Muita absolutisteja? Oletko omasta tahdosta vai esim sairauden takia?
Kuinka koet asian jos olet pakosta absolutisti?
Itse olen pakosta ja joskus kyllä harmittaa kun haluais vaikka nauttia lasin punaviiniä.
Kommentit (19)
Alkoholi ei sovi minulle. Tulen juovuksiin ja huonovointiseksi jo parista paukusta, samoin krapula tulee ihan mitättömästä määrästä. Mutta en kyllä mielestäni menetäkään mitään, vaikken juo.
Minusta alkoholin kanssa touhuilu on synti. Lisäksi en edes pysty juomaan, kun viina on niin pahaa.
muiden juontia se tuntuu välillä vähentävän/hidastavan ja jotkut eivät meinaa pystyä juomaan ollenkaan seurassani vaikka olen selvästi ilmoittanut ettei se minua haittaa ollenkaan
Työssä aiheuttaa silloin tällöin ' ongelmia' , vapaa-ajalla ei koskaan.
Siis en tykkää tunteesta kun olen humalassa enkä (useimpien) alkoholijuomien mausta. saatan ottaa yhden baileys paukun joskus (kerran kuussa tai harvemmin), joten en ole absolutisti.
Tässäkin asiassa, niinkuin kaikessa muussakin, ei pidä olla ehdoton. Absolutismiin liittyy usein voimakas muiden alkoholin käytön tuomitseminen, joka ei ole minun maailmankatsomukseni mukaista.
Nuorempana rällättiin oikein kunnolla ja nyt ei vaan enää oikein maistu..
Kuinka sen nyt ottaa, joka tapauksessa olen raitis alkoholisti.
Onhan minulla vapaus juoda, eihän sitä kukaan kiellä, mutta kun olen alkoholisti ja viina ei sovi minulle, niin parempi olla raitis (täysin)
En juo koska ei tee mieli, juon sitten jos tekee joskus vielä. Oon kerennyt juomaan kyllä ihan runsaalla kädellä reilun 10 vuotta.
Jossain vaiheessa rupesi sitten kyllästyttämään kun ei se ollut lopuksi yhtään kivaa ja meni koko viikonloppu pilalle aina.
EI siis ahdista oma juomattomuus eikä muiden juominen, mies juo (ei kylläkään usein) ja käymme jonkun verran baareissa.
Ainut keitä häiritsee on ne ihmiset jotka juovat, monet jättävät juomatta jos olen seurassa vaikka olen eriksenekin sanonut, ettei erityiskäytöstä minun takia. :(
Eikä mulla sitäpaitsi ole kavereitakaan ollenkaan, siis ei yhtäkään, eikä yksin viitti.
helppo oli luvata koska en pidä alkon tuotteista muutenkaan. Minulle tulee todella helposti pää kipeeksi jo parin viinilasin jälkeen.
Mies on oikee terveysintoilja muutenkin.
eikä mies juo.
en oo sillai absolutisti, ettenkö olis joskus maistanu tms mutta käyttömääräni on ehkä yksi lasillinen /kolmessa vuodessa. tms... (tyyliin sukujuhlassa samppanjaa)
Mutta jos jonain päivänä sattuukin maistumaan, niin ei mulla mitään ehdotonta kieltäytymistä ole.
Nyt en siis ole useampaan vuoteen juonut.
alkoholi ei sovi minulle ja nykyään oksettaa pelkkä ajatuskin sen mausta
aloitimme seurustelun mieheni kanssa. Hän on absolutisti ja koska isänsä alkoholismin takia ei pidä siitä että ihmiset käyttävät alkoholia, lopetin minäkin.
Olen alkoholistiperheestä ja se mitä alkoholi saa aikaan , on karua katteltavaa. Meillä ei kumpikaan ota, miehellä sairaus estää..Mutta hyvä näin, voidaan nauttia elämästä ilman alkoholiakin.
En kärsi asiasta mitenkään, en muista koskaan tilannetta että olisin halunnut edes maistaa alkoholia.