Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kasvatustieteen maisterit työllistyvät?

Vierailija
08.02.2007 |

Olen juuri valmistumaisillani aikuiskasvatus pääaineena, eikä hajuakaan mihin yrittäisi hakeutua töihin. Onko kellään tietoa alan työllisyystilanteesta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tutkinto, sama pääaine. Olen ollut " aina" töissä. Tehnyt myös töitä, jotka ei just koulutusta vastaavia. Antanut itsestäni aktiivisen kuvan näin. Olen myös jatkuvasti kouluttautunut lisää, jotain approja tms. pienempiäkin kursseja. Teen myös väikkäriä, lähinnä omaksi ilokseni.

Olen ollut töissä, opena (kaikilla asteilla ja amk:ta lukuunottamatta erilaisissa kouluissa, suoritin myös open pedagogiset), työkkärissä ja nyt olen koulutussuunnittelija (ollut n. kolme vuotta, vakipaikka). Omasta aktiivisuudesta kaikki kiinni, mielestäni. Ja jos paikkakunnalla jossa asut on paljon vastaavan koulutuksen suorittaneita, on sieltä vaikeampi löytää alan töitä, varsinkin jos ei ole kokemusta.

Missä teit harjoittelun? Olisiko siinä työllistymismahdollisuus? Omista opiskelukavereistani kaikki ovat töissä, omalla alalla.

Vierailija
2/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein aineenopettajan opinnot ja olen toiminut kasvatustieteellisten aineiden opettajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö siis KT:n opeksi, jos suorittaa ainoastaan nuo open pedagogiset (60op)? millaista on koulutussuunnitelijan työ? Entä palkkaus?

Vierailija
4/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnyksellä miettiä mitä töitä voisi tehdä... Siksi omat opinnot jäivät kesken humanistisessa, kun motivaatio puuttui hämärän tulevaisuuden vuoksi. Tietty opiskella voi muistakin syistä, jos todella kiinnostunut alasta, en sitä sano.

Vierailija
5/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmistumaisillasi, olet ollut harjoittelussa + varmasti jutellut opiskelukavereidesi kanssa heidän kokemuksistaan ym.

t. KM, joka on henkilöstön kehittämistehtävissä

Vierailija
6/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksena pitänyt opiekelua. Onpahan ollut henkireikänä tässä. Olen suurimman osan suorittanut etänä ja eri yliopistossa, enkä siis juurikaan " opiskelukavereideni" kanssa tekemisissä. Nyt kuitenkin kun kurssit alkaa olla piakkoin suoritetut ja gradu valmis (mm. harjoittelu kuitenkin puuttuu), tulee mieleen mahdollinen työllistyminen ja töihin meno. -ap

Vierailija
7/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun opiskelumetodi herätti kiinnostuksen :-) Mitä kautta olet suorittanut opintoja etänä? Mitä sivuaineita olet lukenut? Täällä nimittäin yksi kotiäiti, jolla opinnot pahasti kesken. Ollaan kaiken lisäksi muutettu " landelle" ja haluaisin alkaa kanssa opiskelemaan uudestaan, aluksi vaikka ihan harrastuspohjalla!! Ois kiva, jos vastaisit!

Vierailija
8/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttajaksi pääsi tosi helposti. Suoritin sitten opettajan pedagogiset opinnot äitiyslomalla harrastusmuotoisesti, eli olen nyt pätevä saamaan ihan virankin.

Muuten meitä on on firmoissa juuri henkilöstö- ja koulutuspuolella. Tämä on niin yleispätevä ala, että ihan mielenkiinnon pohjalta voi hakea melkein mitä vaan.

Vierailija
9/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologia, josta myös aineopinnot, monikulttuurisuus sekä naistutkimus. Sivuainevalintoihin vaikuttanut juuri tuo, mitä sattunut olemaan tarjolla. Kun tässä lähiyliopistossa ei aikuiskasvatusta voi edes opiskella. Satunnaisesti olen joutunut käymään virallisella opiskelupaikkakunnallani tekemässä joitakin tenttejä ym., mut tosi hyvin toimii yliopistojen välinen yhteityö, jos haluaa etänä suorittaa..

Minä nyt vain tykkään opiskella, enkä sen tarkemmin ole vielä työkuvioita suunnitellut. -ap

Vierailija
10/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kouluttajan tehtävässä?

Vierailija
11/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin kiinnostaa.

Vierailija
12/12 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoissa yrityksissä varmaan kolmen tonnin paikkeilla. Peruskoulutussuunnittelijoille ehkä vähän vähemmän, jos ei kyseessä ole tosi isot vastuut, sitten tietysti vastuun mukaan.

Ja paikkoja on melko paljon auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän