Nuoriso häiriköi Juhan ja Maaritin kotia
Kommentit (534)
Miten olisi asettaa Yksin kotona -elokuvan tyyliin ansoja sinne tänne?
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä ihmeellistä, että kun on videovalvonnan kuvat, niin häiriköitä ei pystytä tunnistamaan.
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Jos tekijät eivät ole ennestään poliisin vakioasiakkaita, niin eihän poliisi heitä tunnista. Tietysti jos kuvat laitettaisiin mediaan, silloin joku tunnistaisi, mutta tällaisten "mitättömien pikkujuttujen" takia ei kuvia laiteta mediaan, eikä varsinkaan alaikäisten kuvia.
Erikoista kyllä, joku syyhän tuossa on taustalla mutta tiedä sitten mikä. Ehdotonta vankeuttahan tuosta pitäisi jo napsahtaa, kun jatkuvasti häiriköivät toisia. Minä ehkä jos kyllästyisin niin varmaan napsauttaisin kättä pidemmällä vaikka jalkaan tms, ehkä oppisivat jotain. Ja varmaan suosiolla muuttaisin, jos tuo talo on sitten joku "kohde" näille.
Tuollaisia oli jo 90-luvulla ja varmaan aiemminkin. Tuskin vanhemmat edes tiesivät mitä penikat puuhasivat ulkona.
Muistan että omalla kotipaikkakunnalla oli eräs erakkomies joka asui ränsistyneessä talossa. Siitä kiersi kaikenlaisia huhuja että oli muka tyttöjä napannut sun muuta sontaa. Penskana niihin uskottiin. Itse en ikinä uskaltanut mitään ilkeyksiä tehdä kun olin niin mammari ja kiltti ja hyvä niin. Aikuisena sitten kuuli oikean tarinan siitä miehestä ja eihän se ikinä ollut kenellekkään pahaa tehnyt. Oli vain yksinäinen, erakoitunut vanhus. Hirveää se pentujen häiriköinti varmasti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy valitettavasti ottaa ohjat omiin käsiin, en ymmärrä miksi timpurissa soittivat poliisille? eihän poliisi mitään voi näille.
Toivottavasti vanhuksilla on lapset tai muita tuttuja jotka voisivat auttaa tilanteessa, äkkiä ne häiriköt lopettavat jos saavat aidon uhkakuvan silmien eteen.
Eivät he mitään vanhuksia ole vaan keski-ikäisiä syntyperäisiä pohjoissavolaisia minkä kuulee videoltakin ihan selvästi.
Poliisin resurssit jne tiedän tiedän - mutta kun tuo asia on erittäin hyvin tiedossa eikö poliisi voisi "väijyä" lähettyvillä ja iskeä kun pojat ovat itseteossa?
Talon sijainti saattaa vaikuttaa.
Pimpottelu porukasta isommat lähtivät kaveriltaan taloryppään toisesta päästä. Aina samana päivänä. Toinen porukka pikkupoikia laittoi pyörät piiloon talon toiselle puolelle ja juoksivat toista kautta pimpottamassa kelloa.
Sammutimme ovikellon. Mutta ralli jatkui.
Kello roikkui jo johdoista ja vaihdoimme sen. Pimpotteluporukka kasvoi. Ja kello sammutettiin torstaista sunnuntaihin.
Puhe eikä mikään auttanut. Juoksu jatkui, kello korjattiin pari kertaa. Kolmannella revin sen irti.
Muutin taloryppään toiseen päähän. Ei pimpottelua, ei juoksua. Toinen pää kärsii siitä edelleen.
Noi jutut leviää nuorten kesken. Se kuka siinä asuu on mielikuvitus olento, josta luullaan jotain. Mutta ei tajuta edes sitä. Että ovikellokin on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime pääsiäisenä tehtyä rikosilmoitusta ei ole vieläkään saatu tutkittua? Kuinka hiton kauan noilla Savon poliiseilla kestää?
Vähän tulee vaikutelma että tiedetään oikein hyvin ainakin osa porukasta, ketä ovat. Ja siksi juuri mitään ei tapahdu. Pikkupaikkakunnan huonoja puolia.
Sinun "vaikutelmasi" ovat väärässä. Itse olen tehnyt rikosilmoituksen isossa kaupungissa, ja yli vuosi meni ennen kuin ottivat yhteyttä tekijään, vaikka tekijän henkilöllisyys oli alusta asti tiedossa. Vain henkirikoksissa poliisi toimii nopeammin. Siilinjärvi ei myöskään ole mikään pikkupaikkakunta, vaan keskikokoinen kaupunki.
Isossa kaupungissa lienee enemmän tutkittavaa ja käsiteltävääkin kuin pienemmässä. Siilinjärvi on pieni verrattuna
Joka paikkakunnalla ei ole omia poliiseja, vaan toiminta-alue saattaa olla tosi laaja.
Suomessa ei saa puollustaa itseään tai omaisuuttaan, kestä, ole rakastettavana nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa oli samanlainen tapaus missä nuoriso terrorisoi yhtä taloa. Se loppui kun seinään kun omistaja ampui lähietäisyydellä haulikolla reikiä nuoriin. Ei muistaakseni saanut edes kovinkaan ankaraa rangaistusta. Nuoret selvisivät henissä mutta joutunevat käyttämään avannetta loppuelämänsä.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/detta-har-hant-tva-tonaringa…
Yksi nuorista kuoli ja ampuja vapautettiin.
