Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oho! Luulin etten juuri tuhlaa, mutta tänä vuonna vaatteet 200e, kosmetiikka 300e...

Vierailija
18.08.2024 |

Ei mitään isoja kertaostoksia, alle 50e. Useimmiten 15-25e. Mutta kummasti noita kertyy, ja tätä vuotta on vielä yli 4kk jäljellä. Taidanpa ostaa vain ihan pakolliset enää... vaatteita tuskin tarvitsen ollenkaan, kosmetiikka- ja hygieniatuotteissa voisin siirtyä halvempiin.

Muuten olisi ok, mutta määräaikainen työsuhde taas päättyi ja oli tarkoitus säästää enemmänkin. Tuo 500e vaje säästöissä tuntuu. Mikään vaatteista ei ollut pakollinen, ihan höpöostoksia. Varmaan näyttäisin ihan yhtä hyvältä myös ilman uusia huulipunia tai vähän laadukkaampaa muotovaahtoa.

Paljonko käytätte itse näihin vuositasolla rahaa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kosmetiikka varmaan 300€ ja vaatteet 700€. Kosmetiikka on mulla rasvoja ja ihonhoito tuotteita, en meikkaa. Sit vaatteita tarpeeseen, eli rintaliivit, pari t-paitaa, farkut, merinokerrasto, kuorivaatteet välikauteen ja kengät. Nämä tietenkin alennuksesta. Vähintään -50%.

Ja tuntuu että vähän on mennyt. Oon karsinut heräteostokset pois, mutta ostan laatua tarpeeseen.

Ja lapsen vaatteisiin se toinen 700, mutta oonkin ostanut jo pitkälti seuraavankin koon vaatteet kun löytyi hyvällä alella.

Joka vuosi kun ostaa kaikki uudet ulkoilu vaatteet lapselle, niin siihen saa palamaan. Käytettynä en enää osta ulkovaatteita tai kenkiä, sillä mulla on niin huonoja kokemuksia niistä. 

Samaan hintaan saa uuden alesta kauden ulkopuolella, kun ostaisi käytetyn, jota ei ole ihan puhki kulutettu.

Suosittelen tilaamaan Saksasta alesta, siellä on paljon isommat alet kun täällä Suomessa.

Vierailija
42/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita, jotka eivät meikkaa, eivät käytä kosmetiikkaa, eivät osta vaatteita, eivät tee sitä, tätä tai tuota ja sitten tullaan tänne kertomaan parempana ihmisenä kuinka ei tee mitään ja näyttää metsänpeikolta. Toki ette siis näytä metsänpeikolta kun suomalainen nainenhan on kaunis rosacea-näppyläisessä sameassa ihossaan ja siinä Sheinissä ostetusta vähän liian pienessä rantamekossaan tai niissä Prismasta ostetuista kulahtaneissa legginsseissä ja t-paidassa. Onhan t-paita sentään 100% huonolaatuista puuvillaa ja legginsit sai 10:n paketissa, 5% puuvillaa (eli puuvillalegginsit) ja paketti maksoi 2€. Oikeesti nyt aikuiset ihmiset. Missä on muiden kunnioitus ja huomaavaisuus muita kohtaan? 

Mulla on mennyt rahaa noin 1200 euroa uusiin vaatteisiin ja 700 euroa uuteen laukkuun. Olen ostanut trenssin, kolme mekkoa, bleiserin, kolme urheilupaitaa ja yhdet urheilutrikoot. Kaikki ovat tosin olleet joko -50% tai -70%. Laukku oli -10%. Kosmetiikkaa olen ostanut varmaan 500 eurolla tänä vuonna. 

seuraavana listalla on uusi villakangastakki ja uusi passikotelo/lompakko. Olen takkiin budjetoinut 1200€ ja lompakko/passikotelo 400€. Nämä tulevat käyttöön. En silti ymmärrä ajatusta, että välillä ei saisi ostaa turhaa jos se tulee käyttöön. Jos ostat kauniin mekon jota pidät ja joka saa itsetunnolle kohotuksen, onko se turha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen noita, jotka eivät meikkaa, eivät käytä kosmetiikkaa, eivät osta vaatteita, eivät tee sitä, tätä tai tuota ja sitten tullaan tänne kertomaan parempana ihmisenä kuinka ei tee mitään ja näyttää metsänpeikolta. Toki ette siis näytä metsänpeikolta kun suomalainen nainenhan on kaunis rosacea-näppyläisessä sameassa ihossaan ja siinä Sheinissä ostetusta vähän liian pienessä rantamekossaan tai niissä Prismasta ostetuista kulahtaneissa legginsseissä ja t-paidassa. Onhan t-paita sentään 100% huonolaatuista puuvillaa ja legginsit sai 10:n paketissa, 5% puuvillaa (eli puuvillalegginsit) ja paketti maksoi 2€. Oikeesti nyt aikuiset ihmiset. Missä on muiden kunnioitus ja huomaavaisuus muita kohtaan? 

Mulla on mennyt rahaa noin 1200 euroa uusiin vaatteisiin ja 700 euroa uuteen laukkuun. Olen ostanut trenssin, kolme mekkoa, bleiserin, kolme urheilupaitaa ja yhdet urheilutrikoot. Kaikki ovat tosin olleet joko -50% tai -70%. La

kuka sano et parempi ihminen? En mä vaan metsänpeikolta näytä.

Vierailija
44/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt rahaa noin 1200 euroa uusiin vaatteisiin ja 700 euroa uuteen laukkuun. Olen ostanut trenssin, kolme mekkoa, bleiserin, kolme urheilupaitaa ja yhdet urheilutrikoot. Kaikki ovat tosin olleet joko -50% tai -70%. La

0 euroa mennyt mulla!

Vierailija
45/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon, en laske. Nyt syksy tulossa ja uusia voiteita ja seerumi pitää hankkia kun iho alkaa kuivumaan. Vaatteista jotain trendikästä oltava ja uudet kengät. Kyllähän sitä menee, tämä on yksi syy miksi käyn töissä. Haluan myös näyttää huollitetulta, suomen ilmasto kyllä aiheuttaa sään vaihteluilla lisäkuluja. Olen asunut keskieurooppassa ja siellä tuli vähemmällä toimeen. Talvitakit, kengät jne ovat arvokkaita. Onneksi laadukkaat kestävät vuosia. Ihon ja hiustenhoito on Suomen talvessa haasteellista ja kallista, tämä siis jos haluaa kuivan yli 50v ihon ja hiukset olevan hyvässä kunnossa. Kesällä helpompaa.

Vierailija
46/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uusin koko kosmetiikkavarastoni kesän aikana. Herkkäihoinen kun olen, käytän vain hyväksi toteamiani tuotteita. Vanhimmat meikit olivat ajalta ennen koronaa 🙄, joten oli jo aikakin tehdä niille jotain. Hiusten muotoilutuotteet olivat jämähtäneet purkkeihinsa, rasvoissa oli jo epämiellyttävä haju. Yksi kauppareissu maksoi n. 300 euroa.

Vaatteiden kanssa pääsin halvemmalla. Toistaiseksi yhdet farkut ja pari T-paitaa on riittänyt, vaikka paino putosi 20+kg. Joskus kannattaa vitkastella vaatehuoneen inventaarion kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme