Täysin suomalaisia tyttöjen nimiä?
Ei mitään versioita ulkomaalaisista. Aino ainakin, muita?
Kommentit (40)
Pälvi, Pilvi, Orvokki, Kielo, Terttu, Lauha, Lahja, Rauha, Vilja, Laina
Almanakassa on todella paljon suomalaisia etunimiä.
Sieltä löytyy...
Olen kaivannut sinua Kyllikki.
Tellervo
Mielikki
Päivä
Sade
Vuokko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylli, Toivikki, Vilja, Lyylikki, Aamu, Aili, Aino, Auni, Hellikki, Hyvälempi, Ilmatar, Ilta, Kivutar, Lemmikki, Liekko, Lyylikki, Mielikki, Mielitty, Päivä, Salme, Sirja, Suvi-Marja, Suvi-Päivi, Suvi-Tuuli, Talvikki, Tuuli, Tuulitar, Vilutar
Onko pakko kopioida googlesta, niin ettei muille jää mitään pohdittavaa. Ärsyttää tollaset copy pastettelijat, käyttäisitte joskus omaa päätänne tekin.
Jokaisen pitäisi keksiä pyörä itse? Voit ihan rauhassa pohtia niitä nimiä listoista huolimatta. Yhtälailla voi ihmetellä, miksi ap:n pitää kysellä tuollaista, minkä voisi helpolla googlettaa itsekin. Palstan pohdinta on yleensä sitä, että tullaan lyttäämään sen toisen pohdinnat ja kertomaan, ettei tuo ole mikään aito suomalainen vaan sen alkuperänä on joku aivan muu ja lopulta sitten mennään henkilökohtaisiin asiattomuuksiin.
-ohis-
Armi taitaa olla vielä sanomatta. Ihana merkitysnimi, Armaksen naispuolinen versio.
Tuula on suomalainen nimi, tosin kehitetty Tula tuulan tulituli tei-laulun mukaan.
Aika nätti oikeastaan, tosin en tunne yhtäkään alle 60 vuotiasta Tuulaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuula on suomalainen nimi, tosin kehitetty Tula tuulan tulituli tei-laulun mukaan.
Aika nätti oikeastaan, tosin en tunne yhtäkään alle 60 vuotiasta Tuulaa.
Mut kaiken NÄTIMPI sana onkin islannin kielen stúlka (ääntyy islannissa stulkha soinnittomalla ällällä), 'tyttö'. Mut voisi olla Suomessa meikäläisittäin äännettynä tytön nimenä Stulka.
Vierailija kirjoitti:
Keiju
Suomalaisessa kansanperiteessä keijut olivat vihreitä homeisia ukkoja, jotka yöllä nousivat haudastaan pitämään kirkossa kamalia menojaan. (Ei siis anglosaksisen perinteen pikkutyttöjä, jotka alastomina tanssivat aamukasteisella niityllä.) Penkeille varisi ruumiinmultaa, jota noidat sitten keräilivät, koska se oli voimallinen taika-aine. - Olin työssä hoitolaitoksessa, jossa oli vakiintunut pottaa eli yöastiaa tarkoittavaksi toinen murresana keija. Tuppaa tulemaan mieleen Keijusta.
Fatima