Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö laittamaan tunteet pois päältä?

Vierailija
18.08.2024 |

Itsellä on niin, että kun pitää suorittaa jokin laajempi kokonaisuus, esim. töissä, pystyn laittamaan tunteet täysin sivuun. Samoin silloin kun ajan ruuhkassa ja on tiukka aikataulu.

Kun tunteet ovat pois päältä, minua ärsyttää suunnattomasti kaikki avuttomuus, heikkous ja esim. toisen ihmisen itku. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet pois! No, jos haluaa stoalaiseksi kuvapatsaakai tai vahanukeksi.

Vierailija
42/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kai. Olen just taas tilanteessa jossa mies luultavasti haluaa vain seksiä. Ja välillä ajattelen että no niin, mä otan sen yhden kerran nyt, mutta kun mulla niitä tunteita jo heräsi niin mietin että hulluko olen, mun ei pidä tehdä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, olen erittäin empaattinen ja tunteellinen ihminen (välillä liiankin kanssa.)

Vierailija
44/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet voi laittaa pois päältä jopa aivot voi laittaa tyhjäkäynnille jos homma on monotonista ja tylsää. Oikeastaan tunteet on vähän niin ja näin kun niitä muutenkaan ymmärrä. Tunnen joitakin tunteita, mutta monia en.

Vierailija
45/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn.  On asioita ja tilanteita,  joissa on ajateltava ja toimittava järjellä eikä tunteella.  

Vierailija
46/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee luonnollisesti mutta kyllä osaan. Ette näe mitään mitä ei tarvitse nähdä, sopii tässä kylmässä yhteiskunnassa itsearvostukseksi minulle. Te heikot pipipäät!

Vierailija
47/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ensihoitajat, palomiehet, sotilaat ym.pystyvät tuohon ja on itseasiassa toiminnan ehto. Kriisitilanteessa ei tunteilu auta, on toimittava.

Arkielämän ongelmiin voi soveltaa.

Noihin ammatteihin vaaditaan ihan omanlaisensa luonne

Vierailija
48/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, olen erittäin empaattinen ja tunteellinen ihminen (välillä liiankin kanssa.)

Ei vaan et pysty siihen. Minä pystyn eikä se sulje empaattisuutta pois. Onko nyt hyvä ja nautinnollinen elämäntyyli? :)

Vierailija
49/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ensihoitajat, palomiehet, sotilaat ym.pystyvät tuohon ja on itseasiassa toiminnan ehto. Kriisitilanteessa ei tunteilu auta, on toimittava.

Arkielämän ongelmiin voi soveltaa.

Noihin ammatteihin vaaditaan ihan omanlaisensa luonne

Siksi kaikki eivät sovi kaikkeen työhön. Vinkki vitonen.

Vierailija
50/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pystyin koska oikeastaan mikään ei tunnu enää miltään vaan aivan sama kaikki. En ole surullinen enkä iloinen vaan olen vaan.

Vierailija
51/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on välillä laittaa tunteet hyllylle.  Eihän esim psykiatri  voi lähteä potilaan tunteisiin mukaan. Ja monta muuta vastaavaa ammattia.

Vierailija
52/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmisen pitää kyetä hillitsemään tunteitaan, ei muuten kukaan pystyisi tekemään töitä vähänkään vaativammissa tehtävissä, eikä edes myyjänä/asiakaspalvelussa, ei siinäkään voi asiakkaalle näyttää negatiivisia tunteitaan, pitää hymyillä ja olla ystävällinen vaikka olisi läheinen kuollut tai tullut avioero. Mutta tuo on kyllä sairasta, että jos jotain tunteita "laittaa pois päältä" ne häiritsevät tunteet joita laittaa pois, on positiiviset, jotka ei koskaan haittaa missään, mutta sitten kaikenmaailman ärtyneisyydet ja muut erittäin haitalliset negatiiviset tunteet jätetään. Eli käytännössä et silloin laita mitään tunteita pois päältä, vaan tunnet pelkkiä negatiivisia tunteita.

