Tunnetko aikuista, joka kokee että kaikki tilanteet pitää käsitellä
Jälkikäteen? Siis kaikki jokapäiväiset tilanteet esimerkiksi töissä, pitää käydä viimeistään seuraavana päivänä läpi. Ja erityisesti tämän aikuisen tunteet täytyy yhdessä käydä hyvin seikkaperäisesti läpi, ja ne tulee aktiivisesti huomioida tästä lähtien joka päivä vastaavassa tilanteessa.
Itse olen koko aikuisuuteni käsitellyt vastaavat tilanteet omassa mielessäni. Ei ole tullut mieleenkään vastuuttaa muita omista tunteista aikuisena.
Kommentit (29)
Klusteri beetä. Ovat monesti hyviä manipuloimaan.
Siis muiden pitää sopeutua sopeutumishäiriöisen maailmankuvaan vai että ihminen itse antaa asian olla mielessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla aika yleistä nykyään ja uskon, että ihmisten ahdistus johtuu osittain siitä, että jokaikistä asiaa täytyy analysoida ja vatvoa. Oma elämänlaatuni parani, kun ymmärsin, että välillä voi vaan jatkaa eteenpäin miettimättä sen enempää.
Samaa mieltä. Tapaus, joka nyt pyörii mielessäni on 40v-v. Ei siis mikään teini enää. En tiedä, kannustavatko esim. terapeutit nykyään tällaiseen. Itse koen tuollaisen kuitenkin ahdistavana ja tilanteiden perusteellista ruotimista vaativan ihmisen energiasyöppönä. Mieleen on tullut myös ajatus, josko tuo tunnepuhe onkin vain keino välttää työnteko. Aikaa siihen ainakin kuluu ja itselleni tulee valtava työstressi tekemättömistä töistä.
ap
Alaisesi vai kollegasi? Ei kyllä normaalilta kuulosta puhua jatkuvasti tunteista työajalla. Ty
Kollega. Tosin sillä erotuksella, että hän tekee pienempää viikkotuntimäärää kuin minä. Näin ollen tuntuu ajan tuhlaukselta kun hänellä menee vähintään puolet työajasta tähän tunnepuheeseen ja loput mökötykseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis muiden pitää sopeutua sopeutumishäiriöisen maailmankuvaan vai että ihminen itse antaa asian olla mielessään?
kyllä aikuisen pitää itse kannatella omia tunteitaan. Ei voi vastuuttaa muita - eikä varsinkaan työpaikalla.
Eipä tuollaiseen tarvitse lähteä mukaan kun on kollega. Sanot vaan että on nyt töitä ja ohjaat esimiehen tai työterveydenhuoltoon. Tai vinkkaat HR:lle että työntekjälöä on vaikeuksia selvitä työyhteisössä ja tarvitsee apua. Ja sitten sinäkin lopetat tämän vatvomisen.
Nyt käsitellään 2 viikkoa kun eilen olin havaitsevinani kyllästyneen ilmeen työkaverin naamalla kun kerroin hänelle naapurin Irmelin koiran kynnen leikkauksesta vain 15 minuutin ajan! Ei ihminen saa näyttää kyllästynyttä naamaa työkaverille!!!
En tunne. Missä työpaikassa tuollaiseen on aikaa?
Itseäni lähinnä yritettiin varta vasten opettaa tuohon malliin.
Hyvin raskas ihmistyyppi tällainen.