Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko aikuista, joka kokee että kaikki tilanteet pitää käsitellä

Vierailija
18.08.2024 |

Jälkikäteen? Siis kaikki jokapäiväiset tilanteet esimerkiksi töissä, pitää käydä viimeistään seuraavana päivänä läpi. Ja erityisesti tämän aikuisen tunteet täytyy yhdessä käydä hyvin seikkaperäisesti läpi, ja ne tulee aktiivisesti huomioida tästä lähtien joka päivä vastaavassa tilanteessa.

Itse olen koko aikuisuuteni käsitellyt vastaavat tilanteet omassa mielessäni. Ei ole tullut mieleenkään vastuuttaa muita omista tunteista aikuisena.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin raskas ihmistyyppi tällainen. 

Vierailija
22/29 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klusteri beetä. Ovat monesti hyviä manipuloimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muiden pitää sopeutua sopeutumishäiriöisen maailmankuvaan vai että ihminen itse antaa asian olla mielessään?

Vierailija
24/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla aika yleistä nykyään ja uskon, että ihmisten ahdistus johtuu osittain siitä, että jokaikistä asiaa täytyy analysoida ja vatvoa. Oma elämänlaatuni parani, kun ymmärsin, että välillä voi vaan jatkaa eteenpäin miettimättä sen enempää.

Samaa mieltä. Tapaus, joka nyt pyörii mielessäni on 40v-v. Ei siis mikään teini enää. En tiedä, kannustavatko esim. terapeutit nykyään tällaiseen. Itse koen tuollaisen kuitenkin ahdistavana ja tilanteiden perusteellista ruotimista vaativan ihmisen energiasyöppönä. Mieleen on tullut myös ajatus, josko tuo tunnepuhe onkin vain keino välttää työnteko. Aikaa siihen ainakin kuluu ja itselleni tulee valtava työstressi tekemättömistä töistä.

ap

Alaisesi vai kollegasi? Ei kyllä normaalilta kuulosta puhua jatkuvasti tunteista työajalla. Ty

Kollega. Tosin sillä erotuksella, että hän tekee pienempää viikkotuntimäärää kuin minä. Näin ollen tuntuu ajan tuhlaukselta kun hänellä menee vähintään puolet työajasta tähän tunnepuheeseen ja loput mökötykseen.

ap

Vierailija
25/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis muiden pitää sopeutua sopeutumishäiriöisen maailmankuvaan vai että ihminen itse antaa asian olla mielessään?

kyllä aikuisen pitää itse kannatella omia tunteitaan. Ei voi vastuuttaa muita - eikä varsinkaan työpaikalla.

Vierailija
26/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaiseen tarvitse lähteä mukaan kun on kollega. Sanot vaan että on nyt töitä ja ohjaat esimiehen tai työterveydenhuoltoon. Tai vinkkaat HR:lle että työntekjälöä on vaikeuksia selvitä työyhteisössä ja tarvitsee apua. Ja sitten sinäkin lopetat tämän vatvomisen.

Vierailija
27/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käsitellään 2 viikkoa kun eilen olin havaitsevinani kyllästyneen ilmeen työkaverin naamalla kun kerroin hänelle naapurin Irmelin koiran kynnen leikkauksesta vain 15 minuutin ajan! Ei ihminen saa näyttää kyllästynyttä naamaa työkaverille!!!

Vierailija
28/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Missä työpaikassa tuollaiseen on aikaa?

Vierailija
29/29 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lähinnä yritettiin varta vasten opettaa tuohon malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi