatuksissaan? Miettii seuraavaa potilasta tai edellisen potilaan diagnoosia?

Lääkärit mitään mieti. Korkeintaan massia.

Vierailija
15/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi pelätä,että jos tervehtii sinua, juuttuu vielä puhumaan sinun kanssasi. Siihen ei välttämättä ole aikaa varsinkin, jos sama uhkaisi kaikkien muiden sadan vastaantulevan kanssa. Voit tietysti irvistää hänelle kauniisti.

Vierailija
16/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivusta vaan. Olisipa lääkärit kuin Juha Hernesniemi oli. Kunnioitettava. 

Vierailija
17/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit mitään mieti. Korkeintaan massia.

Täähän se ois. 

Vierailija
18/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siellä lääkärissä noin usein ramppaat

Eikö ole muuta tekemistä kuin istuskella käytävillä tiiraamassa lääkäreitä? Miksi et ole töissä?

Vierailija
19/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärikunnassa on paljon näitä kuuden laudaturin oppilaita. Mekaaninen koulutehtävien teko sujui, mutta sosiaaliset taidot täysin kehittymättömät. Eikä oikeastaan yllätä, että sen seurauksena myös vuorovaikutustaidot nolla.

Kun pitää vaikka potilaalle kertoa, että mitä tuloksia labrakokeet tms. kertoo, niin ainoa virke jonka lääkäri saa suustaan mupellettua, on suunnilleen: "Hö hö hö, Sulla on kuule toi XYZ, joka on kuolemaan johtava sairaus" Hö hö hö...

"Mä laitan tästä tän reseptin ja tän maksulapun, et mee tän kanssa tosta kassalle"

Voi itse tehdä paremmin kun kerran tietää ja osaa.

Vierailija
20/32 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi yksi hoitaja että tk:n käytävillä ei saa tervehtiä edes tuttuja, jos nämä ei tervehdi ensin, näin oli ohjeistettu siinä työpaikassa. En sit tiedä onko yleinen sääntö.

Kyllä se on ihan yleinen sääntö/ohje - eikä asiakkaita tervehditä muuallakaan ensin. Ajoin äskettäin ratsiaan - pysäyttävä poliisi tuntee minut ja apukuskin paikalla istuneen yksityiselämän kautta - ainoa tunnistus oli pienen pieni hymy. Mieti, miltä tuntuu, jos vaikka urologi tervehtii kaupassa, tai psykiatri huutelisi, moit ja nähdään tiistaina tervehdykset.