Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö miksi kaikista hedelmistä poistetaan siemenet?

Vierailija
18.08.2024 |

Koska ne siemenet on terveellisin osuus siinä hedelmässä. 

Meille jopa syötetään lapsesta asti propagandaa miten ne siemenet alkaa kasvamaan meidän sisällä ja ties mitä, jotta me ei koskaan syötäis niitä. 

Niissä ne ravintoaineet on. 

Hedelmät mitä te näätte kaupoissa, suurin osa ei edes ole oikeita hedelmiä. Niitäkin manipuloidaan ja niistä poistetaan kaikki mikä tekee siitä oikeasti hedelmän.

Ostakaa aina hedelmiä, missä on siemenet.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen vain viinirypäleet joissa ei ole siemeniä. Onko niitä muitakin?

Vierailija
2/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin ap päästä poistettu viimeinenkin järjen kipinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
4/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Ehkei osa halua sylkeä siemeniä koko ajan pois syödessä, tuskin itse söisit kaikki siemenet niistä. Joihinkin siemen käy osaksi kuten omenaan. Rypäleessä voi olla tai ei ole. Se voi olla karvasta rouskuttaa niitä kovia siemeniä. Ilmeisesti marjoissa on siemeniä ja muutamat hedelmät. Appelsiinissa ja mandariinissa siemen voi olla hankala poistaa. Mikä lajike. 

Vierailija
5/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen vain viinirypäleet joissa ei ole siemeniä. Onko niitä muitakin?

Vesimeloni ainakin. 

Vierailija
6/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin ja lattialle oli pudonnut vesimelonin siemen. Ihmettelin että mikä siinä päässä liikkuu niin siinä oli toukka. Sen jälkeen en enää niitä ole syönyt. Siis vesimelonia.

Vierailija
7/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Ehkei osa halua sylkeä siemeniä koko ajan pois syödessä, tuskin itse söisit kaikki siemenet niistä. Joihinkin siemen käy osaksi kuten omenaan. Rypäleessä voi olla tai ei ole. Se voi olla karvasta rouskuttaa niitä kovia siemeniä. Ilmeisesti marjoissa on siemeniä ja muutamat hedelmät. Appelsiinissa ja mandariinissa siemen voi olla hankala poistaa. Mikä lajike. 

Mikä tää kommentoija on? Erikoinen tapa kirjoittaa. Äidinkielesi on joku muu kuin suomi?

Vierailija
8/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinku omenan, aprikoosin, nektariinin, luumun ja kirsikan siemenet? Itse olen oppinut, että niissä on syanidia.

Vierailija
9/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset on kermaperseitä.

Vierailija
10/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi syy, kapitalistisempi syy, on se, ettei kukaan voi alkaa omalla maallaan kasvattamaan ko. hedelmää. Omistaja omistaa hedelmät alusta loppuun. Hedelmiä kasvatetaan vain "patentin" omistajan hyväksynnällä, toki rahaa vastaan.

Kai siinä on vähän luotu se mielikuva, ettei siemenet hedemässä ole ravintoa.

Vierailija
11/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niinku omenan, aprikoosin, nektariinin, luumun ja kirsikan siemenet? Itse olen oppinut, että niissä on syanidia.

Tämä on totta. Niissä on amygdaliinia, joka hajotessaan synnyttävät syanidia. Omenan siemeniä jos pureskelee, 80 siementä riittää siihen, ettei tarvitse enää syödä mitään, koskaan.

Vierailija
12/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että en kuori omenoita, pesen ne kyllä ja syön omenat (myös ulkolaiset) röntteineen päivineen, vain tikku jää jäljelle ja muistakin hedelmistä popsin usein simeniäkin eikä siitä ole koitunut terveyshaittoja. 

Vierailija
13/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kuningatar Elisabeth II poisti täällä käydessään lakkahillostakin kaikki siemenet haarukalla. Ilmankos hän eli lähes satavuotiaaksi.

Vierailija
14/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi syy, kapitalistisempi syy, on se, ettei kukaan voi alkaa omalla maallaan kasvattamaan ko. hedelmää. Omistaja omistaa hedelmät alusta loppuun. Hedelmiä kasvatetaan vain "patentin" omistajan hyväksynnällä, toki rahaa vastaan.

Kai siinä on vähän luotu se mielikuva, ettei siemenet hedemässä ole ravintoa.

Jep, tämä on se oikea syy. Oli hiljattain uutinenkin, että luodaan mielikuva siemenettömän hedelmän paremmuudesta, mutta ei sillä oikeastaan haluta pelkästään syöjää "hemmotella", vaan herkullisen lajikkeen löydyttyä halutaan pitää se omassa tuotannossa, eikä kilpailijalle tarjota siemeniä, eikä kuluttajalle itselleen.

Vierailija
15/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Niissä on amygdaliinia, joka hajotessaan synnyttävät syanidia. Omenan siemeniä jos pureskelee, 80 siementä riittää siihen, ettei tarvitse enää syödä mitään, koskaan.

höpö höpö

Vierailija
16/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, näin on. Suosisttelen sinullekin päivittäiseksi annokseksi pari jauhettua persikan siementä.

On muuten tosi terveellistä, voit vaikka smoothieen laittaa.

Vierailija
17/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenelliset rypäleet on parempia, mutta en silti syö niitä siemeniä.

Vierailija
18/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siementää hedelmällisiä iltasatujaan vauvikselle, eli menoaika🥱

Vierailija
19/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuqmenoaika siis🥱

Vierailija
20/27 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hedelmät kuorineen on terveellisiä. Ilman kuorta ei niin terveellisiä.

Kuoressa on kuidut ja osa mineraaleista. Hedelmässä on myös mutta kuoren kanssa kuuluu syödä. Kiivien ja appelsiinien kuoret voi syödä myös.

Moni siemenistä on myrkyllisiä. 

Porkkanat olivat alunperin violetteja mutta jalostamalla niistä tehtiin oransseja 300 vuotta sitten.