Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytetyistä rattaista!!! ARGHHHH

07.02.2007 |

Olen jo jonkun tovin etsiskellyt kuomurattaita, emmaljungaa tai brioa, olin ajatellut muutaman vuoden vanhoja ja korkeintaan 200¿ saisivat maksaa. MUTTA minun mielestäni käytetyistä rattaista pyydetään aivan törkeää ylihintaa, olen kolunnut vauvan ja kaksplussan kirpparit sekä huutonetin mutta 8 vuotta vanhoista pyydetään 150¿ ja 2 vuotta vanhoista 300-400¿ JÄRKKYÄ!!

Siis mistä ihmeestä minä saan siistit pari vuotta vanhat kuomarit pikaisesti pojalle tällä menolla. Marssisin kauppaan jos ois rahat ostaa uudet.

Meillä on siis nyt kyllä rattaat mutta ne ei sovellu päiväunille ulos, poika kun alkoi niitä nyt nukkumaan kun luulin jo ettei niitä nuku enää. Tämän hetkisistä rattaista ei mene makuuasentoon selkänoja.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mikään ihme jos ei hyviä ja toimivia rattaita kovin halvalla myydä. Jos uudet maksaa 700¿ niin varmasti niistä voi pyytää 300-350¿ 2-3vuotta vanhoina ja 150-200¿ vielä 5 vuotta vanhoinakin. Itsekkin aion myydä 5 vuotta vanhat hyvin toimivat Emmaljungan duot, joissa koppa ja ratasosa erikseen vähän alle 200¿ viimeistään kesällä ja minusta se on ihan hyvä hinta kun kankaatkin on tosi siistit ja haalistumattomat ja renkaat tosi hyvät tubelesspyörät.

Vierailija
2/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri ajatellut laittaa emmaljunga EC1 rattaat myyntiin, ja hinnaksi ajattelin laittaa 80 euroa. Ja pudotan, jos ostajia ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin siskoltani kolme vuotta vanhat (yhdellä käytetyt) Brion Kombit ja maksoin niistä 100¿.. Ei olisi ottanut mitään, mutta väkisellä maksoin edes sen verran. Maksoivat uutena 730¿ kaikkine herkkuineen, joten melkoisesti on hinta niillä tippunut..

Vierailija
4/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen rattaiden kauppaa voi varmaankin verrata muiden käytettyjen kauppaan. Onhan osa autoistakin kalliimpia käytettynä kuin osa uusista autoista...? Miksiköhän?

Vierailija
5/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungan yhdistelmävaunut 260e ja olivat 4v vanhat. Itse en vanno emmaljungan nimeen mutta meillä on lapset nukkunu ulkona tosi isoiksi ja sen vuoksi stiten olenkin ollut tyytyävinen merkkiin. mielestäni käytetyt saa maksaa 200-300e jos ovat hyvä kuntoset ja 2002 vuoden jälkeen ostetut.

Brion vaunuja en koskaan voinut ajattella miejän lapsille kun niissä se ratasosa on aivan liian lyhyt ja käyttöikä jää siksi pieneksi varsinkin jos lapsi nukkuu ulkona. mutta toinen arvostaa toista ja toinen toista. itselläni on 1999 emmaljungat ja en pois antaisi vaikka tekis mieli uusia käytettyjä.

Vierailija
6/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta vanhat, uutena n.600,- maksaneet rattaat pitäisi myydä 200,-? Aikamoinen arvon aleneminen, etenkin kun itsekin olette sitä mieltä että Briot ja Emmljungat ovat laaturattaita...

Vierailija
7/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva sitä kuitenkaan ilmaiseksi antaa uudehkoja vaunuja vieraille ;)

Mutta tuosta hinnoittelusta muutama kommentti. Miettikääpäs sitä, että ostatte 1-2 vuotta vanhat rattaat esim. 300e. No käytätte niitä muutaman vuoden ja sitten haluatte päästä niistä eroon. Mitä teette? Myytte ne 3-5 vuotta vanhat rattaat. Ja paljonko pyydätte hintaa??? Luultavasti 100-150e :)

mami-74:

Juuri ostin siskoltani kolme vuotta vanhat (yhdellä käytetyt) Brion Kombit ja maksoin niistä 100¿.. Ei olisi ottanut mitään, mutta väkisellä maksoin edes sen verran. Maksoivat uutena 730¿ kaikkine herkkuineen, joten melkoisesti on hinta niillä tippunut..

Vierailija
8/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

600,- rattaat parin vuoden päästä myydään 210,-, jolloin hinta on laskenut 65%. Samalla kaavalla esim. nuo Scooterit (oletan uuden hinnaksi 250,-) olisi kahden vuoden päästä 87,50. Myisitkö siihen hintaan?

Vierailija
9/28 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kesästä asti myydä täällä ja huutonetissä yhdellä lapsella olleita, neljä vuotta vanhoja ehdottoman siistejä ja hyväkuntoisia Emmaljungan kuomurattaita. Huutonetistä ei tullut kertaakaan yhtään huutoa. Pyyntihinta oli ensin satanen ja sitten 80 euroa. Vauva-lehden palstalta tuli kerran yksi kysely, mutta rattaat osoittautuivat liian leveiksi heidän hissiinsä.

Myimme lopulta vaunut kuudella kympillä parvekevaunuiksi joillekin mukaville ihmisille.

Eli todella vaikeaa oli päästä eroon laadukkaista rattaista. En tiedä oliko kyse epämuodikkaasta väristä (tummansininen) vai mistä - ei kalleudesta ainakaan!

Vierailija
10/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän minä juuri yritin sanoa :) Itse sain halvalla kun siskolta ostin, mutta ymmärrän täysin sen, että jossain huutiksessa 700¿ " just äskettäin kolme vuotta sitten" maksetuista laatuvaunuista halutaan saada vaikkapa se 200-350¿. Olisi tosiaan hurja arvonaleneminen muuten.

Vierailija
11/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2 vuotta vanhat pitäis 200¿ myydä.

Alunperin etsinkin 2001 vuoden rattaista alkaen, kyllä mun mielestä 6 vuotta vanhoista voi maksaa korkeintaan 200¿ jos on hyvä kuntoiset!

Huutonettiä kun selailee, näkee siellä jotain noin 99-00 mallin emmaljungia joissa ei ole edes ilmakumirenkaita ja hintapyyntö huitelee 150-200¿ joka minusta on todella paljon liikaa!!

Eli en tarkoittanut että esim 2005 vuoden mallia pitäis 200¿ myydä, niin uusia en etsikään, vaan vanhempia juuri siksi että minulla on se raja noin 200¿ mitä voin nyt maksaa.

Totta on se että ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!

Meillä siis ½ vuotta käytetyt scooterit joista maksoimme 250¿ ajattelin jos myyn ne pyytäisin 150¿ joka on jo 40% hinnan lasku, minusta ihan kohtuullinen.

Vierailija
13/28 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hinnoitellut vanhat rattaat niin, että vanhat on vanhat ja myynyt -50% vuoden vanhat, -60% kaksi vuotta vanhat ja -70% kolme vuotta vanhat. Ilmeisen tyhmä olen ollut, kun olen vielä noihin tarvikkeet mukaan antanut...

Joo, mutta alkuperäiseen aiheeseen, että jos tuommoisen hinnan saa maksaa käytetyistä, niin ainakin meille tulee kyllä sitten ihan uudet rattaat. Tässä just mietin, että pitäiskö sipaista Stockalta vauvalle ne Timmyt ja käyttää vielä ne tän kuun neljä etuseteliä niihin, niin jäis hinta alle 300.

Eniten ihmetyttää kun joistain rattaista pyydetään täällä käytettynä suurempia hintoja kuin mitä joutuu maksamaan, jos tilaa ulkomailta. Okei, kaikilla ei ole kielitaitoa tilata, mutta ehkä kaikilta löytyisi joku kaveri, joka sen verran hinnoista ymmärtäisi. Parhaimmillaan olen nähnyt käytetyistä monia kymmeniä euroja kalliimpia pyyntihintoja kuin mitä ulkomailla kotosuomeen toimitetut rattaat maksavat ja ne on sentään uudet ja takuulla.

Vierailija
14/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiakin saa alle 200¿ tai sitten käytettynä jotkut halvemmat saat varmasti 200¿:lla.

Vierailija
15/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kommenttina, että kyllä niitä löytyy halvempiakin kuin 200-300 euroa. Itse maksoin 1,5 vuotta vanhoista Teutonian Timmyistä 120 euroa. Okei, se oli varmaan paras kauppa ikinä ; )

tässä pari linkkiä:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46966489

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46274969

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46847019

Emman rattaita on paljon myynnissä edullisesti, kelpaavat varmaan nukutukseen hyvin, mutta muuten jättäisin ostamatta...

Vierailija
16/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin käytettyjä tuplarattaita ja olen myös hämmästynyt käytettyjen kovasta hintatasosta. Mutta eihän siihen voi muuta sanoa, kuin että hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa :) En aio ostaa mitään ylihintaisia käytettyjä, koska eihän niillä ole enää mitään takuutakaan. Kannattaa aina tehdä myyjälle tarjous, jos mieleiset löytyy mutta hintaa on liikaa. Tosipaikan tullen myyjä saattaisi myydä halvemmallakin, kun kerta kaupat tulisi. Minulla ei vaan ole sattunut kohdalle vielä sopivia rattaita niin en ole päässyt hieromaan kauppoja. Sinunkin kannattaa kärsivällisesti jatkaa katselua ja laittaa omakin osto-ilmoitus palstoille, niin saat suoraan itsellesikin yhteydenottoja.

Vierailija
17/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sit täytyy tyytyä hiukan vaatimattomampiin....

seurasin itse ilmoituksia pari kk:ta kunnes löysin mieleiseni yhistelmät mielestäni ok hintaan ja läheltä ei tarttenu käyttää matkahuoltoo yms.....

korkein mulle tullu tarjus oli teutonian 2001 yhistelmistä 300e+rahti... nämä nyt ostamani masoivat 250e ja olivat 03 malliset.....

huuto.netissä on nyt teutonioissakin auki sellaset ruuduliset olisko prestiget lähtö 50e...... siinä tosin lämpöpussi mukana mutta eihän sitä tartte käyttää jos vaan hinta ja kunto sopivalla tasolla....

Vierailija
18/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on briosta ja emmaljungasta ja ne on olleet mieluisia sekä kestäviä! Ja ne tulis siis muuhunkin käyttöön kun päiväunille, käyn päivittäin lenkkeilemässä rattaiden kanssa, mutta siis vaihtotarve siksi että tarvitaan tilavammat päiväunia varten sekä selkänojaa varten että menis makuulleen.

Teutonia merkkinä on mulle ihan outo, siis ei oo kokemusta noista mitä huutonet linkit tuossa jossain viestissä oli. Siksi siis etsiskelen itselle tuttuja merkkejä.

Mä olen nyt 2 viikkoa ettiskellyt rattaita. Yhdet kivat edulliset ois ollutkin mutta myyjä lakkasi vastaamasta viesteihin joten ei sitten varmaan myykään.

Ei kukaan tahtoisi vaihtaa kuomurattaita jo vähän isompien istumarattaisiin scootereihin?? vaikka välirahan kanssa mahdollisesti riippuen rattaiden kunnosta ja iästä jne.

Vierailija
19/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teutonia on hyvä merkki ja varmaan ihan rinnastettavissa Brioon ja Emmaljungaan, joten jos sen merkkiset kohtuuhinnalla löydät, niin ei muuta kuin kauppoja tekemään. ;o) Meillä on Teutonian yhdistelmät, enkä keksi niistä mitään valittamista.

Vierailija
20/28 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis Teutonian Timmyt enkä niitä antaisi pois mistään hinnasta (no ehkä jostain ; ) Täällä on ollut ko. rattaista aika monta ketjua ja kaikki tuntuvat olevan rattaisiinsa tyytyväisiä. Merkki on saksalainen, Suomessa aika tunnettu ja paljon myyty.

Sen sijaan Brion kuomurattaita (enkä muutakaan) en ottaisi enää vaikka maksettaisi. Jonkun verran näkee myynnissä Brion Flex-kuomurattaita. Ovat ihan kamalat, kömpelöt, raskaat ja nitisevät. Mekanismit kuin jostain 80-90 luvun rattaista, vaikka olivatkin vuosimallia 2005. Ja takapyörät irtoilivat jatkuvasti.

Toivottavasti saat jostain hyvät rattaat. Nuo Scooterit olivat kakkosvaihtoehto meillä, mutta jätin ne kauppaan, kun selkänojaa ei saanut makuuasentoon.