Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko unien merkityksiin?

Vierailija
20.08.2024 |

Olen nyt varmaan jo parin vuoden ajan nähnyt lähes joka yö unia jotka sijoittuvat aina samaan paikkaan. Unet ovat usein ahdistavia. Jopa silloin kun unessa ei sinänsä tapahdu mitään pahaa, on tunnelma ahdistava ja herätessäni olo on levoton. Alkaa jo ärsyttämään jatkuvat painajaiset jotka sijoittuvat lähes aina samaan ympäristöön. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun elämäntilanne on nyt haastava niin tietysti unet ovat ahdistavia.

Vierailija
2/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat väittävät, että ne usein peilaavat asioita elämästä. Tosin kokemukseni mukaan unet ovat usein myös aivan umpihulluja. Olen mm. nähnyt unta, että putosin sillalta veteen ja kun meinasin hukkua, minulla olikin kidukset. Tai sama sillalla putoaminen, jolloin huomasinkin osaavani lentää.

Enkä todellakaan ole ikinä pudonnut sillalta, osaan uida, eikä minulla ole edes korkeanpaikankammoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniin voi vaikuttaa, älä katso väkivaltaisia/pelottavia/ahdistavia  elokuvia tai pelaa sellaisia pelejä mitkä ovat raakoja, älä seuraa uutisia päivittäin, älä keskity varsinkaan ahdistaviin aiheisiin niinkuin sota tai sairaudet.

Vierailija
4/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen tän kidusunen niin että se kertoo sinulla olevan taitoja selviytyä itse vaikka elämässä on vaikeuksia. 

Vierailija
5/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne peilaa ihmistä itseään, näen usein sellaisia talo-unia, joissa asun talossa josta löydän uusia käyttämättömiä huoneita ja ihmettelen, miksen koskaan käytä niitä. Talo on minä itse ja yhjät huoneet käyttämättömät resurssini.

Vierailija
6/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä unessani käärme luikerteli pihanurmikossa ja talossa parrakas mies poltti (tai oikeastaan imeskeli) piippua. Talo oli radan varressa, ja juna meni juuri silloin tunneliin. Uni loppuu pyssyn paukahdukseen.

Vierailija
7/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitämään unipäiväkirjaa, se auttaa sua tulkitsemaan noita unia paremmin. Onko paikka sellainen, jossa olet ollut vai jokin tuntematon paikka?

Vierailija
8/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin pari vuotta samaa unta, jossa paikka oli sama. Aina silloin tällöin, enkä joka yö. Se oli joku suuri rakennus, jonne löysin vahingossa polkua kulkiessani. Menin sinne salaa tutustumaan. Se oli melkoinen labyrintti, mutta uni unelta opin kulkemaan siellä sujuvasti. Muistin siis siihenastisen reitin aiemmista unista. Nyt en ole sitä nähnyt pitkiin aikoihin.

En usko, että unella mitään "merkitystä" on. Mutta voihan se olla aivojen tiedostamattoman luoma konstruktio itselleen ongelmanratkaisun kehittämiseksi. "Todellisuussimulaattori". Joka valmentaa tiedostamatonta itseään löytämään todellisessa elämässä mahdollisimman hyvän toimintavaihtoehdon tarjottavaksi tietoiselle mielelle hereilläoloaikana. Tiedostamattomassa kuitenkin neurotieteen mukaan tapahtuu 80% kognitiivisista (iedollisista) toiminnoista.

Vierailija
9/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne peilaa ihmistä itseään, näen usein sellaisia talo-unia, joissa asun talossa josta löydän uusia käyttämättömiä huoneita ja ihmettelen, miksen koskaan käytä niitä. Talo on minä itse ja yhjät huoneet käyttämättömät resurssini.

Armolahjat

Vierailija
10/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijat väittävät, että ne usein peilaavat asioita elämästä. Tosin kokemukseni mukaan unet ovat usein myös aivan umpihulluja. Olen mm. nähnyt unta, että putosin sillalta veteen ja kun meinasin hukkua, minulla olikin kidukset. Tai sama sillalla putoaminen, jolloin huomasinkin osaavani lentää.

Enkä todellakaan ole ikinä pudonnut sillalta, osaan uida, eikä minulla ole edes korkeanpaikankammoa.

Antaisit lääkärin katsoa kurkkuusi. Jospa sinulla onkin kidukset? 

Vierailija
11/12 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitämään unipäiväkirjaa, se auttaa sua tulkitsemaan noita unia paremmin. Onko paikka sellainen, jossa olet ollut vai jokin tuntematon paikka?

Lapsuudenkoti. Siellä tapahtui toki ikäviä asioita myös, mutta lapsuuteni oli suurilta osin hyvä ja onnellinen. Ap

Vierailija
12/12 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin aviossa ollessani noita talounia. Talot olivat ulkoisesti upeita ja kalusteet olivat sellaisia, joista olin haaveillut. Talossa oli kuitenkin yllättäviä vaarapaikkoja. Oli esim rappuja, jotka vaan loppuivat kesken kaiken.

Kun erosin, näin sen jälkeen kauniissa rantamaisemassa olevan talon, yksikerroksisen, selkeästi kalustetun. Muistan kun unessa avasin jonkun kirstun purkaakseni sieltä kirjoja. Kuulin kun joku tuli viereiseen huoneeseen ja tiesin, että se oli se vaalea, sinisilmäinen mies, jota olin koko elämäni etsinyt. 

Näin noitten talounieni aikana usein unta vaaleasta, sinisilmäisestä miehestä. Exä oli tumma. 

Sitä sinisilmäistä vaaleaa miestä etsin. Joskus luulen löytäneeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan