Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia SSRI lääkkeestä vaikeisiin pms oireisiin?

Vierailija
20.08.2024 |

Lähinnä mietin miten se ehtii vaikuttaa kun sitä syödään oviksesta n 14 pv ennen kun kk alkaa? 

jos se on hidasvaikutteinen lääke?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa nopeasti serotoniinin puutteeseen pms aikana kun se puute ei ole niin suuri kuin olisi esim masennuksessa?

Vierailija
4/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla snri lääke tuohon vaivaan

Vierailija
5/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä syödään koko ajan. Ei voi ottaa vain silloin tällöin.

Vierailija
6/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli seronil ihan pysynä mielialalääkityksenä ja todellakin tasasi oireita.

Parissa viikossahan niiden pitäisi alkaa vaikuttamaan.

Mikä lääke ja annostus?

Vierailija
7/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä syödään koko ajan. Ei voi ottaa vain silloin tällöin.

No gyne antoi minulle reseptin ja ohje on n 14 pv ennen menkkoja siihen saakka kun ne alkaa. 

serotoniini laskee pms aikana jollain liian paljon niin sen takia vaikeat pms oireet ja se nousee takasin kun kk alkaa.

Vierailija
8/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluexetin ja 20 Mg 

Vierailija
9/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lääkkeen aikana ottaa alkoholia?

Vierailija
10/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia

Vierailija
11/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole kokemusta?

Vierailija
12/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko lääkkeen aikana ottaa alkoholia?

Varovaisesti

Vierailija
13/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän naiset ennen mt-lääkkeitä selvisivät rankoista oireistaan? Sitä tunteiden hallintaa voi opetella ihan itsekin, ilman että lääkitään ne tunteet pois.

Vierailija
14/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta! Itse olen niitä syönyt masennukseen ja juuri se ensimmäiset 2-4 viikkoa on ollut kovia oireita ennenkuin lääkkeeseen tottuu jos on tottuakseen, sydämen tykytystä, outoa puristusta päässä, oksetusta, rinnan ahdistusta jne. Eli voisin kuvitella jos niitä käytettäisiin aina se 2vk. Kerrallaan niin olisi sitten aina nämä oireet päällä?

Minulle löytyi lopulta lääke joka ei aiheuta sivuoireita, alussa kyllä tämäkin.

Vierailija
15/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän naiset ennen mt-lääkkeitä selvisivät rankoista oireistaan? Sitä tunteiden hallintaa voi opetella ihan itsekin, ilman että lääkitään ne tunteet pois.

Joutuivat lukkojen taakse todetun "mielen vikaisuuden" takia

Jota ei kuitenkaan sitten ollut kun menkat loppu.

Onneksi nykypäivänä tajutaan että ne liialliset vuodot ei ole normaalia tai ne monet oireet jotka niistä tulee.

Vierailija
16/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa erikoiselta! Itse olen niitä syönyt masennukseen ja juuri se ensimmäiset 2-4 viikkoa on ollut kovia oireita ennenkuin lääkkeeseen tottuu jos on tottuakseen, sydämen tykytystä, outoa puristusta päässä, oksetusta, rinnan ahdistusta jne. Eli voisin kuvitella jos niitä käytettäisiin aina se 2vk. Kerrallaan niin olisi sitten aina nämä oireet päällä?

Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät ovat osoittautuneet tehokkaiksiA joko jatkuvana tai syklisesti alkaen kierron puolivälistä kuukautisten alkamiseen asti. Pienempi annos kuin depression hoidossa riittää useimmiten (esim. fluoksetiini 20 mg/vrk tai sitalopraami 10-30 mg/vrk).

Näin tai vastaavaa lukee monessa paikassa

Vierailija
17/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät ovat osoittautuneet tehokkaiksiA joko jatkuvana tai syklisesti alkaen kierron puolivälistä kuukautisten alkamiseen asti. Pienempi annos kuin depression hoidossa riittää useimmiten (esim. fluoksetiini 20 mg/vrk tai sitalopraami 10-30 mg/vrk).

Juu, mutta noiden sivuoireiden takia ainakaan omalla kohdallani ei tuollainen onnistuisi. Ja nimenomaan pienillä annoksilla aloitettu. Ja onhan näissä niin paljon mahdollisia haittavaikutuksia etten kyllä itsejään nyt söisi ennenkuin viimeisenä vaihtoehtona ja jos on aivan pakko. Esim. Pssd josta ei välttämättä parannu koskaan.

Vierailija
18/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta noiden sivuoire

No ehkä gynekologi/ lääkäri tietää kun laittaa reseptiä

Vierailija
19/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että selvisivät? 

Vierailija
20/57 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli mahdollista, älkää aloittako SSRI -lääkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä