Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

munuaisen rakennevika 2-vuotiaalla!!??

08.10.2006 |

elikkäs meidän 2-v. neitillä todettiin kaksoisallasrakenne toisessa munuaisessa, onko kellään kokemusta vastaavasta?? lääkäri kun soitti ultran tulokset kiireisesti, ehdin vaan kysyä että voiko siitä tulla vakavempaa...kertokaahan kokemuksia, olisin kiitollinen!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tarinamme on seuraava: pari kk sitte tuli eka tulehdus, joka hoidettiin antibiootilla. kontrollinäytteen pikatesti oli negatiivinen mutta viljelyssä ilmeni bakteerikasvua. enää ei saatu kuuria koska ei ollu oireita. sitten piti taas viedä näyte, ja sama homma. sitte lähete ultraan jossa selvisi tämä rakennevika. sai 10 päivän kuurin ja estolääkityksen. varjoainekuvaus on joulukuussa, sen jälkeen katotaan jatko uudestaan.

toivottavasti ei tule mitään vakavampaa. puhelimessa lääkäri tosiaan sanoi että altistaa tulehduksille, ei muuta.

Vierailija
2/4 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1-vuotias tyttömme sai saman diaknoosin. Meillä ollut viimeiset puolivuotta visrtsatie tulehduksia useaan kertaan, jonka takia tutkittiin munuaiset ja virtsatiet. Ja juuri ultralla nähtiin samanlainen rakenne poikkeavuus kuten teilläkin. Ei varmaa tietoa edesauttaako se virtsatie tulehdusten syntymistä vai onko jokin muu syy? Tyttö on jatkuvalla estolääkityksellä ja seurataan kuukausittain virtsasta bakteerit. Kuulisin mielelläni sinun kertomuksesi, valitettavasti en osaa vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä kyse virtsatieinfektiosta tämä sivusto selvensi ainakin minun käsityksiäni asiasta.

http://www.infektiofoorumi.fi/kysy/virtsatiet.html

Vierailija
4/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selvisi, kun olin 18-vuotias. Eli se ei ole suuremmin kohdallani haitannut elämää, kun olin pieni. Parikymppisenä aloin saamaan jatkuvasti virtsatieinfektioita ja silloin löytyi myös tuo rakennevika. Minulla on myös yhteensä kolme virtsajohdinta, jotka sitten yhdistyvät yhdeksi virtsaputkeksi. Infektiot ovat pysyneet nyt jo usean vuoden pois, kun huolehdin, että juon tarpeeksi ja mielellään jotain hapanta tyhjään vatsaan. Välillä oli estolääkityskin käytössä, noin vuoden verran.

Itse en ole asiaa sen enempää tutkinut, enkä tiedä kuinka erilaisia oireita se voi aiheuttaa kullekin. Lääkäri aikoinaan sanoi minulle, että se on loppujen lopuksi aika tavallista ja voi elää ihan normaalia elämää sen kummemmin sitä murehtimatta. Omalla kohdallani olen siis päässyt tosi vähällä ja siksi uskaltaisin sanoa, että älä huolestu ihan kamalasti :o)

Vaavuska