~*~*~ENSIKOT torstaina 8.2.2007~*~*~
Kommentit (9)
).( Heti alkuun omaa napaa: kiitos kaikille onnen peukutuksista työpaikkahaun suhteen. Peukut voi tällä erää laskea: ei tärpännyt se paikka. Harmittaa kyllä vietävästi, mutta ei auta, kun nostaa häntä pystyyn ja jatkaa tässä entisessä hommassa. No, eipähän nyt tarvii miettiä mitään yritystaukoja raskautumisen suhteen ainakaan... eli ovistikkujen hankintaan heti seuraavan tädin jälkeen! Jota odotan saapuvaksi... hmm... *kaivaa kalenteria esiin* su, ma, ti aikoihin. Voi olla, että tulee vasta myöhemminkin, joten tässä kierrossa en testaile (ainakin aion yrittää olla testailematta), ennen kuin täti on ihan kunnolla myöhässä.
Hermione: Kuopio on ihan kiva kaupunki, olen siellä osan opinnoistani opiskellut ja asunut pari vuotta. Kotoisin olen siitä lähistöltä pienemmältä paikkakunnalta.
MaryRose: joko se tuhrutäti häipyi?
hapö: joo, täytyy harkita sitä ovistestien tilaamista netistä, kun nyt tuo työpaikkahommakin selvisi (eli en päässyt uuteen paikkaan). Hyvä, että nyt saatte varmasti jotain tietoutta ja apua. Ja toivotaan, että se on vaan joku kiertohäiriö tms, jota voidaan auttaa.
s-k: nytpä ei tarvi koeaikoja miettiäkään... kun en saanut sitä paikkaa. Joten vauvatouhuja jatketaan entiseen malliin. Siitä vaan piti vielä sanomani, että tuossa paikassa kyllä tod.näk. raskaus olis tullut ilmi jo ennen 3 kk... mikäli siis oireita olis tullut, eihän sitä tiedä. Saittekos tuon oviksen hyödynnettyä? ; )
Repuli: tuossa jo s-k:lle mainitsinkin, että en työpaikkaa saanut, joten ei enää tuota koeaikajuttua tartte tällä erää miettiä. Mutta kyllä se taitaa valitettavasti vaan niin olla, että koeajallahan voi työntekijän irtisanoa ihan sillä ¿syyllä¿, että on menossa koeaika eli ei tarvi mitään muuta syytä ilmoittaa. Koeajan jälkeen sitten pitää irtisanomiselle/työsuhteen purkamiselle olla hyvä syy, ja siinä sitten raskaus ei kelpaa syyksi. Korjatkaa joku, jos olen väärässä? Ja nyt oli muuten meidän pakkasmittarissa vielä huimempia lukemia: eilen -35, tänään -33... hrrrr.... Voi miten ihanaa, pääsit pikkuisen naksun näkemään ultrassa! hyvä, että kaikki kunnossa, nyt vaan nautit odotuksesta miehen kanssa! Ja keiku täällä vaan, niin kauan kuin siltä tuntuu.
Sara-Maria: jokos kävit huonekalukaupoilla? tarttuiko mitään mukaan?
Saikku: oi, siullahan on kyllä jänskä tilanne... mitäköhän tuo nyt sitten on? Toivotaan edelleen, että se on just sitä toivottua eli plussa! bdbdbd.... Neuvoja en oikein osaa antaa muuta kuin, että testaa vaikka viikonloppuna uudelleen, ja soittele ohjeita neuvolasta sitten ensi viikolla, jos vielä nega ja tätiä ei näy. Varmasti kyllä hermoja raastavaa odotella!
Juli: meillä on ollut hirveitä pakkasia aamulla: eilen -35, tänään -33, joten mullehan sitten kävi eilen niin, että auto ei käynnistynyt, vaikka oli lämmityksessä monta tuntia. Akku ladattiin, niin johan se sitten illalla hurahti käyntiin. Voi, kesää tässä miekin jo odottelen, sellainen kesäihminen olen kyllä täysillä! Siullahan onkin kesälle erityisen mukavaa puuhaa tiedossa : ) Ja näistä pinoista: tosiaan itselläkin kävi mielessä, että oiskohan nuo viikkopinot parempia, kun näin vähän tulee viestejä päiväpinoihin... siitä vois kyllä vähän galluppia pistää. eli laitetaanpa sitten:
G: Kumpaan tykkäisitte kirjoitella: päiväpinoihin vai viikkopinoihin? Itse olisin kyllä viikkopinojen kannalla, voihan sen käytännön sit taas muuttaa, jos joku suuri enska-ryntäys tulee ja pinot kasvaa liian isoiksi.
