Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
18.08.2024 |

Lähtötilanne oli joku pari, kolme vuotta sitten +37kg. Pudotin pikkuhiljaa ja normaalipainoiseksi pääsin viime vuoden puolella. Kuvioihin tuli mukaan myös 3krt salilla käyminen, joka on pysynyt vakiona. Ongelma on kuitenki se, että olen edelleen tyytymätön rasvan määrään. Lasken kaloreita ja tiedän kulutukseni aika hyvin,  mutta en silti laihdu enää.

Koska olen kevyempi, niin kulutan automaattisesti vähemmän. Kulutuksen kuitekin pitäisi pitkässä juokussa nousta, koska lihasmassaa tulee lisää. Tuon kuntosalin lisäksi pyöräilen päivittäin noin 10km.

Olen siis mies näin selkeytyksenä. Viimeisin kymppi lähti noin 1500-1700kcal kaloreilla. Nyt varmaan saisi olla maksimissaan 1500, joka pitäisi olla mun lepokulutus. Rasvaprosentti mulla on yli 20%, mutta alle 27. Ruokapuolesta myös pitää sanoa se, että proteiinia on kyllä riittävästi. Nukun 7-8h ja juon riittävästi vettä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka paperilla olen ihannepainossa (173/68), niin tuo ei todellakaan kerro koko totuutta. Realisisesti jos rasva lähtisi pois, niin painaisin enintään 60kg, joka on tietysti todella vähän pituiselleni. Lihasta tulee kuitenkin erittäin hitaasti lisää, niin muodonmuutoksessa menisi erittäin kauan. Kiinteytymistä ei tapahdu kohdallani, jos syön ylläpidon verran ja treenaan normaalisti. Joka tapauksessa joutuisi laihduttamaan, koska lihasmassaa ei tule loputtomiin syömällä tämän verran.

Erittäin turhauttaa joka tapauksessa...

Ap

Vierailija
2/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut yksinkertaisesti syömällä vähän. Laihdutin 22 kg puolessa vuodessa ja toisin kuin palstalla väitetään, kilot eivät tulleet takaisin.

Sun tapauksessa vetäisin noin kuukauden ketoa tai vhh. Polttaa rasvaa, mutta säilyttää lihakset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän! 

Enemmän ruokaa, enemmän rautaa tankoon ja tulokset puhuu puolestaan. 

Vierailija
4/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kilpirauhasarvot ja ferritiini.

Jompikumpi todennäköisesti poskellaan.

Vierailija
5/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maininnut ikääsi, mutta insuliiniresistenssi voi alkaa vaivata. Pitäisin keto/pätkäpaastokuurin rasvanpolttoon ja sitten taas jatkaisin samalla linjalla kuin tähänkin asti. 

Vierailija
6/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosia minäkin lähtisin kokeilemaan. Ja siinäkin maltillisesti kaloreita, että ei kaksin käsin rasvaa

Vierailija
7/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt enemmän kuin kulutat, ei siinä ole mistään muusta kyse.

Painonhallinta on todella yksinkertaista matematiikkaa.

Syö enemmän kuin kulutat = lihot

Syö vähemmän kuin kulutat = laihdut

Jos et laihdu, syö vähemmän. Se on juuri niin yksinkertaista kuin miltä se kuulostaa, vaikka nälän tunne onkin v*ttumaista.

Vierailija
8/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaat liian löysästi. Jos on lähellä normaalipainoa niin läskin saaminen pois on jo vaikeaa  normaalilla treenillä. Pitää siis treenata todella kovaa ja syödä sitten terveellisesti samalla.

Vierailija
9/9 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kalorinsaantisi siis nykyisin on? Minkä ikäinen olet? Et ole mitenkään liian painava, kun lihaksiakin ilmeisesti on kohtalaisesti.  Näkyykö se rasva jossain erityisesti? Eri ihmiset nyt vain ovat kudostyypeiltään erilaisia kokoluokasta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi