Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä toivotan Suomeen tervetulleeksi vaikka kuinka paljon muuttajia, mutta

Vierailija
20.08.2024 |

Turha valehdella, että heitä tarvittaisiin työvoimapulan takia. Suomessa ei ole työvoimapulaa. Korkeintaan jostakin todella harvinaisesta erityisosaajasta tai sitten hyväksikäytettävistä törkeästi hyväksikäytettävistä työntekijöistä. Mutta muuta työvoimapulaa ei ole. Muutenhan ikääntyneetkin, jo siis 45 vuotta täyttäneetkin kelpaisivat töihin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, myöntääkö yksikään täysipäinen puolue ensi vaaleissa, että työvoimapulaa ei Suomessa ole. Toivoisin tätä vasemmistoliitosta. Vihreiltä ei valitettavasti kannata kai odottaa.

Vierailija
2/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo satu työvoimapulasta on peräisin ja uskooko joku siihen vielä oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en toivota. Elleivät tule työpaikka taskussa. Ja sittenkin vain kristittyjä.

Meillä ei ole ollut työvoimapulaa 20 vuoteen. Oikeasti.

Vierailija
4/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa oli 306 000 työtöntä työnhakijaa. On kova työvoimapula nääs.

Vierailija
5/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mahtuuhan tänne ihmisiä. Ja Suomi on kuitenkin edelleen rikas maa moniin verrattuna. Ja turvallinen ja rauhallinen. Meillä on mahdollisuus toivottaa tänne lisää ihmisiä tervetulleeksi. Voihan myös olla, että he saavat perustettua vaikka yrityksiä. Mutta työvoimapulaa ei ole.

Vierailija
6/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli hoitoalalla työpaikkoja pilvin pimein. Nyt muutama hassu sama paikka hakee tekijöitä. Ne paikat, jotka ovat haussa, ovat niitä, johon kukaan ei mene. Keikkatöitä ei ole käytännössä ollenkaan enää. Hoitajia on paljon työttöminä, minä myös. Kaikista paikoista sanotaan, että ei ole varaa palkata. Ei näytä hyvältä.

Vierailija
7/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli hoitoalalla työpaikkoja pilvin pimein. Nyt muutama hassu sama paikka hakee tekijöitä. Ne paikat, jotka ovat haussa, ovat niitä, johon kukaan ei mene. Keikkatöitä ei ole käytännössä ollenkaan enää. Hoitajia on paljon työttöminä, minä myös. Kaikista paikoista sanotaan, että ei ole varaa palkata. Ei näytä hyvältä.

Tuo oli uutta. Luulin, että sentään hoitoalalla riittää töitä oikeasti, kun kaikkia patistetaan sinne kouluttautumaan.

Vierailija
8/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo aita vastaan. Mietin vaan sitä Israel juttua joskus ja muuta, mitä muualla tapahtuu. Ja kun osa on ihan erilaisista paikoista, kovin nuoriakin, missä vanhemmat. Ihmisiä ei tunnista keitä ovat ja miksi, mitä.

Vierailija
9/9 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mahtuuhan tänne ihmisiä. Ja Suomi on kuitenkin edelleen rikas maa moniin verrattuna. Ja turvallinen ja rauhallinen. Meillä on mahdollisuus toivottaa tänne lisää ihmisiä tervetulleeksi. Voihan myös olla, että he saavat perustettua vaikka yrityksiä. Mutta työvoimapulaa ei ole.

He ovat syntyneet omaan maahansa, jota heidän velvollisuutensa on nostaa mahdollisimman hyväksi maaksi.

Heidän köyhyytensäkään ei kuulu meille kansakuntana. Se ei ole meidän syytämme. Suomi on kuitenkin lujasta saatu ja rakennettu yhteiskunta juurikin suomalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi