HUS:n pitäisi maksaa sairaanhoitajille vain tehdystä työstä ja sen tuloksista. Näin ne säästöt saataisiin.
Esimerkiksi saat sen verran palkkaa, mitä potilaita hoidat. Jos päivystät ja ei ole potilaita niin voivoi. ja tulosten mukaan. Ei sillä että nauretaan kahvihuoneessa.
Eli kuukausipalkka pois ja suoritepalkkaukseen.
Kommentit (13)
No veikkaanpa että palkat nousis, koska jo nyt tehdään monen ihmisen työt ja ilman taukoja 😂
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja on ahne, jolle ei mikään riitä. Miksi kutsumuksesta tulisi maksaa
Merkittävästi ahneempi kuin lääkäri, insinööri tai lentäjä. Hyi olkoon kyllä pitäisi ilmaiseksi tehdä, koska KUTSUMUSAMMATTI
Säästöillä sitten kustannamme ap:n runkkailun hikikomerossaan.
Meillä on käytössä suoritepalkkio. Toimii tosi hyvin. Olen meidän yksikön nopeimpia tekijöitä, saan suoritteita kuukaudessa noin 600€. Kuukausipalkan PÄÄLLE.
T. Analyytikkohoitsu
Joo ja tulos lasketaan asiakaspalautteiden perusteella. Lasuille sama
No ei kai HUS mitään hoitajia tarvitsekaan. Mites se meni markkinataloudessa, kun palkka on kohdallaan niin työntekijät kyllä löytyy.
Hallitus leikkaa sotesta 500 miljoonaa euroa.
Milloinha ne istuu joutilaina kahvilla ja päivittelee missä potilaat.
Saisiko silloin palkan 1,5-kertaisena, jos työvuorossa on kaksi hoitajaa vaikka pitäisi olla kolme? Siis jos kaksi hoitajaa tekee kolmen hoitajan työt?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä suoritepalkkio. Toimii tosi hyvin. Olen meidän yksikön nopeimpia tekijöitä, saan suoritteita kuukaudessa noin 600€. Kuukausipalkan PÄÄLLE.
T. Analyytikkohoitsu
Oletko sä töissä HUS:n labrassa näytteenottopisteellä?
Olen ehdottanut moneen kertaan, että hoitajille pitäisi asettaa minimitavoitteet, joihin pitää yltää. Tietyn verran potilaskäyntejä päivässä, vähintään 3.0/5.0 asiakasarviointi ja lääkärin palaute. Muuten tulee varoitus ja lopulta kenkää.
Sairaanhoitaja on ahne, jolle ei mikään riitä. Miksi kutsumuksesta tulisi maksaa