Veljelläni on ollut miesystäviä 30 vuotta. Äitini ei suostu kuulemaan, eikä uskomaan
Veljeni on aika avoimesti kertonut miesystäviensä nimet ja kuinka ovat matkustelleet ja käyneet sielä ja sielä. Joidenkin kanssa on asunutkin yhdessä. Hän ei ole kuitenkaan koskaan minun tietääkseni tuonut näitä miehiä vanhempieni eteen. Surullista tässä asiassa on siis se, että vanhempani eivät hyväksy mitään mies-mies suhteita. Äitini kääntää nämä miehet aina naisiksi. En tiedä kieltäytyykö hän kuulemasta miehen nimen vai luuleeko minua aivan tyhmäksi, koska puhuu aina tyttö/nais ystävästä. Aika säälittävää tällainen kieltäminen nykypäivänä. Hävettää tämän miesystävänkin puolesta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
No lopettakaa niistä puhuminen ja tyrkytys. Ei äitiä kiinnosta. Ja ei kestä sitä. Älkää kiusatko vanhaa ihmistä. Häntä kiinnostaa poikansa ja omat lapset, ei ne kumppanit. Tai muiden seksuaalisuus, se on kiusallista. Hän tekee mitä lystää tiedolla, jos väkisin työnnätte sitä. Eikö voi joustaa äidin vuoksi ja ymmärtää joskus edes hieman häntä.
Kyllä ne kumppanit kiinnostaa ihan sairailloisuuteen asti, kunhan nämä ovat oikeaa sukupuolta. Ja mielellään myös toivotun ka,taisia muutenkin.
Olen mies ja on minullakin miesystäviä ja naisystäviä. Kavereita ne on. Mikä on ongelma?
Voisihan se äiti sen verran tulla vastaan, että ne miehet ovat vain kavereita, joiden kanssa poikansa viettää aikaa, kuten pojilla on tapana. Jospa tuo poika alkaa sitten olemaan naisten kanssa, kun vakiintuu.
Muistan taannoin, kun kahdeksankymppinen jo vähän höperö mummu sanoi kuusikymppisellä pojalleen, että ole varovainen, kun tämä kiipesi puuhun sahaamaan oksia ja totesi sitten, että no ainahan pojat ovat puissa kiipeilleet.
Äiti on kaappilesbo joka kadehtii poikansa onnea.
Eiköhän tuossa ole taustalla se, että pojan homoseksuaalisuus on tuhonnut äidin insestifantasian.
Miksette järjestä perhejoulua ja esittele miesystävää äidille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itse asiassa aika kiva idea. En siis ole ap, mutta just joku tilanne, mihin äiti kutsutaan ja sitten miesystävä on siellä paikalla myös. Sillä tavalla äiti pääsee tutustumaan ja näkemään miten iloisia ovat yhdessä, nimi muuttuu ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No lopettakaa niistä puhuminen ja tyrkytys. Ei äitiä kiinnosta. Ja ei kestä sitä. Älkää kiusatko vanhaa ihmistä. Häntä kiinnostaa poikansa ja omat lapset, ei ne kumppanit. Tai muiden seksuaalisuus, se on kiusallista. Hän tekee mitä lystää tiedolla, jos väkisin työnnätte sitä. Eikö voi joustaa äidin vuoksi ja ymmärtää joskus edes hieman häntä.
Mielestäni on vanhojen ihmisten arvostamista, ettei heille muokata todellisuudesta valheellista kuvaa tai myötäillä kaikkia heidän mielipiteitään. Uskon vanhojenkin ihmisten kykyyn kohdata maailma sellaisenaan ja kuulla erilaisia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itse asiassa aika kiva idea. En siis ole ap, mutta just joku tilanne, mihin äiti kutsutaan ja sitten miesystävä on siellä paikalla myös. Sillä tavalla äiti pääsee tutustumaan ja näkemään miten iloisia ovat yhdessä, nimi muuttuu ihmiseksi.
