Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oho! Luulin etten juuri tuhlaa, mutta tänä vuonna vaatteet 200e, kosmetiikka 300e...

Vierailija
18.08.2024 |

Ei mitään isoja kertaostoksia, alle 50e. Useimmiten 15-25e. Mutta kummasti noita kertyy, ja tätä vuotta on vielä yli 4kk jäljellä. Taidanpa ostaa vain ihan pakolliset enää... vaatteita tuskin tarvitsen ollenkaan, kosmetiikka- ja hygieniatuotteissa voisin siirtyä halvempiin.

Muuten olisi ok, mutta määräaikainen työsuhde taas päättyi ja oli tarkoitus säästää enemmänkin. Tuo 500e vaje säästöissä tuntuu. Mikään vaatteista ei ollut pakollinen, ihan höpöostoksia. Varmaan näyttäisin ihan yhtä hyvältä myös ilman uusia huulipunia tai vähän laadukkaampaa muotovaahtoa.

Paljonko käytätte itse näihin vuositasolla rahaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Et käytä edes saippuaa, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoidetta, dödöä, hammastahnaa ja hammasharjaa, aurinkosuojaa..? Yäk mahdat haista. 

Hygieniatuotteet ja kosmetiikka on eri asia. 

Vierailija
22/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halvalla olet päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 euroa vaatteisiin ei ole paljon.

Entäs 200 euroa heitettynä taivaan tuuliin? Minulle tuo on paljon rahaa, kun en vaatteita olisi todellakaan tarvinnut. Harmittaa huomata, että olen ollut niin höveli rahankäyttäjä.

Ap

Vierailija
24/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös pari sataa mennyt kosmetiikkaan, enkä edes meikkaa kuin juhliin tms. Rakastan ihonhoitoa ja tulee hamstrattua ihania öljyjä ja seerumeita. Myös aurinkovoiteisiin menee rahaa ja niiden poistamiseen tarvitsee yleensä vähän erilaisen puhdistusaineen. Yritän nyt pärjätä loppuvuoden ostamatta mitään uutta!

Vierailija
25/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Et käytä edes saippuaa, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoidetta, dödöä, hammastahnaa ja hammasharjaa, aurinkosuojaa..? Yäk mahdat haista. 

Hygieniatuotteet ja kosmetiikka on eri asia. 

Kyllä kasvojen hoitotuotteet ovat kosmetiikkaa, jos nyt et pelkällä suihkusaippualla vetele.

Vierailija
26/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? Tuo muka paljon? Mulla menee vähintään 400 e vaatteisiin joka kuukausi

Vierailija
27/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 € vaatteisiin ja kenkiin. Kosmetiikkaan + shampoon 30 €. Kaikki on ostettu ulkomailta

Vierailija
28/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Noista vain shampoota, dödöä ja saippuaa. Kysymyshän ei ollut mitä käyttää, vaan paljolla niitä on tänä vuonna ostanut.

Vierailija
29/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Noista vain shampoota, dödöä ja saippuaa. Kysymyshän ei ollut mitä käyttää, vaan paljolla niitä on tänä vuonna ostanut.

Ja hammastahnaa.

Vierailija
30/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkaa? Ostan vain markettishampoot yms.

Marketin shampoo on kosmetiikkatuote.

Kosmetiikkaa ovat hoitoaineet, joita käytetään kehon ulkoisiin osiin, kuten ihoon, hiuksiin ja ihokarvoihin, kynsiin, huuliin, ulkoisiin sukupuolielimiin sekä hampaiden ja suuontelon limakalvoihin. 

Vierailija
31/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin on tähän mennessä mennyt 250€, kolmet farkut (kun kerrankin löysin sopivat)  ja rintaliivit. Kosmetiikkaan 10 euroa (kosteusvoiteita hyvillä tarjouksilla, en meikkaa).

Ei ap:n käyttämä raha minustakaan isolta kuulosta, mut jos kaikki ovat olleet turhia heräteostoksia, niin hyvähän asia on tiedostaa. Tarvittaessa vaikka välttää kyseisiä osastoja kaupassa kokonaan.

Vierailija
32/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nykyään tiedetä mitä kosmetiikka tarkoittaa? omg 

Vierailija
33/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippua, shampoo, deodorantti, hammasharja, hammastahna, hiusharja sekä kuukautissuojat riittävät jo hyvin pitkälle hygienia ja kosmetiikkaosastolla. 

Kyllähän näistä tulee helposti jo monta kymppiä vuodessa.

Vierailija
34/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi alle kymppi on mennyt shampooseen ja deodoranttiin. Nuo kosteusvoiteen olisivat normihinnalla maksaneet noin 40 euroa.

Vierailija
35/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Niin, voihan sitä hamstrata vaikka tonneilla tuotteita 31.12. ja sitten väittää seuraavana vuonna ettei käytä vuodessa ollenkaan rahaa mihinkään. Mutta onko siinä mitään järkeä onkin eri kysymys. Eiköhän tässä ole järkevintä verrata jokaisen _keskimääräistä kulutusta_ eikä jotain hamstrauksen jälkeistä erityisaikaa. 

Vierailija
36/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske ja ostan vain tarpeeseen. Mutta mun takki maksaa jo 600 euroa. Saatika että pakollisia ostoksia joita teillä kerrostalossa asuvilla ei ole. 

Vierailija
37/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo niin kauheasti ole. Suomalaiset aina pätee sillä kuinka köyhiä jaksavat olla. Minulla menee myös kosmetiikkaan jonkin verran mutta lasken sen omalla kohdalla pakolliseksi, koska haluan pitää kasvot nuorina ja hyvinvoivina ja käytän apteekin deodoranttia. Olisi ankeaa, jos olisi vaan Nivean rasva ja ei mitään uusia kokeiluja meikissä ikinä.

Vierailija
38/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuhlannut yhtään jos ei pakollisia lasten vaatteita lasketa. 

Ei lasketa! Pakolliset ovat pakollisia. Tosin hinta vaikuttaa myös, eli laskisin tuhlaamiseksi jos ostit turhan kalliita merkkivaatteita etkä kirppisvaatteita, etenkin kun lastenvaatteista kyse (jäävät kuitenkin pieniksi). 

Tietysti kaikilla ei ole tarvettakaan säästää. Minulla oli, kun tulojen putoaminen oli tiedossa.

Ap

Ostettiin tosiaan uudet Kahdet lenkkarit, kaksi välikausi takkia ja yhdet välikausi housut. Lapsi sen ikäinen että enää ei oikein saa käytettynä. Toki torin tarjonnan katsoin ensin. Suurin osa vaatteista on lapsella torista ostettuja, mutta siellä on nykyään ihan surkea tarjonta. Täällä ei lähellä edes lastenvaatekirpparia joten aika koluaminen olis tavallisissa kirppareissa. Housuja ei meinaa tuon ikäiselle löytyä kuin uutena. 

Vierailija
39/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yhden vaatetilauksen netistä tänä vuonna, yht alle satasen: uikkarit, toppi, kesähousut ja mustat housut. Kaikki tarpeellista. Lisäksi Citymarketista valkoinen kauluspaita alerekistä 5 euroa ja viidet mustat sukat paketissa ehkä n kympin. 

Meikkejä en käytä ja hiustuotteet ostan Normalista ja kasvorasvat apteekista. En osaa sanoa paljonko noihin mennyt, ehkä 130-160 euroa.

En pysty säätämään yhtään alemmas tuosta, kulutus on minimaalista nyt jo.

Vierailija
40/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kosmetiikka varmaan 300€ ja vaatteet 700€. Kosmetiikka on mulla rasvoja ja ihonhoito tuotteita, en meikkaa. Sit vaatteita tarpeeseen, eli rintaliivit, pari t-paitaa, farkut, merinokerrasto, kuorivaatteet välikauteen ja kengät. Nämä tietenkin alennuksesta. Vähintään -50%.

Ja tuntuu että vähän on mennyt. Oon karsinut heräteostokset pois, mutta ostan laatua tarpeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi