Minkälainen ikäero miehelle parisuhteessa on 5 vuotta?
Mies on minua 5 vuotta nuorempi, niin että hän on vielä kolmekymppinen, kun itse olen 40.
Tapailu on mennyt todella hyvin, mies puhuu jo ensi talven suunnitelmista. Mutta minusta tuntuu että hänelle/hänen kavereille ikäero voi olla merkittävä asia. Olen itse hoikka ja urheilullinen, fyysisesti ikäeroa ei ole.
Mutta mietin voiko tämä olla este? Olemme kyllä puhuneet, mutta ihan kaikesta ei ehkä voi tässä vaiheessa puhua.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta ei ole mitään ellei puhuta lapsista. Rynkytelkää menemään vaan.
Mies ei halua lapsia.
ap
Kyllä ne haluaa lapsia, siis niitä 15v herkkupeppuja.
Ihan selkee yhtälö, 5 vuotta nuorempi nainen on 25 vuotta liian vanha.
Olen miestäni 8 vuotta vanhempi. Ei ikäero enää ole mitään, kun olemme olleet 10+ vuotta yhdessä. Kun aloitimme seurustelun hän oli 21-vuotias opiskelija ja minä 29-vuotias kahden lapsen yh, silloin pelotti, ensisijaisesti elämäntilanteiden erilaisuus.
4 vuotta. Joskus poikkeustapauksissa jopa 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lapsia.
ap
Tuon ikäinen mies ei vielä tiedä haluaako lapsia vai ei.
Miksi täällä puhutaan lapsista, kun ap on ilmoittanut, että mies ei halua lapsia.
Uskokaa tai älkää, mutta vapaaehtoisesti lapsettomia on aika paljon. Kaikille se perhe ei tarkoita lapsiperhettä vaan se voi tarkoittaa parisuhdetta. Pariskunta voi elää onnellisena yhdessä ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin miehen jolle tuo oli kuulemma liikaa. En silti usko että asialla on merkitystä jos on oikeasti kiinnostunut, meidän suhde oli vain tapailua ja ikäeron merkitys miehelle tuli jälkikäteen esiin. Muitakin syitä kuin tuo siis oli miksei toiminut.
Onhan se joissain tapauksissa liikaa. Esim. jos 35-vuotias mies haaveilee vielä perheestä, niin 40-vuotias nainen ei välttämättä kykene enää saamaan lapsia. Olemme kaikki yksilöllisiä ja tilanteet ovat yksilöllisiä.
Tässä tapauksessa mä olen 46 ja mies 41 eikä missään nimessä halunnut lapsia kun oli kaksi jo ennestään. No, mieltymykset itse kullakin saa olla mitä on.
Ota ap nuorempi mies, nykyinen 5 vuotta nuorempi kuolee todennäköisesti aiemmin kuin sinä eli hänestä ei ole loppuelämän kumppaniksi.
Eikös palstan miehet ole täysin lapsiavastaisia. Nyt sitten naisen korkeampi ikä onkin este lasten saannille ??
Vierailija kirjoitti:
Jos unohdetaan hetkeksi tämä lastenteko puoli, niin pohtisitko asiaa, jos mies olisi sinua 5 vuotta vanhempi?
En pohtisi sitä yhtään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lapsia.
ap
Lapsien ikäerosta 🤦
Näin on. 15-vuotias vs 20-vuotias on eri asia kuin 30-vuotias vs 35-vuotias. Ikäeron merkitys vähenee iän karttuessa etenkin jos molemmat huolehtivat samalla tavalla terveydestään ja normaalipainosta. Aktiiviliikkuja ja sohvaperuna eivät välttämättä sovi parisuhteeseen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos unohdetaan hetkeksi tämä lastenteko puoli, niin pohtisitko asiaa, jos mies olisi sinua 5 vuotta vanhempi?
En pohtisi sitä yhtään.
Ap
Eli sinuunkin on iskostettu tämä, että miehellä pitää olla nuorempi nainen. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan tuollaisia mietit. Sinulla on jo sen verran ikää, että kun seuraavan 5-10 vuoden aikana rupsahdat lopullisesti niin mies vaihtaa joka tapauksessa. Ota ilo irti siitä mitä vielä ehdit saada.
Just joo. Mun mies on 10v nuorempi eikä ole vaihtamassa mua yhtään mihinkään.
N43
Niin, ei vielä.
Jotkut miehet haluavat vähintään 10v. nuorempia. Heille 5v. vanhempi nainen on kuin 30v. vanhempi mummo. Miehesi ei kuulosta tuollaiselta
Kuvottavia vanhoja luuskia. Miehellä menee elämänsä parhaat vuodet hukkaan ja kiitokseksi saakin toimia omaishoitajana kun akka ölisee vaippa täynnä paskaa älli kankaalla sängynpohjalla. Pthyi stana!
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavia vanhoja luuskia. Miehellä menee elämänsä parhaat vuodet hukkaan ja kiitokseksi saakin toimia omaishoitajana kun akka ölisee vaippa täynnä paskaa älli kankaalla sängynpohjalla. Pthyi stana!
No nyt tuli sentään yksi järki kommentti tähänkin ketjuun. Ja muut turhat pulinat nyt pois. Kiitos veljeni tästä järjen äänestä. Onneksi on vielä järki-ihmisiä olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lapsia.
ap
Tuon ikäinen mies ei vielä tiedä haluaako lapsia vai ei.
35-vuotias ei tiedä? Huh huh.
Ei tämä matikkaa ole vaan tunnetta. Jos olisin ottanut 40v ikäisenä 35v naisen, se olisi tuntunut siltä, kuin olisin isosiskon tai äidin kanssa, ellei kyseessä ollut joku harvinainen poikkeustapaus.