No tässä tapauksessa en usko, että olisi hyvä ratkaisu. Äitini nimittäin reagoi kaikkeen erilaiseen lähes hysteerisesti. Pari vuotta sitten huomasi lahkeen suustani pilkottavan tatuoinnin. Huutaen kysyi, että mikä tuo on. Nostin lahjetta ja sanoin, että ihan pysyvä kuva on. Hän hermostuen lähti saman tien paikalta ja oli poissa puoli tuntia. Kun tuli takaisin, niin hän väitti saanensa sairaskohtauksen ja minä olin siihen syyllinen. Sätti vielä kun en ollut lähtenyt hänen peräänsä ja että hän olisi saattanut kuolla
ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Turhaan kiusaavat äitiänsä. Hän ei halua tietää siitä mitään eikä ajatella koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä tapauksessa en usko, että olisi hyvä ratkaisu. Äitini nimittäin reagoi kaikkeen erilaiseen lähes hysteerisesti. Pari vuotta sitten huomasi lahkeen suustani pilkottavan tatuoinnin. Huutaen kysyi, että mikä tuo on. Nostin lahjetta ja sanoin, että ihan pysyvä kuva on. Hän hermostuen lähti saman tien paikalta ja oli poissa puoli tuntia. Kun tuli takaisin, niin hän väitti saanensa sairaskohtauksen ja minä olin siihen syyllinen. Sätti vielä kun en ollut lähtenyt hänen
Äitisi kuulostaa vähän persoonallisuushäiriöiseltä, pakko sanoa ihan suoraan. Minkä ikäinen on? Jos ei ole mitään sydänvaivaa tai muuta, niin kyllä hänen pitää opetella olemaan tilanteissa, jotka on hänelle vaikeita, lopettakaa hänen tunteidensa ympärillä sipsuttelu. Hänellä pitää olla sen verran käytöstapoja ja tilannetajua, ja ennen kaikkea empatiaa muita ihmisiä kohtaan, että tajuaa käyttäytyä asiallisesti muiden ihmisten ympärillä. Kaikella rakkaudella, koska ymmärrän että tämä on teidän perheessäni se normi johon teidät on opetettu ja siitä on aikuisenakin vaikea päästää irti, teidän äitinne on vastuussa omasta käytöksestään ja reaktioistaan. Te tavallaan mahdollistatte tuota käytöstä suojelemalla häntä täysin normaalilta ihmisten väliseltä kanssakäymiseltä. Ei sen tilanteen tarvitse olla edes mikään valtava tapahtuma, käytte kahvilla tai kävelyllä tai mitän vaan.
Antakaa vanhojen ihmisten uskoa mihin haluavat.
Noilla poikkeavilla ei ole yhtään suvaitsevaisuutta. Niiden sydämettömyys, itsekkyys ja ilkeys on niin tullut ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, jos poikani olisikin homppeli!
Kyllä, emmin vaikka murhamies kuka istuu linnassa tai huumeiden käyttäjä kuka asuu kadulla........eikö?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä kommentissa ole mitää logiikkaa. Äitiä ei kiinnosta ja lapsen seksuaalisen suuntautumisen tietäminen on kiusallista pojan kohdalla, mutta ilmeisesti sitten ei tyttären.
En edes ymmärrä mitä kiusallista siinä on, että tietää toisen seksuaalisen suuntautumisen. Eiköhän valtaosa jokaisen tuntemista ihmisistä ole sellaisia josta tietää tämän asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä tapauksessa en usko, että olisi hyvä ratkaisu. Äitini nimittäin reagoi kaikkeen erilaiseen lähes hysteerisesti. Pari vuotta sitten huomasi lahkeen suustani pilkottavan tatuoinnin. Huutaen kysyi, että mikä tuo on. Nostin lahjetta ja sanoin, että ihan pysyvä kuva on. Hän hermostuen lähti saman tien paikalta ja oli poissa puoli tuntia. Kun tuli takaisin, niin hän väitti saanensa sairaskohtauksen ja minä olin siihen syyllinen. Sätti vielä kun en ollut lähtenyt hänen
Ei taida olla ihan kaikki muumit kanootissa sillä?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on vanhojen ihmisten arvostamista, ettei heille muokata todellisuudesta valheellista kuvaa tai myötäillä kaikkia heidän mielipiteitään. Uskon vanhojenkin ihmisten kykyyn kohdata maailma sellaisenaan ja kuulla erilaisia mielipiteitä.
Tämä juuri.
Ei ollut liki 30 vuotta sitten mikään ongelma omille 20-luvulla syntyneille isovanhemmilleni serkkupojan homous. Ongelma olisi ollut varmasti enemmän siinä, että asiaa olisi peitelty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jonka vanhempi on tomppeli.
Vähän vaikuttaa siltä, että äitisi pelkää menettävänsä kasvonsa, jos "kaikki" saavat tietää, että hänen poikansa on homo. Että mitä ne muutkin ajattelee ja pitääkö ne häntä nyt ihan huonona äitinä. On edelleen ihmisiä, jotka kuvittelevat, että homoseksuaalisuus on kasvatuksen tulosta.
Tosiasiassahan fiksut ihmiset eivät kiinnitä asiaan mitään huomiota ja suhtautuvat veljeesi ja hänen miesystäväänsä aivan kuten kehen tahansa pariskuntaan. Äitisi mielenterveyttä saattaa sen sijaan joku alkaa epäillä, koska kyllähän tuollainen itsepintainen naisystävistä jankuttaminen - kun asian todellinen laita on tiedossa - kuulostaa hyvin todellisuudentajuttomalta.