Vierailija
53/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen saman tyyppinen. Vaikeissa tilanteissa olen parhaimmillani, kun muut alkavat säätää ja epäröidä. Puoliso onneksi ymmärtää sitten purkuja, mitä saatan tarvita päivän jälkeen. Purkaa pitää heti, niin sitten asia on selvä. Sama koskee yksityiselämää, voin olla aivan rauhallinen pitkään, kun muilla alkaa naama punertaa. Sitten kun hermostun tarpeeksi, annan ikään kuin itselleni luvan ja suutun tosi näyttävästi, puin asiat viimeiseen pisaraan. Siitä on helppo jatkaa. Olen opetellut tämän tekniikan, aikaisemmin saatoin vatvoa ja olla päättämätön, siitä tuli vain ylimääräistä lastia elämään.

Vierailija
54/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tasolla kyllä. Olen työssä, jossa on hyvin tärkeä tehdä (ikäviäkin) päätöksiä vain ja ainoastaan lain ja faktojen perusteella. Joskus on pakko laittaa itsensä työmoodiin ja pyrkiä juurikin "laittamaan tunteet pois päältä".

Vierailija
55/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi olotila. Oon mennyt ns autopilotilla kaikki parisuhteetkin. En ainakaan vielä ole löytänyt mitään tunteita herättävää naista, mutta koska olen satyyrinen ihminen niin käytännön syistä nainen kotona on ihan järkevä ratkaisu. Toisaalta ammattini ensihoitajana käytännössä vaatii tunteettomuutta, sillä muuten sitä olisi henkisesti aivan loppu jo viikon töissä olon jälkeen. Ehkä ihmiset eivät tajua, mutta duuni on duunia, eikä loppujen lopuksi kiinnostele pätkän vertaa selviääkö ihminen hengissä vaiko ei. Teen vaan mikä tehtävä on. Oli minulla kerran tunteet vähän pinnassa, kun poliisit lopettivat koiran joka oli purrut, minusta ihan aiheellisesti, asiakasta jota hieman paikkailtiin pikku pureman tähden. Voin myöntää, että silloin kyllä vtutti.

Vierailija
56/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, varsinkin kun on kriisi päällä. Mutta nykyään tunnen itseni sen verran hyvin, että pystyn ylläpitämään sitä tilaa vain tietyn aikaa ennen kun sillä on seurauksia. Mutta ajatus siitä että on tilanteita joissa niitä tunteita ei tarvitse sillä hetkellä ilmaista, on vahva. Sen takia myös ärsyynnyn ihmisistä jotka alkavat kriisitilanteessa hysterisoimaan, kiukuttelemaan tai raivoamaan. Pahennetaan tilannetta täysin turhaan, tunteet voi purkaa myöhemminkin. 

Vierailija
57/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on, kun ei psyyke kestäisi muuten tämän maailman pahuutta. Enkä tarkoita mitään purran päätöksiä, vaan ihmisiä, jotka kuolevat nälkään ja sotiin ja levottomuuksiin.

Me vielä kehtaamme jatkuvasti uikuttaa ihan joutavista asioista. Tai ehkä sekin voi jollekin olla totuuden kieltämistä.

Vierailija
58/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on, kun ei psyyke kestäisi muuten tämän maailman pahuutta. Enkä tarkoita mitään purran päätöksiä, vaan ihmisiä, jotka kuolevat nälkään ja sotiin ja levottomuuksiin.

Me vielä kehtaamme jatkuvasti uikuttaa ihan joutavista asioista. Tai ehkä sekin voi jollekin olla totuuden kieltämistä.

Maailma on viime vuosina mennyt huonompaan suuntaan, mutta tilastollisesti ajateltuna olemme menneet koko ajan parempaan suuntaan silti, kokonaiskuvassa. Kannattaa lukea vaikkapa Faktojen maailma, niin asiat asettuvat paremmin mittasuhteisiin eikä tarvitse turruttaa itseään aikana jolloin asiat ovat kuitenkin kohtuullisen hyvin. Säästä ne keinot kovempiin paikkoihin. 

Vierailija
59/59 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, kuulostat ihan työkaverilta josta kukaan ei oikeastaan pidä. Oletkohan meidän toimistosta? Nainen joka vähät välittää mitä toiset ajattelee, hämmentää soppaa selkien takana, valehtelee, kieroilee ja nauttii siitä että saa toiset tolaltaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi