tietääkö joku (isännöitsijästä)?
Tietääkö joku onko isännöitsijän sallittua tehdä näin:
meillä ja viereisellä taloyhtiöllä on yhteinen isännöitsijä. Viereisen taloyhtiön asukkaat ajavat jatkuvasti meidän taloyhtiön lasten leikkipihan läpi (n. 20-40 kertaa päivässä), vaikka se on lain vastaista. Olen ilmoittanut asiasta isännöitsijälle ja pyytänyt, että asiaan puututtaisiin. Minusta on törkeätä, että lasten turvallisuus vaarannetaan oman mukavuudenhalun vuoksi.
Nyt isännöitsijä on ilmoittanut kyllä tuon taloyhitön asukeille, mutta kertonut myös nimeni ja asuinhuoneistoni numeron -- ihmiset tulevat huutamaan minulle, kiroilemaan kännissä jne. Ovelleni on tultu häiriköimään yms. Itse en koe tehneeni mitään väärää vaan puuttuneeni korrektilla tavalla lasten turvallisuuden vaarantamiseen.
Onko siis isännöitsijällä oikeus paljastaa nimeni ja asuinhuoneistoni numero? Tietääkö joku tällaisesta?
Kommentit (5)
Sinuna panisin luun kurkkuun moiselle. Eli jos kyse on kaupungin vuokra-asunnosta, valita isännöitsijän esimiehelle. Ja jos omistusasuntoyhtiöstä, tee valitus taloyhtiön hallitukselle ja ehdota isännöitsijätoimiston vaihtoa.
eipä tuota isännöitsijää kai mikään vaitiolovelvollisuus koske, mutta todella härskiä käytöstä siltikin. ei muuta kuin vaihtoon vain. mistä muuten tiedät, että isännöitsijä on kertonut tietosi, vai olisiko joku muu voinut juoruta? ja onko isännöitsijä siis ollut sinuun tapauksesta yhteydessä ja sanonut huomauttaneensa ihmisille asiasta?
Minulle suoraan sanottiin, että isännöitsijä oli kertonut. Minusta todella ala-arvoista käytöstä.
nyt vain suoraan yhteys isännöitsijään ja kyselet, mistä ihmeestä on kyse.
Sillä muustakin asiasta voi valittaa ja isännöitsijä tekee mitä pystyy, mutta vaitiolovelvollisena.