Yksineläjät, tiskaatteko joka päivä??
Kommentit (53)
Rätitkin voi heittää sinne niin ei tarvitse aivan puolityhjää käyttää ja säilytellä niitäkään pyykkipäiviin. Nykyjään kun on niin tiukat ohjeet.
Laitan astiat tiskikoneeseen ja laitan sen päälle sitten, kun se täyttyy tai jos tietyt astiat (puhtaat) alkavat loppua.
En tiskaa läheskään joka päivä. Esimerkiksi eilen söin kotona vain voileivän ja kahvin aamulla ja illalla banaanin. Mitään tiskivuorta ei synny vaikka usein jätän tiskaamstta. Vain jos laitan ruokaa niin tiskaan.
Joka päivä tiskaan illalla ne muutamat astiat, joita on päivän aikana kertynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. En kokkaa kotona juuri koskaan.
En minäkään kokkaa mutta tiskaan silti. Tarkoitatko ettet syö kotona juuri koskaan?
En syö mitään joka päivä.
Yksin asuva ei tiskikonetta.Kun syön se on mikro ateria.Huuhdon rasian syötyäni ja muovi jätteisin.Illalla tiskaan jos käytänyt lusikoita,veitsijä haarukoita ne ja tietysti mukini.Astioitakaan ei ole kuin minimi.
Tiskiä ei kerry koskaan. Syy on yksinkertainen, optimointi. Astia pestään silloin kun se puhdistuu helpoiten, eli heti jäytön jälkeen. Ei kemikaleja, hanakuuma vesi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te oikein olette, kellä ei ole tiskikonetta tai tarpeeksi astioita sen täytteeksi?
Oon 16-vuotias. Ei mul oo vielä paljon mitään. Sänky ja kirjoituspöytä ja tuoli. Muutama astia ja yksi kattila ja yksi paistinpannu. Käyn koulua.
Pesen astiat heti käytön jälkeen. Eipä niitä monta kerrykään.
Olin hiljattain siivoamassa sinkun (mies) kotia. Hänellä oli likaisia astioita kertynyt ja niissä mönki toukkia syömässä rasvaa ja mähmää. Näinkö ap:lläkin?
Aika laiskasta yksineläjästä on kysymys jos ei viitsi edes kerran päivässä tiskata. Siinä samalla, kun tiskaa tulee pyyhkäistyä myös pinnoilta mm. leivän murut pois ja keittiötilan yleisilme pysyy siistinä.
Astiat menevät käytöstä suoraan tiskikoneeseen, käsin tiskattavat hoidan saman tien. Kokkaan melkein aina itse, joten tiskiä tulee päivittäin. En ole siisteysfanaatikko, mutta keittiön pidän aina siistinä ja tasot puhtaina.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä te oikein olette, kellä ei ole tiskikonetta tai tarpeeksi astioita sen täytteeksi?
Jos yksinasuva ei jaksa tiskata astioitaan ilman tiskikonetta, niin sellainen yksilö joutaa hukkua paskaisiin astioihinsa!
En todellakaan. Tänään tuli täyteen 20 vuotta, kun olen viimeksi tiskannut. Laitoin silloin lapun astiakaapin oveen muistutukseksi. Syön vain valmisruokia, joten mitään ei likastu ruoanvalmistuksessa. Käyttämäni ruokailuvälineet huuhdon kuumalla vedellä tai pyyhin talouspaperilla. Muutama lautanen, lasi, kahvikuppi, haarukka, lusikka ja veitsi ovat riittäneet mainiosti nämä 20 vuotta. Tavoite on elää tällä tyylillä loppuelämän ajan. M65v.