Ihmettelen ihmisiä jotka juo ruokajuomana vettä. Sitähän nyt saa hanasta aina
esim jossain seisovissa pöydissä on vesi, maito, piimä ja kotikalja..niin joku ottaa vettä???
Sama ravintoloissa, tarjoilija kysyy mitä juomaksi, niin joku sanoo että ihan vettä vaan. Kyllä jos ollaan ravintolassa syömässä niin juomaksi viini tai joku hyvä olut. Saa niitä alkoholittominakin.
Kommentit (23)
Siinähän ihmettelet. Onpahan sullakin elämässäs edes jotain sisältöä.
en pidä maidosta enkä piimästä, en myöskään pidä oluesta enkä viinistä oli alkoholitonta taikka ei.
Minä en juo ruokajuomana mitään. Otan vaan pienen tilkan vettä, jotta saa aterian päätteeksi suun huuhdottua. Mitäs siitä tuumaat?
Vedessä on 0 kaloria, muissa juomissa paljon enemmän. Vettä voi juoda paljon lihomatta, mutta muita juomia ei.
Vierailija kirjoitti:
en pidä maidosta enkä piimästä, en myöskään pidä oluesta enkä viinistä oli alkoholitonta taikka ei.
Samoin.Meitä on paviljonki joille nämä ei yksinkertaisesti maistu..
Aika paljon nostaa aterian hintaa varsinkin ravintolassa. Kyllä joskus otan vissyn, Spriten tai pepsin. Viinejä en kaipaa. En ole tottunut ruoan kanssa. Oluesta en myöskään pidä ruoan kanssa mutta muuten juon.
Vesihän on paras juoma, myös aterialla.
Vesi on parasta, kuplilla tai ilman.
Vesi on hyvä ruokajuomana. Ihan paras.
Suomesa on niin klooripitoista juomavettä ja kumman vaahtoista että ei sitä pitäisi kenenkään juoda hanasta... ja silti hanaveden hinta on noussut koko ajan 2020-luvulla...
Ruokailun yhteydessä ei tulisi juoda ollenkaan. Vettä pitkin päivää, mutta ennen ruokailua n. 30min juomatta. Vesi laimentaa ruuansulatukseen tarvittavia vatsahappoja
Vierailija kirjoitti:
Minä en juo ruokajuomana mitään. Otan vaan pienen tilkan vettä, jotta saa aterian päätteeksi suun huuhdottua. Mitäs siitä tuumaat?
Sulle tulee ummetus.
Yksi lasi viiniä 24cl on usein 14-18€. En minä ala maksamaan.
Kyllä karhu iv on paras ruoka juoma.
En käytä alkoholia ollenkaan. En pidä oluen mausta lainkaan (kaikki elämäni aikana juomani olut mahtuisi varmasti 0,5 desilitran mukiin) joten alkoholiton olut ei ole mikään ratkaisu.
Jos olen hyvässä pihviravintolassa otan lasillisen alkoholitonta punaviiniä, mutta en ole mikään viininystäväkään.
Maitoa en voisi kuvitella ruokajuomaksi ikinä.
Joten kyllä, otan ravintolassakin usein ruokajuomaksi vettä.
Vesi on paras ruokajuoma, ainakin arkisin kun ei halua viiniä tai olutta. Vesi on neutraalin makuista, kaloritonta ja alkoholitonta.
Ihmettelen miten moni suomalainen juo maitoa aterioilla, minusta se on ällöttävää. Mitäs siihen sanot, ap?
Kummaa ihmettelyä..🤔. Ihmisillä on eri ruoka-ja juomatottumuksia, tarvitaanko tuohon muuta syytä?
Monilla voi myös olla sekin, että ravintolassa syöminen on monessa paikassa kallista eikä hintaa haluta nostaa ruokajuomilla, joka on kuitenkin ehkä se toisarvoinen asia tuossa syömisessä.
Itse en esim.pidä oluen mausta, näin ollen se kotikaljakin on pahaa. Mehu ei minusta sovi ruuan kanssa, viineistä en tykkää. Maito ihan ok, muttei srkään kaikkeen sovi, joten vesi on hyvä valinta aina.
Makuasioita.
Minä en lehmäneritteitä juo