Onko kokemuksia SSRI lääkkeestä vaikeisiin pms oireisiin?
Lähinnä mietin miten se ehtii vaikuttaa kun sitä syödään oviksesta n 14 pv ennen kun kk alkaa?
jos se on hidasvaikutteinen lääke?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan että mielialalääkkeitä syödään kuurina kahden viikon välein. Aika monesta tulee sekä alkuoireet että vieroitusoireet. Sen tiedän että vaihdevuosiin voidaan kirjoittaa mielialalääkkeitä jos hormonikorvaushoito ei sovi. Opetelkaa hyvät ihmiset edes kirjoittamaan lääkkeen nimi oikein jos haluatte olla uskottavia. Kaksisuuntaisessa voi joutua säätämään lääkkeiden määrää voinnin mukaan ja kaikkia lääkkeitä ei välttämättä mene koko ajan. Kannattaa varmaan kokeilla ensin luomukonstit (ravinto, uni, liikunta, savuttomuus ja vähäinen alkon käyttö) ja jos mikään ei auta niin sitten lääkkeet. T: Psykiatrian potilas (esh)
no ehkä on kokeiltu ja sinnitellyt oireiden kanssa ennen kun lääkitykseen päättyy. Tuskin kukaan huvin vuoksi niitä pyytää.
Jos ei ole kokenut oikeasti pahoja pms oireita niin ei kannata nutista ja puuttua lillukan varsiin kuten tähän oikeinkirjoitukseen ja perehtyä vaikka aiheeseen ja tutkimuksiin
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän naiset ennen mt-lääkkeitä selvisivät rankoista oireistaan? Sitä tunteiden hallintaa voi opetella ihan itsekin, ilman että lääkitään ne tunteet pois.
Niin en tiedä miten ennen ja miten muut.
Ilmeisesti kaikilla ei kuitenkaan mene se paniikki ja tuska siihen esim itsensä satuttamiseen asti muutenkaan.
Mutta voi. Onhan se kamalaa jos jollain lääkkeellä pystyy edes hieman helpommin elämään.
Haluaisin kokeilla, miten reseptin saa tai myöntämä lääkärit helposti?
En uskaltaisi itse kokeilla kun olen niin herkkä kaikille sivuoireille ym.
Miten pahoja pms-oireita teillä on?
On pahat, ovulastion jälkeen alkaa oireet
Vittumaisuus( miehen suusta) ahmimista, pääkipu, rinnat arat, ahdistus, en halua nähdä tai puhua kenellekkää , ei hermot kestä vastoinkäymisiä, erittäin epäsosiaalinen ja haluan olla omassa rauhassa, itkuherkkyys, tunnen itseni erittäin epäviehättäväksi. Listaa voisi jatkaa kyllä vielä
ja pari pv menkkojen alettua olen kuin eri ihminen
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus oli huono. Joka päivä niitä piti syödä eikä kuurina ennen vuotoa, kesti noin kk et mitään vaikutusta huomasi. Hyvin vähän auttoi tissikipuihin, mieliala vähän tasaantui, mutta sivuoireena rutikuiva suu koko ajan, kaamee jano, alkoholin juonti oli lopetettava kun kahdesta lasillisesta viiniä meni jo muisti. Noin puolivuotta kun olin lääkettä käyttänyt niin tajusin et oon muuttunut tosi tunteettomaksi kun ei edes rakkaan mummoni kuolema itkettänyt. Lopetin lääkkeet enkä kokeile enää koskaan uudestaan!
Mutta kaikilla on oma kokemuksensa, toivottavasti sinulla auttaa eikä liikaa sivuoireita! <3
Tissikivut 😆, t. mies
Vaikeat PMS-oireet tarkoittavat naisilla aina sitä että päässä viiraa myös, siksi SSRI-lääkkeet auttavat.
t. mies
En ole kuullutkaan että mielialalääkkeitä syödään kuurina kahden viikon välein. Aika monesta tulee sekä alkuoireet että vieroitusoireet. Sen tiedän että vaihdevuosiin voidaan kirjoittaa mielialalääkkeitä jos hormonikorvaushoito ei sovi. Opetelkaa hyvät ihmiset edes kirjoittamaan lääkkeen nimi oikein jos haluatte olla uskottavia. Kaksisuuntaisessa voi joutua säätämään lääkkeiden määrää voinnin mukaan ja kaikkia lääkkeitä ei välttämättä mene koko ajan. Kannattaa varmaan kokeilla ensin luomukonstit (ravinto, uni, liikunta, savuttomuus ja vähäinen alkon käyttö) ja jos mikään ei auta niin sitten lääkkeet. T: Psykiatrian potilas (esh)