Elämältä suunta täysin hukassa
Niin, otsikossa se tulikin. Olen 22v nainen ja elämältäni puuttuu suunta kokonaan. En tiedä mitä haluaisin opiskella, töitä ei löydy muuta kuin satunnaista sijaistamista siellä täällä, parhaimmillaan saanut viikon sijaisuuksia varhaiskasvatuksesta. Lasten kanssa työskentely ei varsinaisesti kiinnosta ja kuormitun niin meluisassa työympäristössä herkästi, keikkaa kyllä on mukava tehdä silloin tällöin ja se pitää elämässä jotenkin kiinni.
Koulutuskin on siis lastenhoitohommiin mutta vakituisia tai edes määräaikaisia sijaisuuksiakaan ei kunnassani ole tarjolla, meidän kunnassa on ylitarjontaa varhaiskasvatuksen ammattilaisista muutenkin. Näiden sijaisuuksien lisäksi minulla ei ole oikein mitään, ei ole harrastuksia, ei sosiaalista elämää, ei kavereita, ei oikein mitään järkevää tai mielekästä tekemistä. Kävelen vain ympäriinsä päivät pitkät niinä päivinä, kun en ole keikkailemassa.
Olen hakenut kolmena vuotena peräkkäin opiskelemaan, mutten ole päässyt valmennuskursseistakaan huolimatta. Olen myös hakenut eri paikkakunnille sekä amk että yliopistoon, käynyt pääsykokeissa ja mielestäni pärjännyt aina ihan hyvin. Ei vaan ole tärpännyt ja nyt alan jo harkita luovuttamista.
Kommentit (7)
Kaikilla on joskus suunta hukassa. Se ei ole vaarallista. Riittää että elää tätä päivää.
Opiskelen lisää esim. sosionomi, saisi työtä ja parempaa palkkaa.
Rupea perhepäivähoitajaksi, moni haluaa lapsen mielummin kodinomaiseen hoitoon kuin isoon ryhmään.
Jokainen jossain vaiheessa elämäänsä miettii mihin suuntaan läheä. Toisilla se voi olla työ, toisilla parisuhde. Elämä ei ole tasaisesti paksua, vaan siinä on erilaisia vaiheita. Niistä vaiheista muodostuu elämänkokemus.
Olen kyllä harkinnut muuttamista. Perhepäivähoitajan työ ei oikein onnistu pienessä yksiössä. Olen hakenut juuri sosionomiksi opiskelemaan, mutta en ole päässyt, aina jäänyt varasijoille. Viimeksi olin kuudennella varasijalla, olen hakenut siis monille eri paikkakunnille. Hain myös kasvatustieteisiin usealle eri paikkakunnille, niissä jäin 20. jotain varasijalle.
Ap
Oma yritys, eikä sen tarvitse olla opiskelemallasi alalla jos et halua, voit perustaa vaikka koira kampaamon.
Olisiko mahdollista, että muuttaisit jonnekin isommalle paikkakunnalle. Löytyisikö silla lailla paremmin töitä. Oletko sinkku, jolloin muutto olisi helpommin toteutettavissa.