Oikeus toteutui!
Ei hyvää päivää. Kotirauha perustuslaillinen oikeus. Pitääkö tässä kohta puolustautua kuin Villissä Lännessä. Kaikilla revolverit kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan maalla on kylähulluja härnätty! Soiteltiin ovikelloa ja heiteltiin kiviä katolle. Huru-ukko tuli kalsareissa ja kumisaappaissa ulos huutamaan, otti heinähangon käteen ja lähti perään juoksemaan. Meillä oli hauskaa kun juostiin karkuun. Uutenavuonna ukon postilaatikko aina pasahti päreiksi! Tämä joskus ysärillä.
Samoja kokemuksia. Koko homman viehätys oli se raivoava ukko, karkuun juokseminen ja jännityksen aiheuttama viehätys. Olen pahoillani, mutta näin se meni. Ja minusta tuli normaali ihminen ja kansalainen.
Kuinka voi elää itsesi kanssa? Ihan sairas nulikka olet ollut... Toivottavasti olet näiden nulikoiden seuraava kohde! Olen pahoillani mutta näin se menee <3
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo verisuret ja muut vartiointipalvelut? Jos sellaisen ostaisi niin eikö ne vartijat tulisi apuun? Niillä on käsittääkseni oikeus kantaa pippurikaasua ja oikeus pistää kaveri nippuun odottamaan poliisia. Vähän jos kolahtaisi poika ovenpieleen kiinniottotilanteessa.
Ne tulee Siilinjärvelle luultavasti Kuopiosta, eli ei oo kovin hätäisesti apuna.
Meillekin koitettiin sitä kaupitella murtovarkaiden takia, mutta mikä hyöty kun ensin menee h ajaessa ja sitten toteavat etteivät voi tehdä mitään vaan soitettava poliisit -> odotat jopa tunteja. Siinä voi murtovarkaat ihan rauhassa keikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia oli jo 90-luvulla ja varmaan aiemminkin. Tuskin vanhemmat edes tiesivät mitä penikat puuhasivat ulkona.
Muistan että omalla kotipaikkakunnalla oli eräs erakkomies joka asui ränsistyneessä talossa. Siitä kiersi kaikenlaisia huhuja että oli muka tyttöjä napannut sun muuta sontaa. Penskana niihin uskottiin. Itse en ikinä uskaltanut mitään ilkeyksiä tehdä kun olin niin mammari ja kiltti ja hyvä niin. Aikuisena sitten kuuli oikean tarinan siitä miehestä ja eihän se ikinä ollut kenellekkään pahaa tehnyt. Oli vain yksinäinen, erakoitunut vanhus. Hirveää se pentujen häiriköinti varmasti ollut.
Eikös se risumies tms. ollut myös kohteena ja sitten kuolikin tavallaan kiusaamisen johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Kotirauha perustuslaillinen oikeus. Pitääkö tässä kohta puolustautua kuin Villissä Lännessä. Kaikilla revolverit kotona.
Olet aika pahasti jäljessä jos et ole jo nyt hankkinut vähän kättä pidempää kurituskeppiä. Lapset ovan ihan sairaita nykyään, eikä vanhempia kiinnosta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo verisuret ja muut vartiointipalvelut? Jos sellaisen ostaisi niin eikö ne vartijat tulisi apuun? Niillä on käsittääkseni oikeus kantaa pippurikaasua ja oikeus pistää kaveri nippuun odottamaan poliisia. Vähän jos kolahtaisi poika ovenpieleen kiinniottotilanteessa.
Nää asuu jossain Siilinjärvellä. Veikkaan että poliisin tulokin kestää tunnin tms.
Jos tuolleen vuosikausia häiriköity, niin maksaisin itse sen 500e/yö/vartija joka perjantai kunnes tyypit saatu kiinni. Hakisin sitten sen häiriön aiheuttamana haittakuluna oikeudessa tekijöiltä itseltään. Eihän tuollaisilla tissiposkilla ole varaa maksaa, joten aloittavat sitten elämänsä rikosrekisterillä ja kunnon perintäveloilla.
Jep, koska ei ole vara maksaa, niin tilaaja maksaa. Kalliiksi tulee pennut, vaikkei ole edes omia.
Minä ampuisin noita värikuula-aseilla. Olisivathan helpompi tunnistaa jos on naama vihreänä päiväsaikaan. Ottaisin sakot. Jos ei auttaisi niin pari kertaa suolapanoksilla.
Siinä mielessä ihmeellistä, että kun on videovalvonnan kuvat, niin häiriköitä ei pystytä tunnistamaan.
No, ehkä nyt tunnistuksia tulee kun laitetaan lehteen videoita, ehkä vanhemmat tunnistavat kersansa.
Aivan järkyttävää. Mikä näitä tenavia oikein vaivaa. Ja kuka niitä yllyttää. Jotain sellaista tässä pitää alun alkaen ainakin olla, että joku on omilla aivoilla ajattelemaan kykenemättömiä yllyttänyt ja sitten se homma vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.