Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jokin ylpeilyn aihe kun on sähköpyörä jolla ajella?

Vierailija
19.08.2024 |

Meinaan vaan, kun tässä ihmisten palattua lomilta ja ennen lomakauden alkua tuolla teillä on tullut vastaan keski-ikäisiä, yeensä naisihmisiä, jotka ovat jotenkin leveilevän oloisia kun siinä kävellen liikkeellä olevan ohitse huristelevat.

No, eilenkin... Lähdin sellaiselle pitkälle kävelylenkille, juu teillä kävelyä eikä esim. polkupatikkaa, jonkin verran yli 30 km tuli kävelytyä kaupunkialueella, ja siinä menomatkalla kun oli vielä lämmintä iltapäivää niin vastaan tuli useita sähköfillarilal liikkeellä olevia, ja mun mielestä näytti kyllä siltä että losottivat vapaalla eli moottorin voimalla pitkän matkaa, ja voipi olla että se ajokilometri mitä olivat ajelemassa oli paljon lyhempi kuin meikäläisellä. Losottivat siis sellaista pätkää vapaalla jonka tavallisella pyörällä joutuu polkemaan... Ja sitten illalla kun palailin samaa reittiä takaisin, niin vastaan tuli se yks, se yks niin leveilevän oloinen eukko ettei tosikaan "häh hähhää, mullapa onkin sähköpyörä, sinä köyhimys siinä vaan talsit jalkamiehenä!"

No, mä ainakin kulutin kaloreita, toki myös kengänpohjia, mut...

Jos mulla yleensäkään koskaan olis sähköpyörä - mitä siitä tulee kun se on ajokelvoton sitten lopulta, tuleeko siitä ongelmajätettä - niin kyllä mä pakkaisin sen vaikka junaan ja lähtisin sitten tietyllä asemalla pois jäätyäni ajelemaan vähintään 50 km päässä olevalle kohteelle... ja sitten takaisin. Sähköpyörässähän on se akun rajallisuus, että pitkiä matkoja ajaessa joutuu funtsimaan, missä lataa akkua... 

No, joo, siis "häh häh hää, mulla onkin sähköpyörä!" Olen muuten kuullut, että joku jolla sellainen oli, oli sitten yllättävään tilanteeseen joutunut, kun akku oli jostain syystä brakannut, ajaja oli sitten kaatunut ja loukannut itseään aika pahastikin.

Juu, vaaransakin niissä leuhkimisen aiheissa tietysti on.

Kengänpohjat mulla siis kului... no, nää kengät ovatkin sitten kesän päättyessä täysin palvelleet...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sanoiko se tosiaan ääneen "häh häh hää, mulla onkin sähköpyörä vai kuvittelitko vain päässäsi?

No, kuule, kyllähän sen naamasta näkee, että on vähän niin kuin leuhkan oloinen.

Että sillain.

Joopasen joo. Vieraan ihmisen naamasta pystyt muka tuollaisia päättelemään. Minuakin luullaan leuhkaksi, mutta olen vaan ujo. 

Vierailija
22/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n kanttaisi hakea apua mt-ongelmiinsa.

Jaa. Sulla ei koskaan ole muuta sanottavaa kuin mt-ongelmia ja apua pitäs hakea.

Tutustu sinä elämään... 

Sun elämä on sitä, että tulet haukkumaan muita milloin milläkin mt-ongelmalla.

Mutta sinähän oletkin se somen kiusaajatyyppi.

Viedäänkö sut käräjille mt-ongelmilla väittämisistäs? 

Itse täällä kiusaat ja panettelet sähköpyöräilijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sanoiko se tosiaan ääneen "häh häh hää, mulla onkin sähköpyörä vai kuvittelitko vain päässäsi?

No, kuule, kyllähän sen naamasta näkee, että on vähän niin kuin leuhkan oloinen.

Että sillain.

Eli siis keksit tämän asian. Kuuletko/näetkö useinkin asioita, joita muut ihmiset eivät näe tai kuule?

Vierailija
24/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n kanttaisi hakea apua mt-ongelmiinsa.

Jaa. Sulla ei koskaan ole muuta sanottavaa kuin mt-ongelmia ja apua pitäs hakea.

Tutustu sinä elämään... 

Sun elämä on sitä, että tulet haukkumaan muita milloin milläkin mt-ongelmalla.

Mutta sinähän oletkin se somen kiusaajatyyppi.

Viedäänkö sut käräjille mt-ongelmilla väittämisistäs? 

Itse täällä kiusaat ja panettelet sähköpyöräilijöitä.

Mitä ihmeen panettelua?

Ai sekö oli panettelua, kun kerrottiin että tuli käveltyä 30 km, ja siinä sitten sähköpyöräilijät viilettivät vapaalla ajaen ohitse, että kumpiko siinä nyt sitten harjoitti liikuntaa! Ja minkähän matkan se sähköpyöräilijä ajoi, sitäkin siinä mietittiin.

Niin, että panetteli. Ottaako koville, kun joku teki enemmän duuniin kuin joku sähköpyöräilijä? 

Enkä kyllä mennyt väittämään näitä sähköpyörälloä ajavia mt-ongelmaisiksi. Sinä tulet tänne mt-ongelmia huutamaan! Ja tajunnanvirtaa... 

Sun asia tähän juttuun se, että tulet haukkumaan mt-ongelmaiseksi. Sinä kun otekin sellainen paljon elämää nähnyt, ja ihmisiä tavannut, ja monesta asiasta kokemusta omaava. 

Vierailija
25/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

James Joyce sai kyllä tajunnanvirrasta kirjallisuuden Nobelin. Epäilen, että sinä et.

Ai mitä... Ai mitä...

Kiusaaja tuli siis paikalle. Ja kaverit kerrallansa. Pyydätkö koko luokan laittamaan plussaa itelles?

Ethän sinä raukka edes tiedä mitä se tajunnanvirta on!

Hyvä ihminen. Hengitä välillä ja rauhoitu.

Tuo sinun alkuperäinen tekstisi oli sellaista vuodatusta, että sitä oli suunnilleen yhtä tuskaista lukea kuin Joycea. Siis se pikkupätkä, jonka joutui lukemaan lukioaikana.

Jos haluat, että sinulle vastataan tällä palstalla fiksummin, niin koita kirjoittaa selkeää tekstiä, äläkä keksi toisten päähän ajatuksia.

Vierailija
26/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia sano kettu...🤣

Mä ostin kuukausi sitten sähköpyörän, voi että se on mahtava kapistus. Tulee pyöräiltyä pitkiä lenkkejä. Se on ihan sama mitä jalkapatikassa kulkevat ajattelee.

Vierailija
27/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

James Joyce sai kyllä tajunnanvirrasta kirjallisuuden Nobelin. Epäilen, että sinä et.

Ai mitä... Ai mitä...

Kiusaaja tuli siis paikalle. Ja kaverit kerrallansa. Pyydätkö koko luokan laittamaan plussaa itelles?

Tuo sinun alkuperäinen tekstisi oli sellaista vuodatusta, että sitä oli suunnilleen yhtä tuskaista lukea kuin Joycea. Siis se pikkupätkä, jonka joutui lukemaan lukioaikana.

Jos haluat, että sinulle vastataan tällä palstalla fiksummin, niin koita kirjoittaa selkeää tekstiä, äläkä keksi toisten päähän ajatuksia.

Mene nyt jo muualle!

Siis.... Sinä kommentoit kirjoittajaa, vaan et asiaa josta kirjoitettiin. Ja sitten lopulta tulee tämä perinteinen, sun tyyliin sopvia: VEDÄ NYT JO HENKEÄ! 

Sulla samat kuviot toistuu aina vaan!

Oli asia mikä tahansa, sinun kommenttisi kohdistuvat aloituksen kirjoittajaan, ei siihen mistä kirjoitettiin. Ja se sun kommentti on aina jotakin sellaista, että kirjoittajalla on mt-ongelma ja menis nyt jo hoitoon! Se on sun asia!

Sinä olet sellainen, joka perhesuhteessakin syyttää esim. puolisoaan mt-ongelmaiseksi. Oletko oppinut tämän tavan isältäsi? Yleensähän isä on näissä tilanteissa se, joka haukkuu puolison hulluksi tai moittii tätä aina jostakin perusteetta. Alistaja, nöyryyttäjä, päällepäsmäri, eli kiusaaja!

Menepä kuule itse sevlittämään tämän käytösmallisi taustalla olevat seikat sinne psykiatriselle osastolle tai psykologille tai mille tahansa terapeutille!

Yhtä tuskaa.... Tajunnanvirta kirjallisuudessa: tajunnanvirta jäsentymätöntä, rikkonaisia lauseita ja toisiinsa liittymättömiä sanoja.

Vierailija
28/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä... Ai mitä...

Mene nyt jo muualle!<

Nyt sillä mt-ongelmaiseksi haukkuvalla menee tovi, kun se etsii jotakin "älykästä" kommentoitavaa.

Vierailija
29/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaiseksi hakkumaan tulemisen sijaan olisi tietysti voinut vastata: Ei se sähköpyörällä ajamien mikään ylpeilyn aihe ole. 

Mut kun iskä opetti, että näin tämä hoituu, niin sitten mennään sillä omaksutulla opilla näissä kommentoinneissa.

Äiskä otti muuten sitten aina lopulta turpiin, kun iskä tarpeeksi hiilestyi... Semmoinen perhetausta näillä eräillä mt-ongelmaväittein kommentoimaan tulevilla.

Vierailija
30/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmaiseksi hakkumaan tulemisen sijaan olisi tietysti voinut vastata: Ei se sähköpyörällä ajamien mikään ylpeilyn aihe ole. 

Mut kun iskä opetti, että näin tämä hoituu, niin sitten mennään sillä omaksutulla opilla näissä kommentoinneissa.

Äiskä otti muuten sitten aina lopulta turpiin, kun iskä tarpeeksi hiilestyi... Semmoinen perhetausta näillä eräillä mt-ongelmaväittein kommentoimaan tulevilla.

Nyt siis keksit jo perhetaustojakin ihmisille. Kannattaisi hieman rauhoittua ja lopettaa ajoissa. Varmasti nämä harhat ovat hyvin todellisia sinulle, mutta ymmärrät kyllä kuinka hulluille ne muista kuulostavat. 

Vierailija
31/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on loistava laite, ja todella miellyttävä käyttää. Sillä on mukava ajaa pitkiä lenkkejä. 

Kyllä tässä tapauksessa ne sähköpyöräilijät tekivät pidemmät lenkit, ja harrastivat enemmän liikuntaa, kuin ap pikku kävelylenkillään. Toiset panostavat liikkumiseen. 

Vierailija
32/32 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköpyörä, on kätevä laite. Voi tehdä pitkiäkin reissuja helposti, korvaa auton tietyissä tilanteissa hyvin, ei toki aina ja kaikessa. Avustus keventää mukavasti kun on vaikkapa ylämäki tai vastatuuli, joten hikipäässä ei tarvitse polkea kuin halutessaan.

Akku on helppo irrottaa, tarvitsee vain laittaa avain lukkoon ja kääntää ensin avainta ja sitten akku pois paikoiltaan. Pyörällä voi ajaa myös, vaikka akku loppuisi, toki pyörä painaa enemmän kuin normaali pyörä, eli ei ole ihan optimaalinen sen suhteen.

Ainoa ongelmajäte taitaa tulla akusta, mutta se on kyllä varsin pitkäikäinen ja aika pienehkö jätemäärä. Muutenhan siihen voi uusia osia niin paljon kuin haluaa.