Lukeeko sinun sähköpostisi allekirjoituksessa sukupuolipronomini?
Kuten She/Her, He/Him.
Jos kyllä, niin miksi? Vastaa rehellisesti.
Kommentit (73)
Kummallinen kysymys. Ei suomessa ole olemassa tuollaisia sukupuolipronomineja ja eikä tavallisia ulkomaankielisissä allekirjoituksissakaan.
Jos lukisi niin lukisi "hän" tai muiden kiusaksi "se" .
Me olemme nyt Suomessa jossa on hän. Kaikille sopiva sana.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä törmännyt moiseen tapaan.. ja aika monta vuotta (yli 30) kv-firmoissa olen töissä ollut. Mr/Ms/Mrs tai oppiarvo kyllä, mutta ei pronomineja.
On aika epäkohteliasta ahdistelua sähköpostilla sukupuoliasioilla, ne eivät kuulu työhön mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisi niin lukisi "hän" tai muiden kiusaksi "se" .
Me olemme nyt Suomessa jossa on hän. Kaikille sopiva sana.
Mutta kun sillä ei saa ilmaistua omaa uhriutumistaan...
Ei lue. Jos tämä on jollekulle haaste eikä uskalla olettaa sukupuoltani sukupuolittuneen nimeni tai ulkonäköni perusteella, niin hän voi kutsua minua vaikka häneksi ja henkilöksi. Minä en tuosta asiasta itselleni ongelmaa tee
Nimestäni voi päätellä olenko mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei lue. Jos tämä on jollekulle haaste eikä uskalla olettaa sukupuoltani sukupuolittuneen nimeni tai ulkonäköni perusteella, niin hän voi kutsua minua vaikka häneksi ja henkilöksi. Minä en tuosta asiasta itselleni ongelmaa tee
Nimen käyttäminen poistaa pronomini ongelmat. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi tietää ihmisen sukupuoli, Suomi on tasa-arvoinen maa.
Tarkoititko prononomia? En ole koskaan kuullut sanasta pronomini.
Prononyymit ei kuulu muille. En laita sellaista allekirjoitukseen.
Jos joku kokee olevansa Eiffel torni, se ei kuuluu töihin, eikä se kiinnosta minua vapaallakaan.
Sen voi pitää omana tietonaan, en itsekään ala selitellä, että olen nainen ja hetero. Tympeää ahdistelua tuollainen. Keskitytään vain niihin työasioihin.
Ei, mutta voin tarvittaessa kertoa sukupuoliprononomini.
Mitä helkuttia millään helkkarin sähköpostilla edes tekeekään !
Ei todellakaan. En lähde mukaan mädätykseen.
Miksi lukisi? Ei nyt tule mieleen mitään sellaista asiaa, jossa sähköpostissa olisi sukupuolella mitään merkitystä. Töissä ja muissa vieraampien kanssa viestitellessä ei tarvita, tutut tietävät sukupuolen muutenkin, jos se jotenkin heitä kiinnnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Eletään tasa-arvon aikaa. Mitään sukupuolta määrittäviä asioita ei pidä tuoda esille.
Sellaisten esiintuominen on seksuaalista ahdistelua. Töissä keskitytään työasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne nimestä tajuaa muutenkin.
Tämän vuoksi meillä on organisaatiossa ohjeena lisätä nimen eteen Mr, Ms yms., koska suomalaiset nimet eivät monasti kerro ulkkareille mitään. Mutta ei siis pronomineja.
Ei lue pronomini, mutta lukee Mrs. Meillä on kansainvälisiä asiakkaita ja joissain maissa nimeni on sellainen, että vastaanottaja ei välttämättä tunnista onko se miehen vai naisen nimi.
Ei tietenkään lue, nimestäni tietää sukupuolen eikä sillä ole työssäni muutenkaan mitään väliä.