UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Miksi AV:n kaikki sekopäät, pullantuoksuiset kotimammat ja uskikset tuntuu yhdistäneen voimansa ja haukkuvat joukolla Erikan viisubiisiä?
Mitä te oikein loppujen lopuksi pelkäätte?
Sitä, että kun olen Baselissa ja saan tuntea myötähäpeää Erikan esiintyessä.
Minulle on tärkeää että Suomen biisiä on itselläkin kiva kuunnella koko kevät. Siksi ihmettelen, kun moni sanoo että eihän niillä sanoilla ole väliä, kun ei niitä siellä kukaan ymmärrä. Kuullaan sitä Suomen edustusbiisiä täällä Suomessa kuitenkin koko kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta todennäköisesti yksi tai kaksi henkisesti huonosti voivaa purkaa pahaa oloaan täällä muihin vuoroajoin, välillä samaan aikaan paikalla ollen...Sen verran on keskustelun tyyli muuttunut parissa vuodessa aiemmista UMK-keskusteluista, joissa oli aina iloinen odotus vielä mukana. Ennen osattiin myös kyseenalaistaa ja arvostella perustellen, nyt vain vihataan perustelematta tai suututaan, jopa haastetaan riitaa, jos mielipiteet eriävät. Heijastusta Suomen taloustilanteesta?
Varmaankin. Mutta luuleeko nää huonovointiset, että täällä muilla ei olis ongelmia? Toivotellaan jotain kuoleman unia toisille, mä voin sanoa puolen vuoden kokemuksella että kuoleminen ei oo kauhean hauskaa hommaa. Mutta toki, flipatkaa vaan jostain Euroviisuedustajasta jos ette tolle ajallenne parempaa käyttöä keksi.
Ja pitäis ymmärtää, et ei kande edes kirjoittaa anonyymille tyypille "tapa itses". Tuskin ihan oikeasti 100% toivot että joku tappaa itsensä? Täällä voi kirjoittaa monenlaiset ihmiset, masentuneetkin, jotka vaikka sitten saattaa tappaa itsensä. Kannattais vähän miettiä mitä sontaa tännekin ulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennustan 1. Erika, 2. Viivi, 3. Costee, 4. Nelli, 5. Goldilocks ja 6. Neea
Viivi tulee voittaan. Ja se johtuu siitä, että biisinä se on ainut, joka laajassa mittakaavassa vetää ääniä kaikista ikäluokista ja musiikkilajien kannattajista. Ja se taas johtuu siitä, että Viivin biisi on ainut, joka tulee kestää aikaa ja jää elämään suomalaiseen musiikkimaailmaan, koska siinä on jotain ajatonta taikaa. Nämä muut ehdokkaat vetoavat paljon kapea-alaisempaan äänestäryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi AV:n kaikki sekopäät, pullantuoksuiset kotimammat ja uskikset tuntuu yhdistäneen voimansa ja haukkuvat joukolla Erikan viisubiisiä?
Oletko Erika? Meillä kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseemme. Sinä et määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin on oikeus mielipiteeseen. Sinä et määrää.
Goldilocksin biisi saa tanssimaan. Ihan paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh
Vierailija kirjoitti:
Tää pitäis lainata sata kertaa niin se joka näitä aina ilmiantaa niin joutuisi edes näkemään vaivaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ja pitäis ymmärtää, et ei kande edes kirjoittaa anonyymille tyypille "tapa itses". Tuskin ihan oikeasti 100% toivot että joku tappaa itsensä? Täällä voi kirjoittaa monenlaiset ihmiset, masentuneetkin, jotka vaikka sitten saattaa tappaa itsensä. Kannattais vähän miettiä mitä sontaa tännekin ulostaa.
Masennus ei oikeuta ketään kiusaamaan ihmisiä. Kutsumaan tyyliin "limainen h*ora reeperbahnilta". Kiusaaja menettää kaiken ihmisarvonsa mun silmissäni. Turha ulista. Ja jos taas haluaa kostaa ja hyökkää takaisin niin saa multa tuplasti kovemmin omaan siipeensä!
Mitäs mieltä olet siitä, että täällä saa kuolemantoivotuksia siitä hyvästä että kehuu Goldielocksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei oikeuta ketään kiusaamaan ihmisiä. Kutsumaan tyyliin "limainen h*ora reeperbahnilta". Kiusaaja menettää kaiken ihmisarvonsa mun silmissäni. Turha ulista. Ja jos taas haluaa kostaa ja hyökkää takaisin niin saa multa tuplasti kovemmin omaan siipeensä!
Mitäs mieltä olet siitä, että täällä saa kuolemantoivotuksia siitä hyvästä että kehuu Goldielocksia?
Älä nyt vįttu yritä. Olet kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pitäis lainata sata kertaa niin se joka näitä aina ilmiantaa niin joutuisi edes näkemään vaivaa :D
totta.
Goldilocksin biisin saa muuten tanssimaan ja on muutenkin Ihan paras.
Vierailija kirjoitti:
Viivi tulee voittaan. Ja se johtuu siitä, että biisinä se on ainut, joka laajassa mittakaavassa vetää ääniä kaikista ikäluokista ja musiikkilajien kannattajista. Ja se taas johtuu siitä, että Viivin biisi on ainut, joka tulee kestää aikaa ja jää elämään suomalaiseen musiikkimaailmaan, koska siinä on jotain ajatonta taikaa. Nämä muut ehdokkaat vetoavat paljon kapea-alaisempaan äänestäryhmään.
Viivin biisi jää varmasti elämään suomalaiseen musiikkimaailmaan ja biisin ansiot ovat juuri nuo mitkä jo sanoit. Aina saattaa toki voittaa UMK:n. Mutta vaikka tämä uppoaa myös minuun, en silti ensisijaisesti äänestäisi suomenkielistä ja melko melankolisen kuuloista balladia Euroviisuihin. Äänestäisitkö itse tätä Euroviisujen semifinaalissa, jos tämä esitettäisiin moldovan kielellä ja joukossa olisi lisäksi iso Duncan Laurencen Arcaden kaltainen mahtiballadi?
Toisaalta jos kaikki muut lähettäisivät jytkettä ja camp pelleilyä, niin tämä erottuisi joukosta aitona ja tyylikkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheillä menee selvästi liian hyvin kun pelot ovat tätä luokkaa. Tuet leikkuriin.
Jaa. Lapsiperhettä ei ole, enkä mitään tukia ole koskaan saanut. Ihan joka päivä duunia teen. Viisuja seurannut ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi yhtenä päivänä toivottiin toisten kirjoittelijoiden kuolemaa. Siinä on kyllä jo kunnianloukkausmatskua.
Ai lukeeko sun passissa "Toinen kirjoittelija"? Kenenkään anonyymin kunniaa ei voi loukata ellei sitten ole kyse ihmisryhmästä.
Se, että saat täällä anonyyminä huudella ties mitä, ei tarkoita, etteikö olisi vastuussa kirjoittelustaan ja jäljet niiden kirjoitusten takaa löytyy aina. Kaikki ne kuolemaa toivottavat viestit kopioitiin ja nettilinkattiin eteenpäin sinne minne kuuluukin. Asiattomasta käytöksestä kuuluukin saada sanktioita. Tällaiset asiattomat viestit eivät enää kuittaudu millään "no vitsi!" perustelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan 1. Erika, 2. Viivi, 3. Costee, 4. Nelli, 5. Goldilocks ja 6. Neea
Pidän Viivin biisistä paljon. Ainoa, joka herättää tunteita ja saa ihokarvat pystyyn hyvällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tärkeää että Suomen biisiä on itselläkin kiva kuunnella koko kevät. Siksi ihmettelen, kun moni sanoo että eihän niillä sanoilla ole väliä, kun ei niitä siellä kukaan ymmärrä. Kuullaan sitä Suomen edustusbiisiä täällä Suomessa kuitenkin koko kevät.
Juu no minulle kaikkien kappaleiden sanat on hyvät. Ei ole sellaista Paskana kakkosta onneksi tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
totta.
Goldilocksin biisin saa muuten tanssimaan ja on muutenkin Ihan paras.
Samaa mieltä. Hyvä tanssibiisi. Goldielocks voittoon!!
Aiempina vuosina täällä UMK-ketjussa on ollut kiva ja positiivinen meno. Nyt on ihan sekopää meininki. On se kumma kun ei saa artisteja edes kehua, kun joku ne poistattaa.
En lähde tohon jankkaukseen.
Huomasin, että mun Costee-teorialla on aikas hatara pohja. Videolla on vaan parisataa tuhatta katselua, spotifyssa mun silmään vähiten kuunteluita UMK-ehdokkaista. Eli saapi olla aika underground-faneja sitten. Eli päivitän,
1. Vikman
2. Matula
3. GL
4. Costee
5. Viivi
6. River