Dajm
Melkoisen pieniksi on tosiaan nämä viimeaikaiset päiväpinot kutistuneet. Viikkopinoja voisi minunkin puolesta kokeilla. Tulisi ehkä paremmin pysyttyä kärryillä ja kommentoitua enemmän kun ei tosiaan tarvitsisi metsästellä noita muutaman viestin pinoja.
Juuli: yksityisellä puolella väestöliitossa ollaan hoidossa, ainakin näin aluksi. Meidän molempien työ kannalta oli yksityiselle helpompi noita yhteisiä käyntiaikoja sopia ym. Suoraan tuonne yksityiselle soitin eli julkiselta puolelta en edes aikaa kysellyt. Enkä ihan varma edes ole mihin sitä tulisi ottaa yhteyttä mutta eiköhän omalta terveysasemalta tai esim. neuvolasta neuvota eteenpäin.
Sinulla/teillä on kyllä erityisen hieno kesä tiedossa =)
Buffa: harmi että työpaikka meni ohi! Ovistikkuja vaan tilaamaan ;D mikäli se tättärä sieltä edes saapuu bdbdbd
Vilkutusta kaikille ja tulkaahan kuulumisia kertoilemaan, ettei enskojen pino aivan kokonaan katoa!
-hapö-
tulin vaan pikaisesti vilkuttamaan....
ehkapa viikkopinot olis parempia...aloitetaanko ens viikolla ma?
Dajmille pahoittelut duunista...kaikella on tarkoituksensa, ehka nurkan takana odottaa parempi duuni...tai toivottavasti siella odottaa aippaloma ja sit vasta uusi duuni!!!
Hapolle tsemppia hoitoihin...toivottavasti saatte pian vastauksia ja tuloksia!
Hauskaa kun suomessa on oikeasti kylma! taalla huidellaan -5 ja -10 ja jengi on ihan paniikissa...
Ma sekoilen taalla ny ovis tikkujen kanssa...en ma tajua niista mitaan. Mun on pakko pissia aamulla tikkuun, koska ohjeiden mukaan pitais olla 2 tuntia juomatta ja pidattaa....multa ei onnistu moinen paivas aikaan. Joka tapauksessa, aloitin testaamisen maanantaina kp 8 ja viiva oli vahan vaaleampi kuin testiviiva. Sen jalkeen testi viiva on ollut haaleampi joka aamu. Eli onko niilla viivoilla valia paitsi sitten kun se viiva on vahvempi kuin kontrolliviiva?
Hermo menee tahan hommaan....ollan kuitekin pupuiltu jtp, eli jos ovis tapahtui aikaisemmin kuin kp 7 niin ai ainakaan mennyt hukkaan. Tosin mua alkaa mietityttaa joko ovuloin ollenkaan.
Ukko mulle eilen pamautti, etta mita oot ollut ilman pillereita kohta 9 kk, ja oot edelleen noin hullu:)??? kiitti rakas!
Tassapa nama viimeisimmat....onks Aquaa nakynyt yhtaan?
helit kaikille tutuille enskaliineille ja plussa tuulia peliin!
Nuuts tuuts
Taitaa olla se viikkopino tai muutaman päivän pino jo meille parempi ratkaisu, kun on näin hiljasta. Mieki oon ollu niin laiska ja saamaton etten ole kirjotellu viime aikoina paljoakaan.
Nyt selvisin tänne koneelle, ku mies kattoo jääkiekkoa ja on niin kylmä ettei tarkene koiran kanssa ulos. :)
Juli: Miten sie saat nuita hienoja värejä näkyviin? Mieki haluaisin kirjotella jo muullakin ku mustalla. sininen olis kiva, tai vaikka metsänvihreä. :) Hyvä että täti meni jo. Ihanalta kuulostaa nuo häähommat, ku itelle ne ei oo ajankohtasia, ku ei oo kukkaan kosinu. :/ Vaikka eipä meillä olis niihin pileisiin tai ees killuttimiin nyt varaakaan, ennen ku ite saan töitä/valmistun...
Dajm: Harmi että meni se paikka sivu suun. Iteki oon nyt työnhakijana, ku pitää kesäksi jo etsiä töitä (vaikka en ole vielä ees valmistunu..). Raskasta tuo työnhaku, meni koko päivä soitellessa Oulun alueen apteekkeja läpi. Oviskin meni ja pupuiltiin kyllä. Bongasin/testasin sen kai tuossa 5 päivää sitten, nyt on kp 20/28-35. Kierrot on lyhenemään päin, viimeisin vain 28 päivää ja sitä edelliset 3 oli 30 päivää. Eli eiköhän täti tule jo parin viikon sisään. Kuinka pitkiä ne sinun kierrot on, ku mehän oltiin tammikuu samoissa, mutta nyt olet jo eellä? :) Ja toivotaan nyt että se akka ei sinne eksy!! ++++onnea.
Hapölle vilkutuksia ja jaksuja tutkimusten kanssa.
Nuutti: Mie oon vaan muutaman kerran saanu sen samanvahvuisen viivan ja vain kerran kierrossa, muuten on ollu haaleaa tai ihan olematonta nuo viivat nuissa ovistikuissa. En tiiä sitte oonko epänormaali tai jtn.. Tsemppiä niitten kanssa touhuiluun. :)
Repulilla oli ihania ultrauutisia, kiva että jaksat pitää meitä ajantasalla.
Vilkutuksia ja PLUSSAonnea kaikille!
s-k-, kp 20/28-35, dpo 5
Oon mä täällä käyny lueskelemassa,mutta en oo saanu aikaseks mitään kirjotella. ei kyllä oo hirveesti ajatukset pyöriny vaavi asioissa ton tädin takia. se pakkailee kyllä laukkujaan..on pakkaillu jo pari päivää eli tuhruttelee vielä :(
Juu,noi viikko pinot oli hyvä idea! aika hiljasta täällä ollu. Yritän nyt tsempata ja näpytellä useammin teidän kaikkien kiusaks,heh heh.
Mulle soiteltiin vaavi lehdestäkin tässä yks päivä..lehden myyjät kun ei ymmärrä että voin lukee kaikki ilmestyvät lehdet töissäkin jos haluan. Että näin täällä. Huomiseen rakkaat enskat!! Plussatuulia kaikille..
Marzu kp 6/26-28 yk2 :)
Oon iteki ollu lehtimyyjänä töissä ja tiiän kuinka tyrkkyjä ne voi olla. Mulleki on soitettu 3 kertaa viimisen 2 kk:n aikana vauva-lehestä. mutta oon sanonu ettei ole ajankohtaista. Sitte ku tärppää, niin tilaan HETI.
Ai niin, onko kukaan mittaillut niitä aamulämpöjä. Mulla ei niissä ole mitään säännöllisyyttä, ne on heitelly välillä 35,1-36,7 nyt nämä 5 päivää ku oon mittaillu. eilen alhasin ja tänään tuo korkein. siis yli 1,5 asteen muutos. Ei kai se voi olla normaalia?!
Terkuin s-k-
Musta on tullut jotenkin vetämätön! Olen lueskellut kaikki pinot ja mielessä suurin piirtein miettinyt mitä kommentoida, mutta jotenkin ei ole ollut haluja kirjoitella¿Ehkä nyt kun alkaa meikäläisen elämässäkin taas tapahtua, niin jaksaa turinoida¿
Siitä puheen ollen, ei ollenkaan paha vaihtoehto laittaa pystyyn viikkopinoa, sillä muutenkin ollut aikas hiljaista¿
Dajmille pahoittelut, että työpaikka meni sivu suun, mutta nyt ei onneksi tarvitse miettiä sitä vauva-asian taka-alalle laittoa! Ja eihän sitä tiedä, josko tällä olisi jokin merkitys? Niin ja niistä testeistä, vaikka joku jo vastaili, että en usko että appiukkosi voi edes aavistaa mitä kirje pitää sisällä. Ei lue mitään muuten kuin osoitteesi ja mielestäni ovat edullisia, kaupan omiin verrattuna. Eli suosittelen! Tietty paksuutta kuorella on, herättääkö uteliaisuutta?
Nuutti, älähän huoli ystäväiseni, on tullut noita tikkuja kuluteltua ja hermo siihen usein mennyt! Lääkäri sanoi mulle, että kaikista paras aika on testata aamulla ja toisesta pissasta eli lasket ekan normaalisti pois, koska voi olla paljon yön jäljiltä hormonia. Sitten heti, kun tuntuu uudelleen edes vähän siltä, että pissaa tulee, testaat¿Kuulemma tuolla juomattomuudella ei niin ole merkitystä, kun kysyin. Ja tosiaan, elimistöhän erittää sitä hormonia eli voi olla vähäisiä määriä ja näkyy siis näin ollen haaleina viivoina tikussa. Mutta sitten vasta kun viivat yhtä paksut tai vahvempi kuin kontrolliviiva, niin ovis tapahtuu 24-48h? (yksilöllistä) kuluessa ja silloin pitää kasvattaa pupun korvia! Vai kasvaako ne jo siellä ;)
Hapö, teillä oli ollut eka käynti ja kivasti oli mennyt, vaikka huolta se aina aiheuttaa¿Yksityisellä (tai ei meillä kokemusta julkiselta, mutta pidemmät jonot) onkin hyvä se, että rattaat lähtee pyörimään heti ja isosti! Ja siellä oli mieskin ollut reipas ja oman osuutensa hoitanut =)
Nellamaija, huomasitko kun viimeksi kirjoitellessani toivotin sinulle mahan kasvatusta? Nauroin täällä omalle lahopäälleni tai huolimattomuudelle! Ajattelin sua ja Hermionea ja pystyin jättämään hermionen nimen kokonaan pois välistä¿Mutta ajattele kuinka valmis olisit minusta mahan kasvatukseen! Enne?
ON; täällä täti saapui kylään tänään! Toi mukanaa taas kovat kivut ja oksetuksen! Mutta nyt alkoi sitten taas tapahtua eli soitin ja varailin maanantaille ultran, jossa tarkistetaan tilanne. Sitten aloitan pistokset, vielä en tiedä montako päivää ja taidetaan ultrata useamman kerran. Odotan innolla mitä kroppa tuumaa ja tietty hyviä uutisia, että upea munis kehittyy! Katsotaan...=)
Paljon haleja kaikille!
Marge ehti samaan aikaan kirjoitella.
Hyvä että se täti tuli, niin pääset nyt tositoimiin. Onneksi nykyään ei tarvitse enää vääjäämättä jäädä lapsettomaksi, vaikka vaikeaa se raskautuminen olisikin. Kiitos siis nykylääketiede. Paljon jaksuja sinulle ja miehellesi hoitojen kanssa!
s-k-
[color=fuchsia]Taas oli 29 mittaris kun lähdin kotoa ajelemaan töihin, aina pieni jännitys että lähteekö auto käyntiin, mutta hyvin on lähtenyt *koputtaa puuta* Nyt kun on näin kylmä ilma eli kurjia nuo työmatkan jne ja vielä kauhea kiire töissä, on kivaa ajatella että muutama kuukausi niin tulee kesä ja lämmin.. siihen sitten kesäloma ja häät ja joku hääreissukin niin voi että. Se auttaa jaksamaan tän talven yli.[/color]
[color=blue]Ensikoiden pinot on ihan hiljentynyt. Kai se musta tuntuu niin radikaalilta kun aloittelin palstailemaan silloin kun enskojen päiväpinot oli aina jotain 5 sivuisia. Syksyllähän konkarienskat teki joukkoryntäyksen l-puolelle ja moni on plussannut eikä taas uusia oo tullut läheskään sitä tahtia. Meille taitaisi kohta riittää ihan viikkopinotkin, niinkuin monella muulla ryhmällä on niin olisi helpompaakin seurata tapahtumia kun ei tarvisi metsästellä noita neljän viestin pinoja, mutta mennään nyt vielä ainakin näin vai mitä mieltä ootte?[/color]
[color=fuchsia]HÄPÖ: Mukava että saitte ensimmäisen lääkärikäynnin taakse ja nyt aletaan sitten selvittämään mikä on syynä. Oletteko julkisella puolella vai yksityisellä? Mihin sä ekana soitit? Mä oon joskus miettinyt että mikä se paikka tällaisis pikkukunnis on mistä tuota asiaa lähdetään hoitamaan. Toivon nyt pikaista selvyyttä ja että asia olisi helposti hoidettavissa ja tietenkin pikaista tärppiä!!! :)[/color]
[color=blue]SAIKKU: No kylläpäs on outoa kun ei tule tätiä eikä plussaa.. Kannattaa varmaan ens viikolla soitella lääkäriin, jos ei rupea kumpaakaan kuulumaan.[/color]
[color=fuchsia]Jos vaikka sitten työntouhuun että nää kiireet joskus helpottaisi![/color]
[color=blue]Nyt ensikot kirjoittelemaan!![/color]
[color=fuchsia]T. Juli kp 6/27-32 (tätsä pakkailee laukkujaan, onneksi)[/color]